وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام سال 2021

پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی از روز است؟ آیا اصلا این مساله اهمیتی دارد؟ بهترین تاریخ پست گذاشتن در اینستاگرام چه تاریخی است؟ هر برندی با الگوهای رفتاری منحصر به فرد در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و مخاطبان منحصر به فرد خود را هم جذب خواهد کرد. اما اهمیت بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بسیار بالاست. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بررسی کنیم.

اهمیت زمان کلیدی پست گذاشتن در اینستاگرام

به طور کلی زمانی که مخاطبین شما آنلاین هستند بهترین زمان برای پست گذاشتن است. این مورد با آزمون و خطا مشخص می‌شود. البته ابزارهایی هم هستند که به شما کمک می‌کنند این زمان مناسب را پیدا کنید. برای مثال نوین هاب یکی از این ابزارهاست. نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. یکی از امکاناتی که داشبورد اختصاصی نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد بررسی بهترین زمان برای پست گذاشتن است. با استفاده از این امکان می‌توانید زمانی را که بیشتر مخاطب‌های شما آنلاین هستند پیدا و در همان زمان اقدام به انتشار محتوا کنید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت یک پست و دیده شدن آن پبدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن است. چراکه الگوریتم اینستاگرام بر مبنای نمایش پست‌های جدیدتر فعالیت می‌کند.

طبق گزارشی که hootsuite منتشر کرده، بهترین زمان برای انتشار محتوا در جهان ساعت 11 صبح روز چهارشنبه است. البته این آمار در ایران قطعا متفاوت خواهد بود.

بهترین زمان انتشار پست و تعامل با مخاطب

می‌دانید که اهمیت برقراری تعامل با مخاطب تا چه اندازه برای یک کسب‌وکار بالا است. اما آیا زمان انتشار پست در برقراری و افزایش تعامل تاثیر دارد؟ جواب ما بله است.

کاربران اینستاگرام بیشترین تمایل را برای فعالیت در اینستاگرام در اواسط هفته و ساعات میانی روز از خود نشان داده‌اند. این فعالیت‌ها شامل لایک، کامنت گذاشتن، به اشتراک‌ذاری و یا تماشای استوری‌هاست. منصفانه به نظر می‌رسد. مردم معمولا در اواسط روز هنگام استراحت از کار اینستاگرام خود را چک می‌کنند. به همین دلیل اگر مار خود را به تازگی در اینستاگرام شروع کرده‌اید و نمی‌دانید که بهترین زمان به طور دقیق برای پست گذاشتن چه زمانی است، با انتشار محتوا در ساعات میانی روز شروع کنید. بعد می‌توانید با کمک ابزارهای مدیریت محتوایی به زمان دقیق برسید. این داده‌ها بعدها به شما در بررسی درستی یا نادرستی استراتژی محتوای شما کمک خواهد کرد.

چگونه؟

وقتی شما اقدام به پست گذاشتن در اینستاگرام در همان ساعاتی که کاربر آنلاین است می‌کنید و کماکان بازخوردی نمی‌گیرید به معنای آن است که استراتژی شما نیاز به تغییر دارد. باید شروع به بررسی زمان‌های تازه برای انتشار محتوا بکنید تا ببینید چه نتیجه‌ای خواهید گرفت.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

 

آمارهای کلیدی اینستاگرام درمورد فعالیت کاربران

  1. کسب‌وکارها به طور متوسط روزی یک پست در اینستاگرام خود منتشر می‌کنند.
  2. میانگین اینگیجمنت در یک حساب بیزینسی 0.96% است.
  3. در سال 2020 افراد به طور میانگین و روزانه 30 دقیقه در اینستاگرام فعالیت می‌کردند.
  4. در سال 2019 افراد به طور میانگین و روزانه 26 دقیقه در اینستاگرام فعالیت می‌کردند.

نکاتی برای یافتن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

1- پست‌های برتر خود را بررسی کنید

اول هدف خود را مشخص کنید. آگاهی از برند می‌خواهید یا تعامل؟ چون هدف شماست که در نهایت بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را به شما نشان می‌دهد. کدام‌یک از پست‌های شما بازدید بیشتری داشته است؟ چرا بیشتر از بقیه لایک گرفته؟ این موارد را می‌توانید با آنالیز اینستاگرام به دست بیاورید. البته ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند به شما کمک کنند. نوین هاب یکی از این ابزارهاست. با استفاده از آنالیزی که داشبورد نوین هاب در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید تمام فعالیت‌های خود را در اینستاگرام آنالیز کنید. می‌توانید بهترین هشتگ‌ها را پیدا کنید، میانگین مشارکت، میزان رشد فالوور و موارد دیگر را بررسی کنید. تمام این امکانات قابلیت تنظیم بازه زمانی دارند.

 

2- مخاطب خود را بشناسید

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شناخت مخاطب واقعا موضوع مهمی است. به عنوان یک بازاریاب باید بدانید که با چه مخاطبی طرف هستید. این موضوع زمان آنلاین بودن آن‌ها را مشخص می‌کند. اگر مخاطبین شما مدیران و رهبران یک کسب‌وکار هستند، ساعات آنلاین بودن آن‌ها در اینستاگرام با یک فوتبالیست متفاوت است.

3- زمان پست گذاشتن رقبای خود را بررسی کنید

باید رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. چرا که احتمال دارد آن‌ها هم مشغول آزمایش رفتارهای شما باشند. بعد با زیرنظر داشتن نتایجی که آن‌ها به دست می‌آورند دیگر نیازی به تکرار همان روش‌ها نیست.

4- موقعیت زمانی مخاطبین خود را بشناسید

مخاطبین شما در چه کشوری هستند؟ بر اساس ساعات زمانی آن‌ها پست بگذارید. برای مثال اگر مخاطب بیزینس شما در کشوری با 12 ساعت اختلاف زمانی زندگی می‌کند طبیعی نیست که ساعت 3 بعد از ظهر در اینستاگرامتان پست بگذارید. چراکه در کشور او ساعت 3 صبح است! در چنین مواردی استفاده از ابزارهای زمان‌بندی انتشار بسیار مناسب است. با استفاده از نوین هاب می‌توانید محتوای خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کنید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

در اینستاگرام حضور مداوم داشته باشید

این یکی از بهترین ایده‌هاست. چراکه مخاطب عادت می‌کند هرروز راس یک ساعت خاصی محتوای شما را ببیند و بخواند. شما تبدیل به یک منبع خبری خواهید شد که مخاطب هرروز منتظر آن است. به همین دلیل است که در مورد اهمیت زمان پست گذاشتن در اینستاگرام حرف می‌‌زنیم. خیلی مهم است که محتوای شما هرروز راس ساعت خاصی که مخاطب به آن نیاز دارد به دستش برسد. اگر محتوای صفحه شما درمورد مارکتینگ است، هیچکس دوست ندارد آن را آخر شب و در رخت خوابش بخواند. باید بدانید که مردم در ساعاتی خاص از روز آماده مطالعه چنین محتوایی هستند. در غیر این صورت پست شما را رد خواهند کرد. یا اگر شما اقدام به انتشار کلیپ‌های ویدئویی خنده‌دار می‌کنید، اول صبح و زمانی که مردم مشغول کار و زندگی هستند، زمان مناسبی برای انتشار آن نیست.

 

 

فراموش نکنید که اینستاگرام این بهترین زمان انتشار را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر می‌خواهید شبکه‌های اجتماعی خود را حرفه‌ای‌تر مدیریت کنید، استفاده از ابزارهای مدیریتی مثل نوین هاب بسیار منطقی‌تر خواهد بود.

 

 

ارسال نظر