وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ربات تلگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

ربات تلگرام چیست؟

ربات های تلگرامی در حقیقت اکانت تلگرامی هستند که توسط نرم افزار کنترل و مدیریت می‌شوند. اغلب دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی هستند و برای تنظیم و دسترسی به آن‌ها نیازی به شماره تلفن اضافی ندارید. این ربات ها قادر به انجام هرگونه عملیاتی در این فضا از قبیل آموزش،‌ بازی، جستجو، پخش،‌ اتصال، ادغام با سایر سرویس‌ها، محدودیت ارسال پیام در گروه…هستند.

در حال حاضر تعامل با ربات ها بسیار آسان شده و در بیشتر موارد، شما حتی مجبور نیستید چیزی تایپ کنید. زیرا ربات ها مجموعه‌ای از دکمه‌های بهینه سازی شده و سفارشی را ایجاد می‌کنند.

در نتیجه شما ربات های خود را از طریق پروتکل https به API تلگرام کنترل می‌کنید. API ربات تلگرام نیز یک رابط مبتنی بر HTTPS است که برای علاقه مندان به ساخت ربات در تلگرام ایجاد شده است.

ربات تلگرام

ویژگی های ربات تلگرام

ربات تلگرام متفاوت از کاربران حقیقی به نظر می‌رسد و صفحه چت و رابط کاربری متفاوتی دارد. ربات ها زمانی که به گروه‌ها اضافه یا اد می‌شوند به طور پیش فرض به همه پیام‌ها دسترسی ندارند.

همه ربات ها در تلگرام دارای یک دکمه اضافه کردن به گروه و یک دکمه اشتراک گذاری در پروفایل خود هستند. به همین منظور می‌توانید توضیحات و لینکی را تنظیم کنید تا زمانی که افراد ربات شما را در تلگرام یا سایر پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارند،‌ استفاده شود. کاربران می‌توانند از طریق افزودن ربات ها به گروه‌ها، پیام‌ها و دستورات را به ربات ها ارسال کنند.

برای پیدا کردن ربات های متناسب با نیازهای خود از قسمت تب سرچ در تلگرام با تایپ کاراکتر @ به علاوه نام ربات، می‌توانید ربات مورد نظر خود را پیدا کنید.

سپس وارد صفحه پروفایل ربات می‌شوید و با کلیک بر روی دکمه start کار را شروع می‌کنید. فرآیند انجام پیام‌ها و دستوراتی که به ربات می‌دهید در بستری امن، با استفاده از API رسمی تلگرام و به صورت رمزگذاری شده انجام می‌شوند.

کاربرد ربات تلگرام

انواع ربات های تلگرامی

تعداد ربات های تلگرامی با عملکرد‌های متفاوت در این فضا بسیار زیاد است. در زیر به معرفی ربات های تلگرام همراه با کارایی و عملکرد آن‌ها پرداختیم:

ربات ساخت استیکر @stickers: همان طور که از اسم این ربات پیداست برای ساخت استیکر از آن استفاده می‌شود. با استفاده از قابلیت این ربات می‌توانید تصاویر خود را به استیکر تبدیل کنید.

جیمیل @gmail: با استفاده از این ربات قادر خواهید بود جی میل‌های خود را روی این سرویس چک کنید. برای استفاده از ربات جی میل، بعد از ورود به صفحه چت ربات و زدن دکمه استارت، باید به جی میل خود لاگین شوید. از این پس قادر خواهید بود به صندوق ورودی خود، ارسال ایمیل و تنظیمات دسترسی داشته باشید.

ربات دانلود آهنگ @melobot: ملوبات یکی از معروف‌ترین ربات های دانلود آهنگ در تلگرام است. در این ربات به هر روشی با سرچ نام خواننده یا بخشی از آهنگ می‌توانید موزیک مورد نظر خود را پیدا کنید و آن را دانلود کنید.

ربات @QuizBot، ربات لایک و دیسلایک @like، ربات اطلاعات فیلم و سریال @imdb، ربات رای گیری @vote، و بسیاری از انواع ربات های دیگر با قابلیت‌ها و عملکردهای متفاوت و گوناگون نیز وجود دارد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

البته لازم به ذکر است که بسیاری از این ربات های تلگرام توسط اشخاص حقیقی طراحی می‌شوند ممکن است پس از یک بازه زمانی دیگر در دسترس نباشند یا عملکرد بهینه‌ای نداشته باشند.

_آیا زمانی که یک ربات را به یک گروه اضافه میکنیم اطلاعات کاربران را به سرقت نمی‌برند؟

پاسخ این است اگر رباتی در حالت Privacy mode کد نویسی شده باشد، همه پیام‌های گروه را دریافت نمی‌کند و تنها می‌تواند پیام‌هایی با ویژگی های زیر را دریافت کند:

  • پیام‌هایی که در آن نام ربات به همراه کاراکتر @ قید شده باشد.
  • پیام‌هایی که با یک اسلش _”/”_ شروع می‌شوند و یا ریپلای شده باشند.

با ربات چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

اعلان‌ها و اخبار سفارشی شده مورد علاقه خود را دریافت کنید. یک ربات می‌تواند به صورت یک روزنامه هوشمند عمل کند و به محض انتشار محتوای مرتبط آن را برای شما ارسال کند.

ادغام با سایر خدمات: یک ربات می‌تواند چت‌های تلگرام را با محتوای سرویس‌های دیگر غنی کند. مانند ربات gmail بدون ورود به اکانت جی میل از طریق مرورگرهای دیگر و دسترسی که به این ربات می‌دهید می‌توانید جی میل‌های خود را در این فضا بخوانید و نوتیفیکیشن‌های آن را ببینید.

ابزارهای سفارشی ایجاد کند: ربات تلگرام ممکن است هشدارها، پیش بینی آب و هوا، ترجمه، قالب‌بندی یا سایر خدمات را به شما ارائه دهد.

ساخت بازی‌های تکنفره و چند نفره: شما با استفاده از ربات های تلگرامی می‌توانید بازی‌های تکنفره و چند نفره بسازید.

انواع ربات تلگرام

تفاوت ربات ها با انسان‌ها چیست؟

ربات ها وضعیت آنلاین و آفلاین ندارند به جای این قسمت برچسب ربات را برای پروفایل این اکانت‌ها نمایش می‌دهد.

فضای ذخیره سازی ابری محدودی دارند و پیام‌های قدیمی‌تر ممکن است مدت کوتاهی پس از پردازش توسط سرور حذف شوند.

ربات ها نمی‌توانند مکالمه با کاربران را آغاز کنند. کاربر باید یا آن‌ها را به یک گروه اضافه کند یا ابتدا برای آن‌ها پیام ارسال کند. افراد می‌توانند از طریق لینک‌های <t.me/<bot_username یا جستجوی نام کاربری برای یافتن ربات شما استفاده کنند. توجه داشته باشید که نام‌های کاربری ربات ها همیشه به bot ختم می‌شوند.

در انتها جهت مدیریت هرچه بهتر شبکه‌ های اجتماعی از جمله مدیریت تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می‌توانید از دستیار هوشمند شبکه های اجتماعی نوین هاب استفاده کنید.

ربات تلگرام چه کاربردی دارد؟

ارسال نظر