نیاز به ابزاری برای مدیریت کامل شبکه‌های اجتماعیتان دارید؟ کلیک کنید
وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اسنپ چت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

اسنپ چت چیست

اسنپ چت چند سالی است که به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا تبدیل شده است.

اما داستان شروع اسنپ چت چیست؟

اسنپ چت، ترکیب شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است که مبنای آن ارسال تصاویر و ویدیو به صورت موقت است.

این شبکه اجتماعی در سال 2011 توسط ایوان اشپیگل و بابی مورفی، از دانشجویان دانشگاه استنفورد ساخته شده‌است.

تعداد کاربران فعال ماهانه آن در سال 2020 به 360 میلیون نفر رسیده است. این عدد به ما محبوبیت زیاد این شبکه اجتماعی را نشان می‌دهد.

بیشتر کاربران این اپ را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند. فعال‌ترین کاربران این شبکه اجتماعی نوجوانان 13 ساله هستند که حداقل نیم ساعت در روز در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند.

ویژگی‌های اسنپ چت

موقتی بودن

ماهیت اصلی اسنپ چت که هنوز هم بعد از گذشت چند سال آن را حفظ کرده است، پاک شدن عکس، متن یا ویدیو ارسال ده بعد از مدت کوتاه حتی در حد چند ثانیه است.

این ماهیت موقتی بودن در ابتدا برای ایجاد تعامل بیشتر بین کاربران ارائه شد و بعدها با استقبال زیادی نیز همراه شد.

از این قابلیت اسنپ چت بعدها اینستاگرام و پلتفرم‌های دیگر الهام گرفتند و قابلیت استوری را ارائه دادند.

در ابتدا به اشتراک‌گذاری عکس‌ها به صورت خصوصی بوده است اما با گذر زمان و افزایش تعداد کاربران، امکانات بیشتری به این اپلیکیشن اضافه شد و کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرده‌است.

ارسال فیلم کوتاه، گفتگوی زنده ویدیویی، پیام‌رسانی، ایجاد آواتارهایی مثل کاریکاتور و استوری از جمله این قابلیت‌هاست.

لنز (فیلتر)

اما یکی از جذابترین قابلیت‌های این اپلیکیشن که مطمئنا زیاد دیده‌اید؛ فیلترهای جذابی است که شما می‌توانید بر روی صورت خود قرار دهید. بعدها اینستاگرام از این قابلیت اسنپ چت هم در استوری استفاده کرد و مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

هدف اصلی این شبکه اجتماعی، برقراری ارتباط فوری از طریق تلفن همراه است. تا قبل از اسنپ چت همه شبکه‌های اجتماعی، تحت وب بودند و همه چیز درباره جمع‌آوری داده‌ها بود.

اسنپ چت چیست

به طور مثال قبل از اسنپ چت اگر استتوسی در فیسبوک، توییتی در توییتر و… می‌گذاشتید، دوستانتان آنها را هر زمانی می‌دیدند و کامنت می‌گذاشتند و این کامنت‌ها هم روزها و ماه‌ها باقی می‌ماندند. اما اسنپ چت این رویه برقراری ارتباط آنلاین را تغییر داد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شما می‌توانید به سرعت فیلتری به عکستان بچسبانید، استوری کنید و بعد از حتی یک ثانیه ناپدید شود.

بیشتر بخوانید:ادمین شبکه‌های اجتماعی کیست؟ و چه مهارت‌هایی دارد؟

کار با اسنپ چت

ارسال عکس و ویدیو

اپلیکیشن را در گوشی خود را باز کنید، یک سلفی یا عکسی بگیرید، بعد از گرفتن عکس یک تایمر به شما نشان داده می‌شد، که می‌توانید بین 1 تا 10 ثانیه را انتخاب کنید. این زمان انتخاب شده برای نابود شدن و محو شدن عکسی است که ارسال کردید.

وقتی عکس را برای دوستتان ارسال می‌کنید برای او نوتیفیکیشنی فرستاده می‌شود که کسی به او snap ارسال کرده است.

وقتی او پیغام را باز می‌کند و عکس را می‌بیند عکس بعد از چند ثانیه‌ای که شما تعیین کرده‌اید، از گوشی هر دوی شما حذف می‌شود. اگر دوستتان از عکس در همان چند ثانیه اسکرین شات بگیرد، پیغامی به شما فرستاده می‌شود و شما را از اسکرین شاتی که دوستتان گرفته است، مطلع می‌کند.

البته این قابلت اسنپ چت این روزها در پیام‌رسانی مثل تلگرام نیز قابل دسترسی است. اما اسنپ چت این قابلیت را برای اولین بار ارائه داده است.

استوری

یکی دیگر از امکانات این شبکه‌های اجتماعی محبوب که بالاتر درباره آن صحبت کردیم، استوری است. استوری قبل از هر شبکه اجتماعی دیگر در اسنپ چت معرفی شد.

عمر عکس یا ویدیویی که در استوری قرار می‌دهید 24 ساعت است. اما باید این نکته را بدانید که استوری اسنپ چت در دسترس تمام لیست دوستان شما قرار می‌گیرد و حالت خصوصی پیام‌های شما را ندارد.

Discover

قابلیت Discover در این شبکه اجتماعی و پیام‌رسان ارائه شده که شبیه به استوری است؛ اما این قابلیت برای چند خبرگزاری محدود مثل Buzzfeed، Sky و… قابل دسترسی است.

Memories

یادمان یا مموریز ویژگی‌ای است که از اسنپ‌های شما یک نسخه نگه می‌دارد. ما می‌توانید آنها را خصوصی کنید و یا با بقیه به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید اسنپ‌های قدیمی خود را از مموریز، به استوری اضافه کنید. این قابلیت در آرشیو استوری اینستاگرام نیز وجود دارد که همانطور که حدس می‌زنید اسنپ چت زودتر این ویژگی را به کاربران ارائه داده بود.