وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان در سال 2020 + آمار شبکه‌های اجتماعی

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان در سال 2020 را می‌شناسید؟

تقریبا از پانزده سال پیش شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده عموم قرار گرفته‌اند. شما اولین روزی که از فیسبوک یا اینستاگرام استفاده کردید را به یاد دارید؟

از آن روزها سال‌ها گذشته، و بر خلاف پیش‌بینی خیلی‌ها که موفقیت این شبکه‌ها را یک شبه و زودگذر می‌دانستند، محبوبیت این شبکه‌های اجتماعی بیشتر از قبل شده است.

محبوبیت یک شبکه اجتماعی به معنی خوب بودن و مفید بودن آن شبکه برای کسب و کار شما نیست.

همانطور که می‌دانید بعضی کسب و کارها درفیسبوک موفقند و بعضی در لینکدین یا اینستاگرام. بسته به اهداف و جامعه هدف خود، شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کارتان را انتخاب کنید.

یکی از استراتژی‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهم این است که در اکثر شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و فعالیتتان در یکی دوتا از اصلی‌ترین‌ها چندبرابر بقیه باشد.

برای آشنایی با محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تا انتها با من همراه باشید.

فیسبوک Facebook

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، منلو پارک

سال تاسیس: 2004

تعداد کاربران فعال ماهانه: 2.4 میلیارد نفر

محبوبیت فیسبوک

فیسبوک بر قله محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جا خوش کرده است. فیسبوک یک شبکه اجتماعی واقعی است و ورز به روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود.

فارغ از حوزه فعالیت شما، فیسبوک می‌تواند یکی از بهترین بسترها برای بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کار شما باشد.

صنایع پیشرو فعال در فیسبوک خدمات مالی، تجارت الکترونیک، خرده فروشی، بازی، سرگرمی، رسانه، فناوری، کالاهای مصرفی و مشاغل خودرو هستند.

هنوز هم شما می‌توانید بدون تبلیغات و صرف هزینه در فیسبوک با تولید محتوای جذاب و وایرال شدن آن، کسب و کار خود را در معرض دید قرار دهید.

گروه بسازید و یا به گروه‌های مربوط به حوزه کسب و کارتان بپیوندید، از مسینجر فیسبوک و ویدیو لایو استفاده کنید تا تعامل خود را بالا ببرید.

یوتیوب Youtube

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، سن برونو

سال تاسیس: 2005

تعداد کاربران فعال ماهانه: 1.9 میلیارد نفر

محبوبیت یوتیوب

149 میلیون نفر روزانه از یوتیوب بازدید می‌کنند. این پلتفرم ویدیو محور، یکی از محبوب‌ترین‌ شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است.

برای هر کسب و کاری حضور در یوتیوب می‌توان مفید باشد. از آموزش استفاده از محصولات و یا خدماتتان، تا ویدیوهای سرگرمی می‌تواند در یوتیوب شما وایرال شود.

در هر دقیقه 300 ساعت ویدیو در یوتسوب آپلود می‌شوند و این نشان می‌دهد که مطرح شدن و دیده شدن در یوتیوب کار آسانی نیست.

اما چون یوتیوب هنوز در ایران فیلتر است و کسب و کارها کمتر به آن پرداخته‌اند، این فرصت برای شما مهیا است که با تولید ویدیوهای با کیفیت و خلاقانه در معرض دید کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی قرار بگیرید.

 

اینستاگرام Instagram

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، منلو پارک

سال تاسیس: 2010

تعداد کاربران فعال ماهانه: 1 میلیارد نفر

محبوبیت شبکه های اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی برای تصاویری چشم نواز و خلاقیت است. 600 میلیون نفر کاربر فعال در روز که 95 میلیون پست در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند، عدد قابل توجهی است.

بر اساس آمار محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بین اینفلوئنسرها اینستاگرام است و به نوعی تبدیل به بهشت درآمدزایی برای آنها شده است.

از سال 2018 که امکان خرید مستقیم از اینستاگرام فراهم شده است، ROI کسب و کارهای محصول محور، از هر وقتی بیشتر شده است.

اگر جمعیتی هدف شما زیر 35 سال باشد، اینستاگرام یک معدن طلا است: 63٪ از کاربران بین 18 تا 34 سال سن دارند و تقریبا بین کاربران مرد و زن به طور مساوی تقسیم می‌شود

اسنپ چت snapchat

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، لس آنجلس

سال تاسیس: 2011

تعداد کاربران فعال ماهانه: 360 میلیون کاربر

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی اسنپ چت

شاید از قرار گرفتن اسنپ چت در اینجا تعجب کنید، اما واقعیت این است که اسنپ چت یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست.

اگر جامعه هدف شما نوجوانان و جوانان هستند، اسنپ چت همان جایی است که باید حضور داشته باشید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

فعال‌ترین کاربران اسنپ چت نوجوانان 13 ساله هستند که روزی نیم ساعت در این شبکه اجتماعی وقت می‌گذرانند.

اسنپ چت بهشتی برای محتوای تولید شده توسط کاربر، پشت صحنه شرکت شما، پیشنهادات جدید و همکاری با اینفلوئنسرهاست.

بیشتر بخوانید: ۲۰ نقل قول درباره شبکه‌های اجتماعی | نقل قول‌های الهام بخش

توییتر Twitter

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، سانفرانسیسکو

سال تاسیس: 2006

تعداد کاربران فعال ماهانه: 330 میلیون نفر

محبوبیت شبکه های اجتماعی توییتر

بعضی از کسب و کارها خیلی سریع در توییتر پا می‌گیرند و رشد می‌کنند.

اگر کسب و کار B2C دارید کارتان در جذب مخاطب در توییتر راحتتر خواهد بود.

تعامل با مشتری در توییتر بسیار نزدیک و راحت خواهد بود. اما در عین حال مشتری ناراضی و کامنت‌های منفی هم به همان نسبت وایرال می‌شود.

روزی چند بار توییت کنید، رشته توییت بنویسید و ریتوییت کنید. در بحث‌ها شرکت کنید، به مشتریانتان پاسخ دهید، با آنها دوست باشید و حرفشان را بشنوید.

ردیت Reddit

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، سان فرانسیسکو

سال تاسیس: 2005

تعداد کاربران فعال ماهانه: 330 میلیون نفر

محبوبیت شبکه های اجتماعی ردیت

ردیت تقریبا در ایران شبکه اجتماعی ناشناخته‌ای است. ردیت در واقع یک  وبسایت جمع‌آوری اخبار اجتماعی آمریکایی، رتبه‌بندی محتوای وب، وب سایت بحث و دارای تالار گفتگو است، که در سال 2005 توسط الکسیس اوهانیان و استیو هافمن از دانشجویان دانشگاه ویرجینیا تاسیس شد.

شما در ردیت می‌توانید به محتوای کاربران دیگر رای بدهید. مطالبی که رای بیشتری بگیرند در نهایت به صفحه اول راه پیدا می‌کنند.

از مجموع 1.2 میلیون «ساب ردیت» در این شبکه اجتماعی بیش از 138 هزار انجمن فعال وجود دارد که روزانه به بحث و گفت و گو می‌پردازند.

این وب سایت به دلیل ماهیت باز و وجود جامعه متنوعی از کاربران و تولید محتوای آنان است که شناخته شده‌است.

اطلاعات متنوع جمعیتی کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا ردیت زمینه‌های متنوعی را در اختیار داشته باشد.

 

پینترست Pinterest

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، سان فرانسیسکو

سال تاسیس: 2010

تعداد کاربران فعال ماهانه: 322 میلیون نفر

محبوبیت شبکه های اجتماعی پینترست

پینترست را می‌توان خانه ایده‌ها دانست. محتواهایی مثل مد و فشن، غذا، دکور خانه، عروسی و ورزش از محبوب‌ترین پین‌های پینترست هستند.

به طور کلی هر محتوایی که از نظر تصویری غنی باشد، می‌تواند در پینترست بدرخشد.

نکته قابل توجه این است که بیش از 80 درصد کاربران پینترست را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، پس اگر بیشتر مخاطبان هدف شما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، در ورود به این شبکه اجتماعی تردید نکنید.

اما به این معنی نیست که مران در پینترست فعالیت ندارند. 41 درصد از کاربران جدید پینترست را مردان تشکیل می‌دهند و روز به روز به تعداد آنها اضافه می‌شود.

لینکدین Linkedin

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، مانتن ویو

سال تاسیس: 2003

تعداد کاربران فعال ماهانه: 310 میلیون نفر

محبوبیت لینکدین

داشتن یک پیج کمپانی در لینکدین برای اکثر کسب و کارها واجب است. 44% کاربران لینکدین درآمدی بالاتر از متوسط درآمد جامعه دارند و حتی بیش از 50 درصد مردم آمریکا که تحصیلات دانشگاهی دارند، از لینکدین استفاده می‌کنند.

لینکدین با بیش از 61 میلیون کاربر متخصص ارشد، به کسب و کارها کمک می‌کند تا افراد متخصص و یا حتی مبتدی را به راحتی پیدا و استخدام کنند.

همچنین این شبکه اجتماعی بستر خوبی برای کارجویان است. علاوه بر بحث کاریابی، لینکدین به شما این فرصت را می‌دهد تا با متخصصان و بزرگان حوزه و صنعت کاری خود ارتباط بگیرید و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

شاید لینکدین زرق و برق اینستاگرام و فیسبوک را نداشته باشد و یا به اندازه توییتر وایرال شدن در آن آسان نباشد؛ اما امکان ارتباط نامحدود با نخبگان و حرفه‌ای‌ها بزرگترین مزیت این شبکه اجتماعی است.

2 نظر