وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چه طور در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیریم؟

لیست پیشنهادی اینستاگرام

همان طور که قبلا گفتیم، در حال حاضر حضور و فعالیت افراد در شبکه‌ های اجتماعی و فضای اینترنت با رشد بسیار سریعی رو به رو است. در عین حال، حریم خصوصی در فضای مجازی مفهومی رو به کاهش دارد. چرا که افراد در شبکه های اجتماعی همه چیز را به اشتراک می‌گذارند. در این مقاله قصد داریم درباره suggestion یا همان لیست پیشنهادی اینستاگرام صحبت کنیم پس اگر به این مبحث علاقه مند هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در همین راستا اینستاگرام یک بخش و قابلیت به نام suggestion را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما بخش پیشنهادات دقیقا چگونه کار می‌کند؟ این بخش افرادی را که از هیچ شبکه اجتماعی دیگری به شما متصل نیستند و فالوور شما نیستند را، شناسایی و پیشنهاد می‌کند.

بخش پیشنهادات تکنیکی برای جذب فالوور هم محسوب می‌شود و می‌توانید با این قابلیت فالوورهای هدفمند و واقعی را به سمت پیج خود جذب کنید. یعنی که من به افرادی معرفی بشم که به حیطه کاری من علاقه دارند و پیج‌های افراد با فعالیت مشابه من را فالو کردند.

لیست پیشنهادی اینستاگرام

چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیریم؟

اگر قصد دارید پروفایل شما هم در لیست پیشنهادی افرادی که در حوزه کاری شما به شما فعالیت می‌کنند قرار بگیرد، راه‌کارهای زیر را اجرا کنید:

  1. لیست اشخاص مرتبط را آماده کنید.
  2. آن‌ها را فالو کنید.
  3. در مرحله بعد، نوتیفیکیشن پست و استوری این افراد را روشن کنید.

بدین ترتیب زمانی که این پیج‌ها محتوایی را منتشر کردند بتوانید با آن‌ها تعامل داشته باشید، لایک کنید، کامنت بگذارید و یک حضور مستمر و تاثیر گذاری را در این پیج‌ها داشته باشید.

شاید زمانی که با این لیست مواجه می‌شوید تعجب کنید که اینستاگرام چگونه این لیست را به من نمایش می‌دهد و چه ساز و کاری در پشت این قابلیت پنهان شده است.

به صورت کلی لیست پیشنهادی اینستاگرام افرادی هستند که بر اساس تعامل شما با دوستان اینستاگرامی و فیسبوکی در قالب لایک، کامنت … و یا جستجوهای قبلی، مکان‌های پست و…شکل می‌گیرند.

suggestion list اینستاگرام

چه عواملی باعث می‌شوند در sugesstion list اینستاگرام قرار بگیریم؟

الگوریتم‌هایی که در جهت ارائه پیشنهاد و suggestion کار می‌کند عوامل متعددی را در نظر می‌گیرد:

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

حساب‌های شبکه های اجتماعی مرتبط

از آن جایی که فیسبوک مالک اینستاگرام است در واقع data این دو شبکه اجتماعی به شدت در هم تنیده هستند. برای مثال اگر به تازگی شخصی را در فیسبوک فالو کرده باشید و جز دوستان و در لیست friend شما قرار گرفته باشد، اینستاگرام اکانت آن فرد را در لیست پیشنهادی در پروفایل شما نیز نمایش می‌دهد.

مخاطبین تلفن

مورد بعدی مخاطبین تلفن شما هستند که اینستاگرام برای لیست پیشنهادات دوستان از آن استفاده می‌کند. حتی اگر کاربری را در مخاطبین خود ندارید اما آن فرد شما را در مخاطبین تلفن خود داشته باشد ممکن است در لیست پیشنهادی اینستاگرام شما قرار بگیرد.

تاریخچه سرچ و جستجو در اینستاگرام

اگر شخصی را در تب سرچ اینستاگرام جستجو کرده باشید و آن فرد را فالو هم نکرده باشید بعدا در لیست پیشنهادی شما قرار می‌گیرد.

استفاده از هشتگ‌ها

اگر هشتگ‌های پست شما با شخص دیگری مشابه باشد، احتمالا پروفایل آن فرد در لیست پیشنهادی دوستان شما نمایش داده می‌شود. برای اطلاع بیشتر از استراتژی هشتگ اینستاگرام به آدرس لینک شده در بخش مطالب آموزشی مراجعه نمایید.

دوستان مشترک

اگر با فردی دوستان مشترک زیادی داشته باشید، احتمال اینکه در لیست دوستان پیشنهادی شما ظاهر شود، بیشتر می‌شود. لیست پیشنهادی در صفحه پروفایل شما در بالای قسمت پست‌ها قرار گرفته است، شما با کشیدن این لیست به سمت چپ می‌توانید بقیه کاربران پیشنهادی را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید گزینه see all را انتخاب کنید تا لیست تمامی پروفایل‌های پیشنهادی را با عنوان discover people به شما نمایش دهد. اگر می‌خواهید ببنید که مخاطب فیسبوک یا تلفن شما در بخش پیشنهادات قرار دارد یا نه می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیریم؟

برخی اوقات ویژگی‌ها و امکاناتی که بر روی یک پلتفرم وجود دارد برای بهبود تجربه کاربری مخاطبان یک شبکه اجتماعی است. البته این پیشنهادات ممکن است که گهگاهی تغییر کند، چرا که با بهبود الگوریتم اینستاگرام، تعداد بیشتری از کاربران را به شما نمایش می‌دهد.

اگر قصد دارید شبکه های اجتماعی خود را آسان‌تر مدیریت کنید، در زمان خود صرفه جویی کنید، پست‌های خود را زمانبندی کنید و نتایج فعالیت خود را به صورت دقیق آنالیز کنید ما به شما توصیه می‌کنیم از دستیار هوشمند شبکه های اجتماعی نوین هاب استفاده کنید.

ارسال نظر