وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

 روش حذف حافظه کش اینستاگرام برای انواع گوشی اندورید و آیفون

حذف حافظه کش اینستاگرام

 روش حذف حافظه کش اینستاگرام

آیا اینستاگرام شما کند شده و تصاویر به‌کندی لود می‌شوند؟ حافظه پنهان یا کش اینستاگرام می‌تواند دلیل اصلی بروز این مشکل باشد. با افزایش حجم عکس‌ها، ویدئوها و اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش، عملکرد این اپلیکیشن به‌مرورزمان کاهش می‌یابد و علاوه بر این عملکرد گوشی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با سریع‌ترین و مؤثرترین روش حذف حافظه کش اینستاگرام آشنا کنیم تا بتوانید با آزادسازی فضا، تجربه کاربری خود را متحول کرده و از اجرای روان اینستاگرام لذت ببرید.

چگونگی پاک‌ کردن حذف حافظه کش اینستاگرام در دستگاه‌های اندروید

پاک‌کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید بسیار ساده است و نیازی به حذف اپلیکیشن یا اطلاعات حساب کاربری شما ندارد. برای این کار تنها باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا باید وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید.
  2. در پنجره‌ای که به روی شما باز شده، بخش ذخیره‌سازی (Storage) را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  3. در ادامه این روش حذف حافظه کش اینستاگرام روی سایر برنامه‌ها (Other Apps)کلیک کنید. ممکن است در دستگاه شما لازم باشد تا ابتدا روی نماد سه‌نقطه (در بالای صفحه) ضربه بزنید و سپس گزینه “پیشرفته (Advanced)” را انتخاب کنید تا این گزینه برایتان نمایش داده شود.
  4. در مرحله بعدی در لیست برنامه‌های نصب شده روی گوشی، برنامه “اینستاگرام” را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  5. در بخش اطلاعات برنامه اینستاگرام گزینه “پاکسازی کش” (ClearCache) پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. پس از این کار حافظه کش اپلیکیشن پاک می‌شود و فضای استفاده ‌شده توسط آن آزاد خواهد شد.

 پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون

بعد از انجام این مراحل، حافظه پنهان یا کش برنامه اینستاگرام کاملاً پاک خواهد شد؛ پس نیازی به حذف یا خروج از حساب کاربری نیست.

بیشتربخوانید: ایده‌هایی برای بلاگری بدون چهره در اینستاگرام

چگونگی حذف حافظه کش اینستاگرام در دستگاه‌های آیفون

بر خلاف سیستم‌عامل‌های اندرویدی، در سیستم‌عامل iOS، روش مستقیمی برای پاک‌کردن حافظه کش اینستاگرام وجود ندارد. دلیل این امر، ساختار iOS و سیاست‌های امنیتی شرکت اپل است.

ساده‌ترین و مؤثرترین روش برای پاک‌کردن حافظه کش اینستاگرام در دستگاه‎‌های آیفون، حذف و نصب مجدد اپلیکیشن است. با انجام این کار همه داده‌های موقت و حافظه کش اپلیکیشن پاک شده و عملکرد اینستاگرام بهبود خواهد یافت.

توجه داشته باشید که اطلاعات حساب کاربری شما با این کار حذف نمی‌شوند. البته برای اطمینان بیشتر قبل از حذف، می‌توانید از حساب کاربری خود بک‌آپ بگیرید.

 پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون

اگرچه روش‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارد؛ اما حذف و نصب مجدد، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش حذف حافظه کش اینستاگرام در آیفون است. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. ابتدا آیکون برنامه اینستاگرام را در صفحه اصلی یا در کتابخانه برنامه‌ها (App Library) پیدا کنید.
  2. انگشت خود را روی آیکون اینستاگرام فشار داده و نگه دارید تا یک منوی پاپ‌آپ برایتان نمایش داده شود.
  3. در منویی که باز می‌شود، گزینه حذف برنامه (Remove App)یا آیکون “منفی (-) ” که در گوشه بالای آیکون قرار گرفته را انتخاب کنید.
  4. پس از انتخاب حذف برنامه، سیستم از شما می‌پرسید که آیا از حذف این برنامه مطمئن هستید؟ با تأیید این سؤال، برنامه اینستاگرام و داده‌های آن از آیفون شما حذف خواهد شد.
  5. پس از حذف اینستاگرام می‌توانید با مراجعه به اپ‌استور (App Store)، برنامه اینستاگرام را دوباره دانلود و نصب کنید.

پس از نصب مجدد متوجه می‌شوید که حافظه کش اینستاگرام شما به‌صورت کامل پاک شده و شما بدون داده‌های اضافی و حافظه پنهان به این برنامه دسترسی خواهید داشت.

چگونگی پاک‌ کردن حافظه کش اینستاگرام در گوشی‌های شیائومی

روش حذف حافظه کش اینستاگرام در گوشی‌های شیائومی، تقریباً مشابه پاک ‌کردن حافظه کش در گوشی‌های اندرویدی است. با این تفاوت که در گوشی‌های شیائومی ممکن است که نام برخی از گزینه‌ها کمی متفاوت باشد.

بیشتربخوانید: چگونه امنیت اینستاگرام را تامین کنم؟

این روش بسیار ساده است و با آزادسازی فضای ذخیره‌سازی گوشی، عملکرد اینستاگرام شما را بهبود می‌بخشد.

  1. ابتدا وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی شیائومی خود شوید. این بخش با یک آیکون چرخ‌دنده نمایش داده می‌شود.
  2. در صفحه تنظیمات گزینه “برنامه‌ها” (Apps) یا “مدیریت برنامه‌ها” (Manage Apps) جستجو کرده و روی آن کلیک کنید. در این بخش لیستی از همه برنامه‌های نصب شده روی گوشی نمایان می‌شود.
  3. سپس در لیست برنامه‌ها، برنامه اینستاگرام را پیدا کنید .شما می‌توانید برای یافتن سریع‌تر برنامه، از نوار جستجوی بالای لیست استفاده نمایید.
  4. بعد از انتخاب برنامه اینستاگرام به صفحه اطلاعات آن وارد شوید. در این صفحه گزینه‌های مختلفی برای مدیریت برنامه وجود دارد.
  5. در بین گزینه‌های موجود در این صفحه، گزینه “پاک‌کردن حافظه کش” (Clear Cache) پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. با این کار تمام فایل‌های موقت و آنچه در حافظه کش ذخیره شده، توسط اینستاگرام پاک خواهند شد.

جمع‌بندی

در این مقاله روش حذف حافظه کش اینستاگرام در دستگاه‌های مختلف را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله آموزش دادیم. امید است که برایتان مفید باشد.

پاک‌کردن حافظه کش اینستاگرام یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای بهبود عملکرد این اپلیکیشن و گوشی شما است. اگر احساس می‌کنید که اینستاگرام کند شده یا فضای ذخیره‌سازی گوشی‌تان روبه‌اتمام است، حتماً این روش‌ها را برای پاک‌کردن حافظه کش دستگاهتان امتحان کنید.

فراموش نکنید که با توجه‌ به تغییرات مداوم در رابط کاربری سیستم‌عامل‌ها، ممکن است برخی از مراحل پاک‌سازی حافظه کش اینستاگرام در دستگاه‌های مختلف کمی متفاوت باشد ؛به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از انجام هرگونه کاری، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.

سؤالات متداول

  • آیا با پاک‌کردن حافظه کش اینستاگرام، اطلاعات حساب کاربری حذف می‌شود؟

خیر، با پاک‌کردن حافظه کش تنها داده‌های موقت حذف خواهد شد و هیچ تأثیری روی اطلاعات حساب کاربری شما مانند پیام‌ها، پست‌ها و دنبال‌کنندگان ندارد.

  • آیا حذف حافظه کش اینستاگرام، مشکل کندی برنامه را برطرف می‌کند؟

بله، یکی از دلایل کندشدن اینستاگرام، تجمع داده‌های زیاد در حافظه کش است و پاک‌کردن آن به بهبود سرعت و عملکرد اپلیکیشن کمک خواهد کرد.

  • حافظه کش اینستاگرام را چه زمانی باید پاک کرد؟

زمانی که برنامه اینستاگرام کند شده، تصاویر و ویدئوها دیر لود می‌شوند یا فضای ذخیره‌سازی گوشی کم شود، باید حافظه کش اینستاگرام را پاک کنید.

  • راحت‌ترین روش برای حذف حافظه کش اینستاگرام کدام است؟

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای پاک‌کردن حافظه کش اینستاگرام، حذف و نصف مجدد آن است.

ارسال نظر