وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آمارهای مهم اینستاگرام در سال 2020

آمارهای مهم اینستاگرام در سال 2020

آمارهای مهم اینستاگرام در سال 2020 چراغ راه استراتژی شما در اینستاگرام برای سال 2021، خواهد بود.

سال 2020 سال تحولات جدیدی در اینستاگرام بود که در این بین برخی از آمار جدید و جالب اینستاگرام هم برای اولین بار ظاهر شدند. اینستاگرام اکنون بسیار بیشتر از یک پلت فرم به اشتراک گذاری عکس است. اینستاگرام به یک «بازار خانگی» تبدیل شده ویژگی‌های زیادی را برای کمک به بازاریابی و فروش مستقیم از طریق برنامه به بازار ارائه کرده‌است.

همانطور که استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را برای سال 2021 برنامه ریزی می‌کنید ، دانستن آخرین حقایق در مورد این شبکه اجتماعی محبوب، بسیار مهم است.

در این پست از بلاگ نوین هاب با من همراه باشید، تا از آمارهای مهم اینستاگرام در سال 2020 باخبر شوید:

1. اینستاگرام در سال 2020، 10 ساله شد

اینستاگرام به طور رسمی در 6 اکتبر 2010 راه اندازی شد و تا دسامبر همان سال یک میلیون نفر اکانت در آن ساخته شده‌بود.

اولین پست اینستاگرام در واقع چند ماه زودتر منتشر شد. در 16 ژوئیه 2010، هنگامی که کوین سیستروم، خالق مشترک اینستاگرام، یک عکس آزمایشی از یک سگ را منتشر کرد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kevin Systrom (@kevin)


2. اینستاگرام ششمین وب سایت پربازدید است

با این‌که اینستاگرام در درجه اول از طریق اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در بین 10 وبسایت پربازدید دنیا قرار دارد.  ممکن است دوستانتان پست‌های شما را در صفحه‌ای بزرگتر از آنچه فکر می‌کنید مشاهده می‌کنند (از طریق نسخه وب).

3. اینستاگرام نهمین عبارت پر جست‌و‌جوی گوگل است

به جز اینستاگرام آب‌و‌هوا، اخبار، فیسبوک، گوگل، یوتیوب، آمازون هم در بین 10 عبارتی هستند، که بیشترین سرچ در گوگل را دارند. واقعا این رکوردی برای اینستاگرام که بیشترین دسترسی کاربرانش از اپلیکیشن است، محسوب می‌شود.

4. اینستاگرام چهارمین اپ پرکاربرد در بین تمام اپلیکیشن‌های موبایلی است

از آنجا که اینستاگرام در درجه اول یک پلتفرم موبایل است، وزن این آمار بیشتر از بازدید از وب سایت است. در بین اپلیکیشن‌های موبایلی، اینستاگرام بعد از فیسبوک، واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر، در رتبه چهارم قرار گرفته‌است. همه این 4 اپلیکیشن متعلق به شرکت فیسبوک هستند.

5. ماهانه بیش از یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند

این آمار اینستاگرام را از نظر تعداد کاربران فعال، پشت سر فیسبوک، به عنوان شبکه اجتماعی (به معنای واقعی شبکه اجتماعی) در رتبه دوم قرار می‌دهد.

اما اگر بقیه برنامه‌ها را هم در نظر بگیریم، اینستاگرام پس از فیسبوک، یوتیوب، واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و وی‌چت در رتبه ششم قرار می‌گیرد.

6. 88% از کاربران فیسبوک، خارج از آمریکا هستند

آمریکایی‌ها بیشترین مخاطب اینستاگرام را تشکیل می‌دهند، اما بسیار دور از اکثریت هستند. جمع‌بندی چهار کشور برتر دیگر برای کاربران اینستاگرام عبارتند از:

هند: 120 میلیون کاربر

برزیل: 95 میلیون کاربر

اندونزی: 78 میلیون کاربر

روسیه: 54 میلیون کاربر

بیشتر بخوانید:الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 چگونه کار می‌کند؟

7. تعداد کاربران آمریکایی اینستاگرام به 140 میلیون نفر رسیده‌است

در سه ماهه سوم سال 2020، تعداد کاربران آمریکایی، 8% افزایش داشته‌است.

درسته، ما فقط به شما گفتیم که مخاطبان ایالات متحده فقط 12٪ از کل کاربران اینستاگرام را تشگیل می‌دهند. اما هنوزمخاطبان مهمی هستند، که به طور مداوم در حال رشد هستند.

8. اینستاگرام در سال 2020 شاهد رشد 17 درصدی کاربران در اروپای غربی بوده‌است

eMarketer پیش‌بینی کرده‌بود که این منطقه با 132.8 میلیون کاربر سال 2020 را به پایان . این عدد از سال 2018،به میزان 19.3 میلیون کاربر افزایش یافته است.

قبل از همه گیری، eMarketer تنها رشد 5.2 درصدی را برای منطقه پیش بینی کرده‌بود. آنها امسال دو بار برآورد خود را به درصد بالاتر اصلاح کردند.

آمار مهم اینستاگرام در سال 2020

9. قزاقستان، بیشترین میزان دسترسی به اینستاگرام در میان کشورها را دارد

قزاقستان ممکن است بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام را نداشته باشد، اما کشوری است که 72% مردم آن از اینستاگرام استفاده می‌کنند و این عدد فوق‌العاده ‌است.

چهار کشوری که بعد از قزاقستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند:

  • برونی 71%
  • ایسلند 67%
  • کویت 66%
  • ترکیه 66%

10. ترکیب جنسیتی در اینستاگرام کاملا یکنواخت است

51% از جمعیت اینستاگرام را زنان و 49% آن را مردان تشکیل می‌دهند که می‌توان گفت تقریبا برابر هستند.

اما مثلا در کشوری مثل آمریکا، میزان زنان در بین کاربران اینستاگرام بسیار بیشتر از مردان است.

برای همین نمی‌توان به طور قطع گفت ترکیب جنسیتی در هر کشور چگونه است. در عوض، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مخاطبان خود، برای استراتژی محتوای بهتر و هدف‌گذاری تبلیغات، از ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

مثلا می‌توانید از آنالیز اینستاگرام در نوین هاب استفاده کنید تا هم ترکیب جنسیتی فالوورهایتان را بدانید و هم از نمودارها و داده‌های اینستاگرام خود مطلع شوید.

11. 5% از کودکان زیر 12 ساله آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند

به رغم قوانین برای کاربر اینستاگرام که به کاربران زیر 13 سال اجازه استفاده نمی‌دهد، است. در میان کودکان 9 تا 11 ساله، 11٪ از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

12.کاربران اینستاگرام در سال 2020 روزانه به طور متوسط ​​30 دقیقه زمان، در این پلتفرم صرف می‌کنند

این تقریبا 4 دقیقه نسبت به سال 2019 افزایش یافته‌است. اگر به نظر زیاد نمی‌آید، در نظر بگیرید که این یک جهش 13.8 درصدی است. قبل از همه‌گیری کرونا، eMarketer پیش بینی کرده‌بود، که زمان صرف شده در اینستاگرام در سال 2020 فقط 1.5 درصد افزایش یابد.

در مقایسه با اینستاگرام، کاربران فیسبوک در سال 2020 فقط 1.4 دقیقه بیشتر در روز در این پلتفرم صرف کردند، یعنی افزایش 4.3 درصدی.

آمار مهم اینستاگرام

13. روزانه 200 میلیون کاربر اینستاگرام، حداقل از یک پروفایل تجاری بازدید می‌کنند

در طی این 30 دقیقه حضور در پلتفرم، بخش بزرگی از کاربران اینستاگرام در حال بررسی مشخصات پروفایل‌ کسب‌وکارها هستند. آیا ممکن است بخواهند از پروفایل شما هم بازدید کنند؟

14. بیش از 50% از اکانت‌های اینستاگرام، ماهانه از اکسپلور دیدن می‌کنند

تب اکسپلور مکانی است که کاربران اینستاگرام می‌توانند محتوای جدید و اکانت‌های جدید را برای دنبال کردن کشف کنند. در دسترس قرار دادن محتوای خود در اکسپلور یک راه اصلی برای نشان دادن برند شما در معرض مخاطبان جدید است.

اگر راه‌های رفتن به اکسپلور را نمی‌دانید، این پست از بلاگ نوین هاب را بخوانید: راه وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام در سال 2020

15. فقط 1٪ از کاربران اینستاگرام از هیچ شبکه اجتماعی دیگری استفاده نمی‌کنند

کاربران اینستاگرام، آنچنان وفادار به این شبکه اجتماعی نیستند و از شبکه‌های اجتماعی دیگر هم استفاده می‌کنند.

92% آنها از یوتیوب، 86% آنها از فیسبوک و 43% آنها از تیک‌تاک هم استفاده می‌کنند.

16. بیش از 1 میلیون پست در اینستاگرام هر روز کلمه “meme” را استفاده می‌کند

میم‌ها (memes) از مهم‌ترین ترندهای سال گذشته در اینستاگرام بودند و احتمالا این روند ادامه داشته‌باشد. اما این ترند به این معنی است که شما هم باید در پروفایل کسب‌وکار خود از آنها استفاده کنید؟

اگر میم‌ها مناسب استراتژی محتوای شما هستند حتما از آنها استفاده کنید.


 17. روزانه 500 میلیون نفر از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند

هر روز نیم میلیارد نفر از استوری‌ها استفاده می‌کنند. پس استوری‌ها یکی از مهم‌ترین قالب‌های محتوا برای هر کسب‌وکاری هستند.


18. 50% از کاربران بعد از دیدن استوری محصول یا خدمات، برای خرید، به لینک وبسایت می‌روند

فروش محصول و خدمات، یکی از بهترین نتایجی است که می‌توانید از تلاش‌های خود در شبکه‌های اجتماعی بدست آورید. سعی کنید که این کلیک‌ها را از دست ندهید.

19. 90% از کاربران اینستاگرام یک پیج بیزینسی را فالو می‌کنند

مردم فقط در اینستاگرام با دوستان و خانواده خود تعامل ندارند. تقریبا همه کسانی که از این برنامه استفاده می‌کنند حداقل یک برند را فالو می‌کنند.

20. متوسط ​​ارسال محتوا توسط پروفایل بیزینسی در اینستاگرام: روزی یک‌بار

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، سعی کنید در ساعاتی که بیشترین تعداد فالوورهایتان آنلاین هستند، پست ارسال کنید.

برای اطلاع از بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام، می‌توانید از بخش آنالیز نوین هاب استفاده کنید.

21. آموزش‌های چگونه… ،محبوب‌ترین شکل محتوای ویدیویی اینستاگرام هستند

به جز پست‌های پشت صحنه، مصاحبه‌ها و اخبار، به این فکر کنید که چه نوع دستورالعمل‌های سرگرم‌کننده، سریع و آسان راجع به برندتان می‌تواند به یک محتوای ویدیویی کوتاه اینستاگرام تبدیل شود، که مشارکت با فالوورها را بالا ببرد.

22. ویدیوهای IGTV در اکسپلور، 4 برابر بزرگ‌تر از عکس‌ها نمایش داده‌می‌شوند

این باعث می‌شود تا ویدیوهای IGTV چشم کاربران را راحت‌تر از عکس به خود جلب کنند. اما اولین قدم، ورود ویدیوهای IGTV به اکسپلور است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)


با استفاده از نوین هاب برای مدیریت اینستاگرام ، زمان کمتری صرف کنید و نتیجه بهتری بگیرید. با استفاده از قابلیت‌های زمان‌بندی و انتشار محتوا، مدیریت و دانلود کامنت‌ها و آنالیز اینستاگرام، رشد و رونق کسب‌و‌کار در اینستاگرام را تجربه کنید.

2 نظر