وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اینسایت ریلز و لایو اینستاگرام

اینسایت ریلز و لایو اینستاگرام

اینسایت ریلز و لایو اینستاگرام، معیار و سنجه‌ای برای بررسی نحوه عملکرد شما در خصوص انتشار ریلز و لایو است. ریلزها ویدئوهای کوتاه و 15 ثانیه‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را در فید خود و با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید. لایو هم که احتمالا می‌دانید، پخش زنده اینستاگرام است. از قسمت استوری اینستاگرام می‌توانید به لایو دسترسی داشته باشید. لایو را می‌توانید بعد از اتمام در اکانت خود و در قالب یک پست ذخیره کنید. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است درمورد اینسایت (insight) لایو و ریلز اینستاگرام حرف بزنیم.

 

اینسایت (insight) چیست

اینسایت یا سنجه، معیارها و ملاک‌هایی برای بررسی میزان اثربخشی یک محتوا هستند. با استفاده از معیارهایی که در اختیار شماست، می‌توانید متوجه شوید محتوای شما چه تعداد دیده و به اشتراک گذاشته شده. اینسایت ریلز و لایو اینستاگرام هم به سبب این که هر دو این موارد در قالب پست به اشتراک گذاشته می‌شوند، اهمیت دارد.

اینسایت لایو و ریلز

اینستاگرام قابلیت اینسایت که معیار و ملاکی برای میزان اثربخشی یک محتواست را به ریلز و لایو اضافه کرده است. اینستاگرام در بلاگ خود اعلام کرده همیشه در تلاش است که راهی برای انگیزه گرفتن خالقان محتوا در اینستاگرام ایجاد کند. همچنین اینستاگرام قصد دارد به مالکان و صاحبان مشاغل کمک کند، راهی برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان خود پیدا کنند. اینستاگرام با توجه به بازخوردهایی که از کاربران خود گرفته، اقدام به افزودن قابلیت اینسایت به ریلز و لایو کرده است.

  • سنجه‌های ریلز

1- تعداد پخش ویدئو

2- reach

3- لایک و کامنت

4- تعداد ذخیره

5- تعداد به اشتراک‌گذاری

  • سنجه‌های لایو

1- reach

2- لایک و کامنت

3- بازدیدکنندگان هم‌زمان

اینسایت ریلز و لایو اینستاگرام

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

 

کاربران برای دستیابی به اینسایت ریلز و لایو اینستاگرام باید چه بکنند؟

باید از طریق منوی بالایی که در گوشه سمت راست قرار دارد وارد Account insights بشوید. در این صفحه اطلاعاتی درمورد میزان مشارکت و فعالیت وجود دارد که به شما اطلاعات خوبی درخصوص سلایق و علایق فالوورهایتان می‌دهد. با ارزیابی این اعداد و ارقام می‌توانید میزان موفقیت خود را در تولید و انتشار محتواها متوجه بشوید.

دسترسی به این اطلاعات می‌تواند به شما در طراحی استراتژی تازه کمک کند. ممکن است این ویژگی هنوز برای شما فعال نشده باشد. اینستاگرام اعلام کرده که به زودی این قابلیت را در دسترس همه کاربران خود قرار می‌دهد تا از آن استفاده کنند.

همچنین اینستاگرام اعلام کرده که به زودی گزینه‌های دیگری به صفحه اینسایت اضافه خواهد کرد تا کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. اینسایت ریلز و لایو اینستاگرام

 

بخش Reach اکنون به دو دسته فالوورها و غیرفالوورها تقسیم می‌شود. یعنی شما می‌توانید متوجه بشوید که چه تعداد از بازدیدکننده‌های شما از فالوورها و چه تعدادی از راه‌های دیگر محتوای شما را دیده‌اند. همچنین، این ویژگی محتوا را بر اساس دسترسی و نوع تعامل با حساب رتبه‌بندی می‌کند تا کاربران بتوانند به بهترین ایده برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود برسند.

اینستاگرام تصمیم دارد گزینه‌های جدید دیگری به اینسایت لایو و ریلز اضافه کند. کاربران می‌توانند داده‌ها را در بازه زمانی 7 تا 30 روز فیلتر و بررسی کنند. اینستاگرام اعلام کرده که قصد دارد این ویژگی را بر روی نسخه دسکتاپ خود نیز به کاربران نمایش دهد.

در نهایت

به‌روزرسانی‌های اینستاگرام درجهت کمک بیشتر به مشاغل و کسب‌وکارها برای بیشتر دیده شدن است. همه این سنجه‌ها و قابلیت‌هایی که اضافه و کم می‌شوند راهی برای بررسی عملکرد و استراتژی‌ست که در کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید.

 

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد و به صورت یکپارچه مدیریت کنید. نوین هاب از 13 شبکه اجتماعی داخلی و خارجی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید محتوای خود را برای انتشار در این شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی و مدیریت کنید. یکی دیگر از امکانات نوین هاب، مدیریت و دانلود کامنت‌ها است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکپارچه مشاهده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. دریافت خروجی اکسل از کامنت‌ها نیز برای برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی بسیار مناسب است.

قابلیت دیگر نوین هاب، آنالیز شبکه‌های اجتماعی است. همه سنجه‌هایی که شبکه‌های اجتماعی برای آنالیز در داشبورد خود قرار داده‌اند، در نوین هاب نیز قابل دسترسی است.

2 نظر

  • با سلام و احترام
    آیا امکان انتشار رپورتاژ در بخش وبلاگ سایت وجود دارد؟
    شرایط و هزینه آن را میفرمایید.

    از شرکت رایان پی مزاحم میشم، در زمینه پرداخت و درگاه پرداخت فعالیت میکنیم.
    09125055385 میتونیم در واتس اپ در ارتباط باشیم.

    سپاس
    فلاح