وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ترندهای بازاریابی یوتیوب در سال 2022

راهنمای بازاریابی یوتیوب در سال 2022

شبکه اجتماعی یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، محبوب‌ترین پلتفرم در جهان بعد از گوگل است،‌ و کسب درآمد از یوتیوب، از مزایای بازاریابی یوتیوب در سال 2022 است. شما برای موفقیت در یوتیوب به یک استراتژی نیاز دارید. شما می‌توانید استراتژی بازاریابی یوتیوب را در 10 مرحله ایجاد کنید.

  • برای این کار یک کانال یوتیوب برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
  • درباره مخاطبان خود بیاموزید.
  • در مورد رقبا و رقابت در حوزه کاری خود تحقیق کنید.
  • از کانال‌های مورد علاقه خود بیاموزید.
  • ویدیوهای خود را برای افزایش بازدید بهینه کنید.
  • ویدیوهای خود را در زمان‌هایی که کاربران بیشترین فعالیت را دارند آپلود کنید.
  • کانال خود را برای جذب فالوور بهینه کنید.
  • از تبلیغات پولی یوتیوب استفاده کنید.
  • بازاریابی تاثیرگذار را امتحان کنید.
  • در نهایت نتایج فعالیت‌های خود و رفتار کاربران را تجزیه و تحلیل کنید.

بازاریابی یوتیوب روشی برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات در یوتیوب است. این نوع تبلیغ می‌تواند ترکیبی از تاکتیک‌ها مانند ویدیوهای تبلیغاتی ارگانیک، کار با اینفلوئنسرها، و تبلیغات در پلتفرم یوتیوب باشد. برای بازاریابی کسب و کار در یوتیوب چه یک کارآفرین باشید، صاحب یک برند و شرکت تجاری بزرگ، یا حتی یک کسب و کار کوچک داشته باشید باید آنچه را که مشتریان هدف شما می‌خواهند تولید کنید. به علاوه باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف ویدیوی شما را می‌بینند و شما باید محتوای خود را برای الگوریتم یوتیوب نیز بهینه کنید درست مانند سئوی گوگل.

بازاریابی یوتیوب در سال 2022

یک کانال YouTube برای کسب و کار خود ایجاد کنید

از آن جایی که یوتیوب بخشی از گوگل است برای ثبت نام باید یک حساب گوگل با استفاده جی میل ایجاد کنید. ترجیحا برای کسب و کار خود یک حساب تجاری ایجاد کنید با این کار چندین نفر از همکاران شما نیز می‌توانند کانال یوتیوب شما را مدیریت و به روز رسانی کنند. بعد از آن اطلاعات حساب تجاری خود مانند تصویر پروفایل،‌ نوع فعالیت، نام شرکت، لینک شبکه‌های اجتماعی و وبسایت خود را تکمیل کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

شما باید بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و برای چه طیفی از افراد ویدیو تولید می‌کنید. بنابراین دانستن برخی از اطلاعات اولیه جمعیتی مفید است،‌ یوتیوب تقریبا دو میلیارد کاربر دارد و بیش از نیمی از کاربران را افراد بین 15 تا 35 ساله تشکیل می‌دهند و برخلاف سایر پلتفرم‌های اجتماعی، تقریبا به همین نسبت کاربران مسن در این پلتفرم حضور دارند.

برای این کار حتما تب analytics خود را بررسی کنید. این به شما یک بینش عمیقی در مورد نوع جمعیت و علایق مخاطبان به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید ببینید چند نفر از طریق جستجو، یا از طریق منابع دیگر ویدیوهای شما را پیدا می‌کنند.

از سوشال لیسنینگ برای یافتن مخاطبان هدف استفاده کنید

سوشال لیسنینگ به شما این امکان را می‌دهد، به صورت پیوسته در پلتفرم‌های اجتماعی مانند یوتیوب، منشن‌های با نام تجاری برندتان یا کلمات کلیدی خاص را سرچ کنید. با استفاده از سوشال لیسنینگ می‌توانید بفهمید که مخاطبان درباره شما چه می‌گویند، و نقاط ضعف و قوت خدمات و محصولات خود را بهتر بشناسید.

بازاریابی و کسب درآمد از یوتیوب در سال 2022

در مورد رقبا و نوع رقابت در حوزه کاری خود تحقیق کنید

سریع‌ترین راه برای رشد در یوتیوب این است که دریابید چه چیزی برای رقابت شما مفیدتر است برای این کار شما می‌توانید کانال‌های رقبای خود را از لحاظ تعداد فالوور، میانگین بازدید در هر ویدیو، تعداد دفعات ارسال، کیفیت کلی ویدیو، نظرات مخاطبان، موضوعاتی که درباره آن‌ها محتوا تولید می‌کنند آنالیز و بررسی کنید.

در نهایت از خود بپرسید چه طور می‌توانم برند خود را از رقبا متمایز کنم؟ از چه ایده‌هایی برای تولید محتوای جدید استفاده کنم؟ در ابتدا احتمالا هدف شما این است که به سرعت تعداد مخاطبین و فالوورهای خود را افزایش دهید. بنابراین تعداد مشترکین و بازدیدهای رقبا را یادداشت کنید و ماهانه پیشرفت خود را با پیشرفت سایر رقبا مقایسه کنید.

از کانال‌های مورد علاقه خودتان بیاموزید

در اینجا منظور کانال‌هایی که با حرفه و صنعت شما مرتبط هستند نیست، و شما می‌توانید از مشاغل و موضوعات مختلف دیگر نیز نکاتی را فراگیرید. برای مثال داشتن کیفیت صوتی خوب مهمتر از کیفیت ویدیو است. به همین منظور در کانال‌ها و سایر فعالیت‌ها نیز می‌توانید به مواردی از قبیل تصاویر کوچک ویدیو، نحوه لینک دادن به سایر پست‌ها و محصولات، نحوه ویرایش،‌ ادیت و افکت‌هایی که در ویدیو به کار رفته، حتی کانال‌های کاملی نیز در یوتیوب وجود دارد که به صورت اختصاصی به ادیت ویدئو و نحوه رشد و بهینه سازی کانال یوتیوب پرداخته شده است.

بیشتر بدانید: نحوه ساخت ویدیوی کوتاه یوتیوب (شورت یوتیوب)

ویدیوهای خودتان را برای افزایش بازدید مخاطبان بهینه کنید

اگر شما با سئو و الگوریتم گوگل آشنایی داشته باشید افزایش بازدید در یوتیوب به روشی مشابه اما با یک تفاوت کلیدی کار می‌کند و آن هم شخصی سازی است. وقتی شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید، صرف نظر از مکان همان نتایجی را دریافت می‌کنید که سایر افراد در موقعیت مکانی نزدیک به شما دریافت می‌کنند.

اما در یوتیوب این طور نیست، یوتیوب کلمات کلیدی که گوگل به دنبال آن است در نظر می‌گیرد، و فاکتورهای دیگری مانند محبوبیت ویدیوها و کلمات کلیدی در عنوان را نیز دنبال می‌کند. بنابراین در یوتیوب نتایج جستجوی دو کاربر صد در صد شبیه به هم نخواهد بود. در نتیجه برای اینکه کانال خود را شخصی سازی کنید باید فاکتورهای سئوی یوتیوب را رعایت کنید.

ترندهای بازاریابی یوتیوب در سال 2022

روش‌های اساسی برای بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب

کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود را پیدا کنید

قبل از تولید ویدیو باید بدانید برای کدام عبارات و کلمات کلیدی کاربران محتوای خود را بهینه می‌کنید. تحقیق در این مورد عبارات و کلمات کلیدی را که کاربران برای یافتن محتوا استفاده می‌کنند در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید آن را به محتوای خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای معروفی مانند google keyword planner یا kwfinder استفاده کنید. همچنین می‌توانید در تب جستجوی یوتیوب نیز عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید و عبارات مشابه را مشاهده کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

کلمات کلیدی خود را به عنوان ویدیو اضافه کنید

شما باید یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی مرتبط را برای هر ویدیو در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که حتما کلمه کلیدی اصلی را در عنوان ویدیو، و از کلمه کلیدی اصلی + 1-2 کلمه کلیدی مرتبط در توضیحات ویدیو استفاده کنید. همچنین سعی کنید در 3 جمله اول نیز از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

طبق گفته یوتیوب استفاده از برچسب‌ها کمترین تاثیر را دارد اما به هر حال از کلمات کلیدی به عنوان برجسب هم استفاده کنید. از مهرهای زمانی یوتیوب استفاده کنید، مهرهای زمانی یوتیوب به نوعی ویدیوهای شما را تفکیک و دسته بندی می‌کند در نتیجه کاربران می‌توانند به بخش‌هایی که بیشتر به آن علاقه مند هستند راحت‌تر دسترسی داشته باشند.

یک توضیح ویدیویی دقیق ایجاد کنید

توضیحات هر ویدیو باید یک بخش منحصر به فرد از چند جمله درباره موضوعی که نمایش داده می‌شود باشد. اما برای صرفه جویی در زمان به صورت پیش فرض می‌توانید توضیحاتی مانند لینک وبسایت، لینک به سایر صفحات شبکه‌های اجتماعی،  محصولات یا خدماتی که در ویدیو درباره آن صحبت کردید را اضافه کنید.

یک تصویر کاور جذاب ایجاد کنید،‌ این مورد بسیار مهم است و باعث می‌شود تا کاربران تصمیم بگیرند که ویدیوی شما را تماشا کنند یا نه. برای این کار از عناصر برند خود به همراه یک تصویر و متن جذاب استفاده کنید. ابعاد ویدیوها معمولا با فرمت 16:9 با حداقل اندازه 1280 در 720 پیکسل است.

به نظرات و کامنت مخاطبان خود پاسخ دهید

پاسخ دادن به نظرات کاربران، نشان می‌دهد که شما برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید و تنها یک محتوای تبلیغاتی تولید نکردید. همچنین داشتن کامنت و نظرات بیشتر به معنی محبوب بودن ویدیو در یوتیوب است و این موضوع باعث رتبه گرفتن و بهبود جایگاه ویدیوی شما می‌شود.

ویدیوهای خود را با زمانبندی آپلود کنید

ویدیوهای تمام شده خود را می‌توانید فورا در یوتیوب آپلود کنید و یا برای بعدا زمانبندی کنید. برای زمانبندی و انتشار پست باید چند نکته را در نظر بگیرید اول اینکه در چه بازه‌های زمانی قصد دارید پست‌های خود را منتشر کنید؟ به همین منظور یک برنامه منظم روزانه،‌ هفتگی، دو هفته یکبار یا ماهانه برای خود تدوین کنید. همچنین در ساعاتی که کاربران بیشترین فعالیت رو در شبکه‌های اجتماعی دارند مطالب خود را به اشتراک بگذارید. ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب نیز دارای قابلیت زمانبندی انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی است شما می‌توانید پست‌های خود را برای چندین شبکه اجتماعی در یک داشبورد زمانبدی کنید.

مارکتینگ یوتیوب در سال 2022

کانال خود را برای جذب فالوور بهینه کنید

در ابتدای مطلب درباره بهینه سازی کانال یوتیوب صحبت کردیم اما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای کانال و تصویر پروفایل کانال نشان دهنده برند شماست. علاوه بر برندسازی بصری، برخی ویژگی‌های داخلی را نیز باید بهینه کنید برای مثال ویدیوهای خود را در فهرست‌های پخش بر اساس موضوع گروه‌بندی کنید. همچنین برای بهینه شدن کانال خود می‌توانید یک تریلر برای کانال خود ایجاد کنید که مانند یک آگهی تبلیغاتی، نشان دهنده موضوع کانال شما باشد.

در ویدیوهای خود حتما از مخاطبان درخواست کنید که کانال شما را سابسکرایب کنند،‌ ویدیوهای شما را لایک کنند و کامنت بگذارند. این موضوع باعث میشه با مخاطبان خود بیشتر در تعامل باشید. علاوه بر این در ویدیوهای خود علت تولید این ویدیو را ذکر کنید. همچنین می‌توانید در ثانیه‌های پایانی ویدیو اگر ویدیویی با موضوع مشابه در کانال خود دارید آن را معرفی کنید و کاربران را تشویق به دیدن آن ویدیوها نیز کنید.

ویدیوهای خود را با اضافه کردن زیرنویس برای افراد ناشنوا یا کم شنوا بهینه کنید، علاوه بر این خود یوتیوب نیز دارای آپشن زیرنویس برای افراد ناشنوا می‌باشد و می‌توانید به مخاطبان خود اعلام کنید از ویژگی ترجمه یا زیرنویس یوتیوب استفاده کنند. همچنین اگر مخاطبانی به زبان دیگر دارید می‌توانید زیرنویس به زبان دیگر را خودتان به ویدیو اضافه کنید.

از تبلیغات پولی یوتیوب استفاده کنید

بیشتر تبلیغات یوتیوب ویدیو هستند، اما تبلیغات بنری را هم می‌توانید در ویدیوها یا وبسایت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید تبلیغات ویدیویی خود را پس از 5 ثانیه قابل رد شدن یا غیر قابل رد شدن کنید. تبلیغات یوتیوب از طریق پلتفرم گوگل ادز کار می‌کند و اجرای تبلیغات موفق مستلزم یک استراتژی خاص است که در راهنمای گوگل ادز می‌توانید آن را مطالعه کنید. پیش از تبلیغات حتما مخاطبان خود را بشناسید و حداقل بین 5 الی 10 ویدیو در کانال یوتیوب خود آپلود کنید تا مخاطبان بتوانند درک درستی از محتوای شما پیدا کنند.

بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب

بازاریابی تاثیر گذار را امتحان کنید

اینفلوئنسرهای یوتیوب هر ساله در حال رشد هستند. برخی از اینفلوئنسرها و تولید کنندگان ویدئو در یوتیوب، بر اساس بازدید ویدیوهایی که تولید می‌کنند، سالانه 10000 دلار درآمد دارند که هر سال 50 درصد به این دسته از اینفلوئنسرها اضافه می‌شود و برخی دیگر سالیانه 100000 دلار درآمد دارند که هر سال 40 درصد به این قشر از اینفلوئنسرها افزوده می‌شود. یوتیوب یک کانال با عملکرد بالا برای برندهاست و تقریبا نیمی از برندهایی که قصد استفاده از اینفلوئنسرمارکتینگ را دارند از یوتیوب استفاده خواهند کرد.

تجزیه و تحلیل و انطباق

مانند سایر بازاریابی‌ها رفتار کاربران خود را از بخش analytics حساب کاربری، آنالیز کنید و از گزارش‌های داخلی یوتیوب استفاده کنید تا ببینید مخاطبان شما چه چیزی را بیشتر دوست دارند و تماشا می‌کنند و اینکه ترافیک کانال شما بیشتر از کدام سمت است. اطلاعاتی از قبیل نرخ بازدید، مشاهده مدت زمان، ویدیوهای برتر، زمان تماشا، نرخ کلیک را یادداشت کنید و این آمار را با ماه‌های بعد مقایسه کنید.

ابزارهای بازاریابی یوتیوب در سال 2022

با استفاده از ابزار Mentionlytics می‌توانید تمام منشن‌ها از نام برندتان و کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود را در تمام پلتفرم‌های اجتماعی مشاهده کنید. تمام نظرات مثبت و منفی را ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید. از ابزارهای دیگری مانند Channelview Insights و TubeRanker نیز می‌توانید برای برنامه ریزی، تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی یوتیوب

یک نظر