وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی : بیشتر از 4 میلیارد نفر

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی 0

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی به  بیش از 4 میلیارد نفر در سراسر جهان رسیده‌است. و به طور متوسط ​​روزانه تقریبا 2 میلیون کاربر جدید به آنها می‌پیوندند.

مردم جهان بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، به طوری که کاربر معمولی اکنون تقریبا 15 درصد از زندگی خود را در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

در این مقاله از نوین هاب گزارش  Hootsuite و  We Are Social درباره دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی را مرور خواهیم کرد.

نکات مهم این گزارش:

  • میزان کاربران شبکه‌های اجتماعی در 12 ماه گذشته، 12 درصد افزایش داشته‌است
  • مدت زمانی که ما در شبکه‌های اجتماعی به سر می‌بریم همچنان افزایش می‌یابد
  • اینستاگرام همچنان از رشد بالایی برخوردار است، اما تنها نیست
  • بازاریاب‌ها ممکن است بزرگترین فرصت‌های دیجیتالی امروز را از دست بدهند

آمار مهم شبکه‌های اجتماعی

همانطور که در تصویر می‌بینید:

  • کل جمعیت جهان: 7.81 میلیارد نفر
  • تعداد افرادی که از تلفن‌های همراه در سراسر جهان استفاده می‌کنند: 5.20 میلیارد نفر
  • کاربران جهانی اینترنت: 4.66 میلیارد نفر
  • کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان: 4.14 میلیارد

کاربران شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه بهتر این اعداد را درک کنید: اکنون بیش از دو سوم جهان از تلفن همراه (67 درصد) استفاده می‌کنند، در حالی که تقریبا 60 درصد از کل افراد روی کره زمین اکنون از اینترنت استفاده می‌کنند.

فقط سه ماه پیش بود که هوت سوییت گزارش داد که نفوذ شبکه‌های اجتماعی از مرز 50 درصد عبور کرده است، اما آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که این رقم در حال حاضر به تقریبا 53 درصد رسیده‌است.

بیش از 9 نفر از 10 کاربر اینترنت در سراسر جهان از طریق دستگاه‌های تلفن همراه متصل می‌شوند، اما دو سوم آنها از طریق رایانه هم متصل می‌شوند.

با این حال، وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی می‌شود، کاربران به وضوح دستگاه‌های تلفن همراه را ترجیح می‌دهند. تجزیه و تحلیل Kepios نشان می‌دهد که 99 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به آنها دسترسی دارند، اما فقط 1 نفر از 5 نفر از لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی استفاده می‌کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

رشد تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی سرعت می‌گیرد

تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان استفاده می‌کنند در اکتبر سال 2020 به 4/14 میلیارد نفر رسیده است؛ که این رقم برای اولین بار در این سه ماه از 4 میلیارد کاربر عبور کرده‌است.

بیش از 450 میلیون نفر در 12 ماه گذشته شروع به استفاده از شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند که این میزان رشد سالانه بیش از 12 درصد است.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی2

این به این معنی است که از سال گذشته به طور متوسط ​​بیش از 14 نفر در هر ثانیه شروع به استفاده از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که حتی بیشتر از میزان سه ماهه گذشته است.

در واقع، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که رشد شبکه‌های اجتماعی در واقع شتاب گرفته‌است.

 

بیش از 180 میلیون نفر در مقایسه با سه ماه گذشته از ماه‌های جولای تا سپتامبر از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند و این به معنای افزایش تقریبا 2 میلیون کاربر در روز است.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی 3
رشد کاربران شبکه‌های اجتماعی نتیجه مستقیم شیوع کرونا و عادات جدیدی است که مردم پذیرفته‌اند. با این وجود، علی‌رغم شرایط فوق العاده، با بازگشت افراد به روال عادی‌تر ، انتظار نداریم که آمار کلی کاربران مجددا کاهش یابد، اگرچه در ماه‌های آینده می‌توان نوعی از نوسانات در تعداد کاربران انتظار داشت.

افزایش زمان استفاده

میزان زمانی که مردم در اینترنت می‌گذرانند در طول سال 2020 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، بخشی از این امر به دلیل رفتارهای جدیدی است که افراد هنگام قرنطینه ویروس کرونا انجام دادند.
آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که کاربر معمولی اینترنت تقریبا 7 ساعت در روز را با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه می‌گذرانند. که تقریبا 15 دقیقه بیشتر از زمان مشابه گزارش قبلی است.
تعداد کاربران شبکه های اجتماعی 4
شبکه‌های اجتماعی بیش از یک سوم از وقت اتصال ما به اینترنت را تشکیل می‌دهند. مردم  روزانه تقریبا 2 ساعت در پلتفرم‌های اجتماعی می‌گذرانند.
مجموعا مردم جهان 10 میلیارد ساعت در روز را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، این عدد به قدری بزرگ است که بگذارید بگوییم به اندازه بیش از یک میلیون سال زندگی بشر است.

رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی

تقریبا بهترین شبکه‌های اجتماعی جهان طی سه ماه گذشته رشد چشمگیری در تعداد مخاطبان داشته‌اند. اینستاگرام با رشد بیشتر از فیسبوک، بیشترین تعداد کاربران جدید را بین ماه‌های ژوئیه و سپتامبر سال 2020 اضافه کرد.
گزارش‌های خود این شرکت نشان می‌دهد که مخاطبان تبلیغات اینستاگرام طی سه ماه گذشته بیش از 76 میلیون نفر رشد کرده‌اند و از ابتدای اکتبر سال 2020 به مجموع 1.16 میلیارد نفر رسیده‌اند.
تعداد کاربران شبکه های اجتماعی 5
در مقایسه با فیسبوک که 45 میلیون نفر رشد داشته، اینستاگرام رشد فوق‌العاده‌ای کرده‌است. اما  فیسبوک با 2.14 میلیارد نفر کاربر، همچنان پیشتاز در بین شبکه‌های اجتماعیست.
همانطور که در تصویر می‌بینید، یوتیوب، واتس‌اپ، مسنجر قبل از اینستاگرام در رتبه‌های یک تا چهار هستند.
اما اینستاگرام تنها پلتفرمی نیست که از رشد سریع برخوردار است.
اسنپ چت هم با اضافه شدن 36 میلیون کاربر بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر در کنار اینستاگرام رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌است.
تعداد کاربران اینستاگرام 6

اسنپ چت، توییتر و تیک‌تاک

هند با داشتن 16 میلیون کاربر جدید، تقریبا نیمی از رشد جهانی Snapchat را در این سه ماه به خود اختصاص داده‌است که شاید در نتیجه ممنوعیت اخیر TikTok توسط دولت هند باشد.
Snapchat همچنین طی چند ماه گذشته تغییر جالب توجهی در آمار جمعیتی کاربران جهانی خود مشاهده کرده است.
زنان جوان بین 13 تا 17 سال اکنون بیشترین سهم مخاطبان تبلیغات این پلتفرم را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که زنان 25 تا 34 ساله سه ماه پیش بیشترین جمعیت را در این زمان داشته‌اند.
تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی 7
گزارش‌های توییتر همچنین از رشد چشمگیر مخاطبان طی سه ماه منتهی به ماه اکتبر خبر داده‌اند.
اما افزودن 27 میلیون کاربر حتی نیمی از 61 میلیون کاربر را که این پلتفرم در سه ماهه قبلی از دست داده بود، بازیابی نمی‌کند.
داستان تیک‌تاک اما با بقیه شبکه‌های اجتماعی متفاوت بوده‌است.
به دلیل تحریم این اپ در هند و مدتی در آمریکا، کاربران این شبکه اجتماعی ریزش کرده‌اند و شاید این ریزش موقتی باشد.

ارسال نظر