وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه امنیت اینستاگرام را تامین کنم؟ (امنیت پیج اینستاگرام)

امنیت اینستاگرام یکی از ارکان حیاتی برای فعالیت در این شبکه اجتماعی است. با توجه به اینکه کاربران، به دلایل متعددی از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، حفظ امنیت آن‌ها اهمیت دارد. اینستاگرام برای حفظ امنیت کاربران در این شبکه اجتماعی تدابیر گوناگونی اندیشیده است. ما در این پست از بلاگ نوین هاب تصمیم داریم برای شما درمورد اینکه چطور می‌توانید امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنید، بنویسیم. همراه ما باشید.

 

هکرها همه جا هستند!

با وجود اینکه اینستاگرام، از نظر امنیت بسیار قوی عمل کرده است، اما همیشه احتیاط شرط عقل است. مزاحمان اینترنتی، هکرها و کلاهبرداران همه جا هستند و اگر قرار باشد راهی برای نفوذ به اکانت اینستاگرام شما پیدا کنند، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. به خصوص اگر اکانت اینستاگرام شما پابلیک است و دنبال‌کننده‌های زیادی دارد، در معرض خطرهای بیشتری خواهید بود. پس اینستاگرام برای اینکه اطلاعات کاربران امن بماند، ویژگی‌هایی به این شبکه اجتماعی اضافه کرده است.

چگونه امنیت اکانت اینستاگرام را حفظ کنیم؟

1- فعال کردن کد تایید دو مرحله‌ای

کد تایید دو مرحله‌ای یکی از روش‌هایی‌ست که اینستاگرام برای حفظ امنیت اکانت کاربرانش اتخاذ کرده.

  • وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید.
  • قسمت security را باز کنید.
  • گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • یکی از گزینه‌هایی که در اختیارتان گذاشته را انتخاب کنید. توصیه ما به شما گزینه‌ای است که کنارش عبارت Recommended نوشته شده.

امنیت اینستاگرام

 

با فعال کردن این گزینه، دیگر نگران هک شدن حساب اینستاگرامتان نباشید. بعد از این دیگر هیچ هکری نمی‌تواند بدون داشتن دسترسی به دستگاه تلفن شما به حسابتان راه پیدا کند.

 

2- ایمیل‌های جعلی از سمت اینستاگرام

بعضی از کلاهبرداران اینترنتی با ارسال ایمیل‌هایی جعلی از سمت اینستاگرام، تلاش می‌کنند که به حساب شما دسترسی پیدا کنند. وقتی که شما این ایمیل‌های جعلی را باز کنید، حسابتان به خطر می‌افتد. اما جای نگرانی نیست چون اینستاگرام برای رفع این معضل هم تدابیری اندیشیده است.

  • وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید.
  • قسمت security را باز کنید.
  • گزینه Email From Instagram را انتخاب کنید.

وقتی این قسمت را باز کنید، تمام ایمیل‌هایی که تا امروز از سمت اینستاگرام در 14 روز گذشته برای شما ارسال شده را مشاهده می‌کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم وقتی در اینباکس ایمیل خود، پیغامی از سمت اینستاگرام مشاهده کردید، قبل از باز کردن آن حتما این قسمت را بررسی کنید. اگر هیچ اعلانی در این قسمت وجود نداشت به اینباکس ایمیل خود بازگردید و پیام را پاک کنید.

امنیت اینستاگرام

 

3- بررسی لاگین اکتیویتی حساب کاربری

یکی دیگر از راه‌هایی که پیش پای شما قرار دارد بررسی لاگین اکتیویتی حسابتان است. چنانچه احساس کردید حسابتان درخطر افتاده امکان بررسی این قسمت را دارید.

  • وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید.
  • قسمت security را باز کنید.
  • گزینه Login activity را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید لوکیشن‌هایی که اکانت اینستاگرام شما در آن لاگین شده را مشاهده کنید. اگر با لوکیشنی که شما در آن حضور دارید، مغایرت دارد مراحل زیر را طی کنید:

  • روی سه نقطه‌ای که کنار لوکیشن وجود دارد کلیک کنید.
  • گزینه Log Out را انتخاب کنید.

با این کار اگر احتمالا کسی با یک دیوایس دیگر در اکانت شما لاگین کرده باشد، دسترسی او را قطع کرده‌اید.

امنیت اینستاگرام

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

امنیت اینستاگرام

 

4- پرایوت کردن اکانت اینستاگرام

یکی دیگر از راهکارهایی که اینستاگرام پیش پای کاربران گذاشته، پرایوت کردن اکانت اینستاگرامشان است. البته همه نمی‌توانند اکانت اینستاگرام خود را پرایوت نگه دارند. مخصوصا اگر کسب‌‎وکار اینستاگرامی باشند یا با هدف بیشتر دیده شدن در این فضا مشغول باشند. به همین دلیل این راهکاری نیست که به شما توصیه کنیم.

5- گزارش به اینستاگرام

چنانچه اکانتی اقدام به اذیت و انتشارت محتوای نامناسب کرد، شما این امکان را دارید که به اینستاگرام گزارش دهید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اکانت اینستاگرام آزاردهنده شوید.
  • روی سه نقطه‌ای که بالای پروفایل او مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.
  • گزینه Report را انتخاب کنید.
  • Report post, Message or Comment را برای گزارش یک پست خاص انتخاب کنید.
  • یا گزینه Report Account را برای گزارش اکانت آزاردهنده انتخاب کنید.

6- سایر گزینه‌ها

یکی دیگر از اقداماتی که برای امن ماندن در اینستاگرام می‌توانید انجام دهید استفاده از اختیاراتی است که این شبکه اجتماعی برای شما در نظر گرفته. میوت، بلاک و ریپورت اکانت. با استفاده از این گزینه‌ها می‌توانید اکانتی که موجب آزار و اذیت شما شده را دیگر نبینید. همیشه هک کردن و از دسترس خارج کردن اکانتتان، خطری نیست که تهدیدتان می‌کند. گاهی اوقات بعضی از کاربران اینستاگرام ممکن است شما را با ارسال کامنت و دایرکت‌های ناخوشایند ناراحت کنند. پس چرا شما باید به خودتان اجازه دهید که بیش از این راه ارتباطی که بینتان است را باز بگذارید؟ از این اختیارات استفاده کنید تا دیگر اکانت فرد آزاردهنده را در اینستاگرام نبینید.

 

توجه به این نکته نیز ضروری است که اینستاگرام برای حفظ امنیت کاربران در این شبکه اجتماعی راهکارهای دیگری هم درنظر گرفته است. یکی از این راهکارها مقابله با نفرت پراکنی در اینستاگرام است. ما قبلا به طور مفصل و در پستی جداگانه به این موضوع پرداختیم. برای مطالعه این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید:

مقابله با خشونت در اینستاگرام

 

درنهایت

به عنوان یک کاربر حرفه‌ای در اینستاگرام از شما انتظار می‌رود که رفتاری حرفه‌ای در این فضا داشته باشید. رفتار حرفه‌ای فقط به تولید محتوا و حضور همیشگی در این فضا ختم نمی‌شود. شما موظفید که امنیت اکانت خود را در اینستاگرام تامین کنید و به آن اهمیت دهید. در این پست سعی کردیم راهکارهایی برای امنیت اینستاگرام به شما ارائه دهیم و امیدواریم که از آن‌ها استفاده کنید.

برای آنالیز شبکه‌های اجتماعی خود نیاز به یک ابزار حرفه‌ای دارید؟

نوین هاب یک ابزار هوشمند مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. هنگامی که شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، بررسی عملکردتان اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. برای بررسی عملکردتان در شبکه‌های اجتماعی کنار شما هستیم. یکی از امکاناتی که نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد، آنالیز شبکه‌های اجتماعی است.

اگر هنوز در مورد اهمیت آنالیز شبکه‌های اجتماعی شک و شبهه دارید مطلب زیر را بخوانید: اهمیت آنالیز شبکه‌های اجتماعی

یک نظر