وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چرا پاسخ سریع به دایرکت اینستاگرام بسیار مهم است؟

پاسخ سریع به دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام یک سرویس اپلیکیشن اینستاگرام است که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت خصوصی یا گروهی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. همان طور که میدانید این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد فایل‌هایی مانند عکس،‌ فیلم، ایموجی، صحبت کردن با یک فرد، یا گروه‌هایی مشابه واتس آپ را به اشتراک بگذارید. در این مطلب قصد داریم اهمیت پاسخ سریع به دایرکت اینستاگرام را شرح دهیم.

ویژگی‌های دایرکت اینستاگرام

برای فروش می‌توانید از دایرکت اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام کانالی عالی برای تبلیغ کسب و کار شماست که امروزه توسط میلیون‌ها شرکت در سراسر جهان استفاده می‌شود. از طریق دایرکت اینستاگرام شما می‌توانید کسب و کار خود را توسعه بخشید و یک تیم فروش را مدیریت کنید. در نهایت از طریق این کانال ارتباطی محبوب، بیشترین سود را داشته باشید.

برای انجام این کار ابتدا باید محصول مورد نظر خود را به صورت دقیق با مزایا و امکاناتی که دارد معرفی کنید. همچنین از زبان متقاعد کننده‌ای برای که با ارزش‌های برند شما سازگار باشد استفاده کنید. برای مثال اگر پلتفرم دیگری مانند وبسایت یا فیسبوک برای معرفی محصولات خود دارید می‌توانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که به دایرکت اینستاگرام متصل باشد.

از دایرکت اینستاگرام می‌توانید برای پشتیبانی استفاده کنید

از طریق دایرکت می‌توانید از کاربران خود هم در مرحله پیش فروش و هم در مرحله پس از فروش از مشتریان خود درباره سفارش‌،‌ پیگیری آن و یا کیفیت محصول سوالاتی را بپرسید. علاوه بر این،‌ برای مشتریان بسیار مهم است که بدانند در صورت بروز مشکل در پیج اینستاگرام شما، راه‌های ارتباطی دیگر با شما کدام‌اند. در نتیجه ایجاد راه‌های ارتباطی بیشتر، سبب ایجاد اعتماد در کسب و کار شما می‌شود و زمینه را برای یک رابطه طولانی مدت با مشتریان فراهم می‌کند.

بهبود محتوای استوری‌های اینستاگرام

از آن‌جایی که replies کردن و پاسخ مخاطبان به استوری مستقیما به دایرکت یا همان صندوق ورودی پیام‌ها متصل است و کاربران از این طریق به دایرکت اینستاگرام هدایت می‌شوند، باید سعی کنید یک محتوای با کیفیت،‌ ارزشمند و محرک برای کاربران تولید کنید تا فضایی را جهت گفتگو و ارتباط در جهت شناسایی نیازهای مخاطبان و یا معرفی بهتر محصولات ایجاد کنید.

_اما سوالی که حتما برای شما ایجاد شده این است که چرا پاسخ به موقع به دایرکت اینستاگرام مهم است؟

حتما پیش آمده که قصد خرید از یک آنلاین شاپ را داشته باشید و سوالی در خصوص قیمت و یا خدماتی که آن پیج ارائه می‌دهد از ادمین بپرسید. چه قدر پاسخ به موقع ادمین برای شما اهمیت دارد؟ قطعا زیاد. چون در اصل ایجاد اعتماد در مشتری یکی از اصول مشتری مداری است. همچنین اگر یک پیچ با فالوورهای زیادی دارید پاسخ به موقع به دایرکت‌ها و کامنت‌ها برای مشتریان بسیار ارزشمند است. در نتیجه ایجاد تعامل و برقراری یک ارتباط دو طرفه با دنبال کنندگان، مخاطبان شما را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل می‌کند.

مراحل فعال کردن پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام

یکی از قابلیت‌هایی که اپلیکیشن اینستاگرام بر روی پلتفرم خود ایجاد کرده،‌ ارسال پاسخ سریع به دایرکت مخاطبان است. لازم به ذکر است این ویژگی تنها بر روی صفحات کاری و بیزینسی فعال است و برای صفحات شخصی قابل اجرا نیست.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

برایانجام این کار وارد بخش setting در اکانت اینستاگرام خود شوید. سپس از بخش business بر روی بخش quick replies کلیک کنید و در صفحه باز شده بر روی علامت + بزنید. در این مرحله یک بخش message برای شما باز می‌شود که می‌توانید متن دلخواه خود را به صورت کوتاه در آن تایپ می‌کنید. در قسمت پایین‌تر نیز یک کادر shortcut وجود دارد که می‌توانید یک عبارت یا کلمه کلیدی مرتبط با پیام را به شکل یک کاراکتر میانبر در آن تایپ کنید. تا پیام مورد نظر را راحت‌تر از بین دیگر پاسخ‌هایی که save کردید پیدا کنید. در نتیجه به پرسش‌های پرتکرار به صورت سریع پاسخ می‌دهید و نیازی به تایپ دوباره آن نیست.

این بخش را حتی برای سوالات متداولی که کاربران می‌پرسند نیز می‌توانید تنظیم کنید. برای این کار از همان بخش business بر روی گزینه frequency asked questions کلیک کنید و پس از لمس گزینه set up می‌توانید در کادر باز شده سوال مد نظر خود را وارد کنید. در ادامه گزینه save و show question را انتخاب کنید.

در این صورت کاربر به محض وارد شدن به دایرکت پیج شما با این سوال انتخابی شما مواجه خواهد شد.

مدیریت و دانلود دایرکت‌ها

اما این قابلیت نیازهای کاربران را به صورت کامل پوشش نمی‌دهد چرا که به دلیل حجم بالای دایرکت‌ها در پیج‌های پر مخاطب امکان عدم نمایش دایرکت‌های بیشتر به دلیل باگ وجود خواهد داشت. در نتیجه شما می‌بایست برای مدیریت پیج اینستاگرام و حجم زیادی از مکالمات در دایرکت، یک تیم ایجاد کنید تا با مخاطبان هدف خود به شکل موثرتری در تعامل باشید.

اما چه طور دایرکت اینستاگرام را به صورت انحصاری با یک تیم مدیریت کنیم؟ اگر قصد دارید از اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید باید اکانت‌ شبکه‌های اجتماعی خود را به یک پلتفرم ثالث متصل کنید.

ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت همزمان در یک داشبورد به تمامی داده‌ها از جمله دایرکت‌ها، کامنت‌ها و پست‌ها دسترسی داشته باشید،‌ پیام‌های ارسال شده از سوی مخاطبان را دسته بندی کنید، و در کمترین زمان ممکن تمام پیام‌های دایرکت را از اکانت‌های مختلف مشاهده و مدیریت کنید و در قالب یک فایل اکسل آن را دانلود نمایید.

ارسال نظر