وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

استفاده از استوری اینستاگرام برای افزایش فالوور

اینستاگرام یک پلتفرم قابل اعتماد و امن برای کسب‌وکار شماست. بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. بر اساس الگوریتمی هوشمند طراحی شده که به شما اجازه دیده شدن می‌دهد. به همین دلیل می‌توانید از آن برای توسعه کسب‌وکار خود استفاده کنید. اینستاگرام در سال 2017 از قابلیت استوری رونمایی کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید می‌توانید از استوری می‌توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید. افزایش فالوور موجب می‌شود که بیشتر دیده شوید و زودتر به مشتری هدف برسید. ما در این پست از بلاگ نوین هاب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از این قابلیت به درستی استفاده کنید تا فالوئر بیشتری جذب کنید.

استوری اینستاگرام

نخستین نسخه اینستاگرام در سال 2010 رونمایی شد. خیلی زود از این نرم افزار برای کسب‌وکارها استفاده شد. به همین دلیل افزایش فالوور اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. با رونمایی از قابلیت استوری برقراری ارتباط با مخاطب ساده‌تر شد.

 

استفاده از استوری هایلایت برای ایجاد ترافیک بیشتر

شما باید به مخاطبین تازه‌وارد توجه داشته باشید. هرکسی که وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شود لازم است بداند شما که هستید و چه می‌کنید. پیش از این گفته می‌شد استفاده از یک بیوی مناسب می‌تواند شما را به‌خوبی معرفی کند. درواقع توجه و تمرکز کسب‌وکارها برروی نوشتن یک بیوی مناسب بوده است. همه می‌دانیم که استوری‌ها بعد از 24 ساعت حذف می‌شوند. اما شما با استفاده از هایلایت کردن استوری‌ها می‌توانید آن‌ها را کماکان در صفحه اینستاگرام‌تان نگه دارید. می‌توانید با کمی خلاقیت با استفاده از این قابلیت صفحه اینستاگرام خود را جذاب‌تر نشان دهید. چراکه هرچه صفحه اینستاگرام شما جذاب‌تر باشد مخاطب بیشتری به سمت شما خواهد آمد و درنهایت افزایش فالوور خواهید داشت.

استوری هایلایت

استفاده از نظرسنجی‌ها و سوالات استوری اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت‌های بسیار زیادی به استوری اینستاگرام اضافه کرده است. با استفاده از این امکانات شما می‌توانید ارتباط‌تان را با مخاطبان افزایش دهید. برای مثال سوال و جواب‌های استوری اینستاگرام می‌تواند هم شما را با نظرات مخاطب و پرسونای آن‎‌ها آشنا کند و هم ایده‌های جدیدی برای خلق محتوای اینستاگرام به شما بدهد. کافی‌ست پاسخ‌هایی که آن‌ها به شما می‌دهند را یادداشت کنید و بعد باتوجه به عناوین آن‌ها محتوای جدید خلق کنید.

کوییز اینستاگرام

 

استفاده از گیف، استیکر، فونت و افکت منحصر به فرد

توجه کنید که همه این پارامترها برای افزایش جذابیت استوری اینستاگرام شماست. هرچه استوری‌های شما جذاب‌تر باشد مخاطب علاقه بیشتری به گذراندن وقت در صفحه شما خواهد داشت و درنهایت افزایش فالوور خواهید داشت. اینستاگرام همه این قابلیت‌ها را فقط برای تولید محتوای جذاب‌تر اضافه کرده است. حتی شما این امکان را داربد که گیف و تصویر منحصر به فرد برند خودتان را بسازید. یا اگر برای ارتباط بهتر با مخاطب خود در استوری‌ها از خودتان فیلم می‌گیرید می‌توانید از افکت و فیلتر مخصوص به خودتان استفاده کنید که امضای برند شما باشد. کاربران می‌توانند این افکت‌ها را ذخیره کنند و اگر از آن استفاده کنند فالوورهای آن‌ها می‌توانند با شما آشنا شوند. استوری‌ها یک ابزار رایگان برای خلق محتوای ارزشمند هستند. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید، یک تصویر مناسب و چند جمله ساده است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

بررسی بازدید استوری‌ها

اکانت خود را به بیزینس اکانت تغییر دهید. با استفاده از امکاناتی که اکانت بیزینسی به شما می‌دهد می‌توانید تعداد بازدیدها را بررسی کنید. هرزمان که احساس کردید بازدیدهای استوری و یا اشتراک‌گذاری آن کاهش پیدا کرده می‌توانید استراتژی خود را تغییر دهید. چون تجربه ثابت کرده که کاربران اینستاگرام شاید به پست‌ها توجهی نشان ندهند، اما تقریبا همه‌شان استوری‌ها را دنبال می‌کنند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بررسی کنید استوری شما چندبار به اشتراک گذاشته شده، چند نفر آن را رد کرده‌اند، چند نفر چندبار استوری‌هایتان را تماشا کرده‌اند و ….

افزایش فالوور با استوری

الگوی ثابت داشته باشید

از این شاخه به آن شاخه نپرید. باتوجه به محتوای صفحه خودتان استوری بسازید. توجه داشته باشید که قرار است به چه سمتی بروید. مخاطب دوست ندارد محتوای بی‌ربط تماشا کند. فالوورهای خود را بشناسید و باتوجه به نیاز آن‌ها استوری بگذارید. برای مثال اگر صفحه اینستاگرام شما یک فروشگاه آنلاین است، دلیلی ندارد مدام از خودتان استوری بگذارید. یا تصمیم بگیرید که محتوای طنز تولید کنید. هدف خود را شناسایی کنید و روی یک خط حرکت کنید. توجه به این نکته هم ضروری است که اگر در استفاده از استوری زیاده‌روی کنید باز هم مخاطب را فراری خواهید داد. هرگز فراموش نکنید که کیفیت برتر از کمیت است.

از استوری‌های اینستاگرام برای کمپین‌ها استفاده کنید

مخاطب را درگیر کنید. می‌توانید مسابقه‌هایی راه‌اندازی کنید و با استفاده از آن‌ها از فالوورهای خود بخواهید که شما را استوری کنند. این کار هم مخاطب بیشتری را به سمت صفحه شما می‌کشاند هم اینگیجمنت صفحه شما را بالا می‌برد که درنهایت افزایش فالوور خواهید داشت.

 

توجه کنید که استفاده از همه امکاناتی که اینستاگرام در اختیار شما می‌گذارد اهمیت دارد. کنجکاو باشید و از این الگوریتم هوشمند به‌خوبی استفاده کنید و بازدیدکننده‌های خود را بیشتر کنید.

فراموش نکنید که مدیریت استوری‌های اینستاگرامتان به اندازه پست‌ها اهمیت دارد. می‌توانید با استفاده از پلت فرم نوین هاب اینستاگرام خود را مدیریت کنید و استوری‌ها و پست‌های خود را زمان‌بندی کنید.

بیشتر بدانید: اضافه شدن قابلیت لایک به استوری اینستاگرام

2 نظر