وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

استفاده هم‌ زمان از واتساپ در چند دستگاه (آپدیت جدید واتساپ)

استفاده هم زمان از واتساپ در چند دستگاه

سال‌هاست کاربران واتساپ این انتظار را دارند که استفاده هم زمان از واتساپ در چند دستگاه برایشان فراهم شود. احتمالا شما هم جزو همین کاربران باشید. اگر بخواهید از واتساپ هم روی کامپیوتر و هم تلفن هوشمند استفاده کنید، باید هردوی آن‌ها به اینترنت متصل باشد. این موضوع موجب آزار کاربران شده بوده و حالا واتساپ به این فکر افتاده که در آپدیت جدید خود، این قابلیت را فراهم کند.

خارج کردن یک دستگاه توسط واتساپ

واتساپ پیش از این، به کاربر اجازه نمی‌داد که بدون متصل بودن تلفن هوشمند به اینترنت، توانایی باز کردن نسخه وب را داشته باشد. تلفن هوشمند می‌بایست به صورت دیوایس اصلی به اینترنت متصل می‌بود تا کاربر بتواند نسخه دسکتاپ واتساپ را باز کند. یا بتواند واتساپ را روی تبلت یا دیوایس دیگری باز کند. این موضوع همیشه موجب ناراحتی کاربران واتساپ بوده است. پیام‌رسان‌های دیگر این قابلیت را به کاربر می‌دادند. اگر تلفن هوشمند شما اینترنت ضعیفی داشته باشد یا باتری آن تمام شود، شما دیگر قادر به استفاده از واتساپ روی نسخه دسکتاپ نیستید.

قبل از رونمایی از این ویژگی همه کاربران واتساپ با یک شماره هویتی منحصر به فرد شناسایی می‌شدند که همه این شماره‌ها رمزگذاری شده بودند. به همین دلیل کاربر نمی‌توانست از واستاپ روی چند دستگاه استفاده بکند. اما حالا، هر دستگاه به صورت جداگانه شماره هویتی منحصر به فرد خود را دارد.

سرور WhatsApp نگاشتی بین حساب هر شخص و تمام شناسه‌های دستگاه او حفظ می‌کند. وقتی کسی می‌خواهد پیامی ارسال کند، کلیدهای لیست دستگاه خود را از سرور دریافت می‌کند. واتساپ این شماره‌های امنیتی را گسترش داده تا از تمام هویت‌های دستگاه یک کاربر پشتیبانی کند.

اهراز هویت چگونه خواهد بود؟

ممکن است فکر کنید که حالا مجبورید هربار برای باز کردن واتساپ روی یک دیوایس، احراز هویت انجام دهید. اما واتساپ برای پیشگیری از این اتفاق، فناوری تازه‌ای به نام تایید خودکار دستگاه ارائه داده است. یعنی دیوایس تازه‌ای که قرار است با آن کار کنید، به طور اتوماتیک و پیش‌فرض احراز هویت شده است.  این سیستم اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها به طور خودکار بین یکدیگر احراز هویت شوند.

برای حفظ امنیت و حفاظت بیشتر کاربران از حساب‌هایشان، آن‌ها همچنان برای اتصال دستگاه‌ها از اسکن کد QR استفاده می‌کنند. همچنین، افراد می‌توانند همه دستگاه‌هایی که به حساب آن‌ها متصل هستند و آخرین زمان آنلاین شدنشان را ببینند. اگر این دستگاه‌ها با دیوایس‌هایی که آن‌ها لاگین کرده‌اند، مغایرت داشت، می‌توانند از آن خارج شوند.

استفاده هم زمان از واتساپ در چند دستگاه

حفظ حریم خصوصی پیام‌ها

می‌دانید که واتساپ از یک شیوه رمزنگاری منحصر به‌فرد برای محافظت از پیام‌ها استفاده می‌کند. هنگامی که افراد در یک نشست به یکدیگر پیام می‌دهند، پیغام‌ها از سمت گیرنده و فرستنده رمزنگاری می‌شود. هنگامی که فرستنده یک پیام را ارسال می‌کند، یک رمز منحصر به فرد به او داده می‌شود و تا زمانی که گیرنده پیغام را دریافت کند، این رمز حفظ خواهد شد. درمورد امنیت واتساپ ذکر این نکته هم ضروری است که هیچکدام از این رمزهای اختصاص داده شده بعد از تحویل، در سرور ذخیره نمی‌شوند. به محض دریافت پیام توسط گیرنده، این رمزها پاک می‌شوند. حالا که این پیام‌رسان از قابلیت استفاده هم زمان از واتساپ روی چند دستگاه رونمایی کرده، این سیستم رمزنگاری به قوت خود باقی مانده است.

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

همگام سازی چند دستگاه با یکدیگر

احتمالا سابقه پیام برای شما اهمیت دارد. حالا که کاربر می‌تواند از واتساپ روی چند دستگاه مختلف استفاده کند، تاریخچه پیام و مکالمات، چت‌های بایگانی و ستاره شده باید حفظ بماند. اگر قرار باشد کاربر، اکانت خود را بدون نیاز به اتصال تلفن هوشمند روی دستگاه دیگری باز کند، به این سابقه‌ها نیاز دارد و مغایرت آن‌ها با یکدیگر حرفه‌ای نخواهد بود. واتساپ اعلام کرده این دستگاه‌ها را به طور اتوماتیک با یکدیگر سینک می‌کند.

داده‌های دیگر هم نیاز به انتقال دارند. مثلا گروه‌هایی که کاربر آن‌ها را بیصدا کرده یا مخاطب‌های جدیدی که کاربر به تلفن همراه خود اضافه می‌کند. واتساپ اعلام کرده هنگام استفاده همزمان از واتساپ، همه این داده‌ها بدون هیچ کم‌وکاستی انتقال داده خواهند شد.

استفاده هم زمان از واتساپ در چند دستگاه

جمع‌بندی ویژگی جدید واتساپ

  • – دستگاه‌های متصل به واتساپ می‌توانند بدون نیاز به اینکه همه‌شان به اینترنت متصل باشند، کار کنند.
  • – حتی اگر دستگاه اصلی (برای مثال تلفن هوشمندتان) تا دو ماه هیچ اتصالی به اینترنت نداشته بوده باشد، کاربر می‌تواند واتساپ را روی دیوایس دیگری که قبلا باز کرده بود، استفاده کند.
  • – امکان اتصال 4 دستگاه مختلف به اکانت‌تان را دارید.
  • – واتساپ نسخه وب، واتساپ دسکتاپ و فیسبوک پورتال از این ویژگی جدید پشتیبانی می‌کنند.
  • – این ویژگی بتا نام دارد و در مرحله نخست برای کاربرانی که تمایل به استفاده از این ویژگی دارند، فعال می‌شود.
  • – قابلیت‌‌های تماس صوتی و تصویری در دستگاه‌هایی که به هم متصل شده‌اند فراهم است.
  • – دیگر امکان پیام دادن به کسانی که از نسخه‌های قدیمی واتساپ استفاده می‌کنند را ندارید.

 

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از نوین هاب شما می‌توانید همه شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد و به صورت یکپارچه مدیریت کنید. از جمله ویژگی‌های داشبورد حرفه‌ای نوین هاب:

 

 

2 نظر