وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

روش‌های کاربردی افزایش فالوور در شبکه اجتماعی TikTok

روش‌های جذب فالوور در تیک تاک

تیک تاک یکی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که خیلی سریع در حال رشد است. زمانی که شبکه اجتماعی تیک تاک در سپتامبر 2016 راه اندازی شد هیچکس نمی‌توانست حدس بزند که تا این اندازه در خارج از چین و در سطح بین المللی محبوب می‌شود.اما چرا تیک تاک باید بخشی از استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما باشد؟ و چرا افزایش فالوور در تیک تاک مهم است؟

شاید تصور کنید که تیک تاک صرفا شبکه‌ای سرگرم کننده است، اما در بین محتواهای سرگرم کننده فرصت‌های بسیاری برای معرفی برندها وجود دارد. درتیک تاک کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه تا 1 دقیقه را فیلم برداری کرده و به اشتراک بگذارند. این پلتفرم در سال 2017 در اپ استور و گوگل پلی برای کاربران در دسترس قرار گرفت.

علاوه بر این درصد زیادی از کاربران تیک تاک نوجوانان و جوانان هستند و برای برندهایی با این دسته از مخاطبان هدف، یک فرصت فوق العاده است. به همین دلیل مخاطبان بالقوه‌ای برای کسب و کار شما در این پلتفرم وجود دارد.

راه‌های افزایش فالوور در تیک تاک

مزایای شبکه اجتماعی تیک تاک برای کسب و کار

آگاهی از برند را افزایش می‌دهد

شبکه اجتماعی تیک تاک راه‌های متعددی را برای انتشار محتوا در مورد برند شما ارائه می‌کند. از این طریق می‌توانید با اینفلوئنسرها جهت تبلیغات کار کنید یا انواع مختلفی از تبلیغات را اجرا کنید.

از ویژگی‌هایی مانند هشتگ و برچسب‌های برند استفاده کنید تا برند خود را در کانون توجه قرار دهید. همچنین اگر محتوای سرگرم کننده و منحصر به فرد در این بین تولید کنید، ویدیوهای شما پتانیل بیشتری را برای وایرال شدن دارند. این موضوع سبب می‌شود تا روابط قوی‌تری را با مخاطبان خود ایجاد کنید. در نتیجه شانس تبدیل شدن کاربران به مشتریان و میزان فروش افزایش می‌یابد.

دایره مخاطبان و کاربران یک محصول را بزرگتر می‌کند

از آن جایی که این پلتفرم میلیون‌ها کاربر دارد و در بیش از 140 کشور توزیع شده است،‌ فضایی بسیار مناسب برای دستیابی به مخاطبان بین المللی،‌ و رشد پایگاه مشتریان است.

روش‌های مهم افزایش فالوور در تیک تاک

باید توجه داشته باشید که تنها حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند tiktok برای این موضوع کافی نیست و شما باید از ابزارهای و ویژگی‌های خلاقانه به گونه‌ای استفاده کنید که توجه میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان به خود جلب کنید.

  1. محتوای منحصر به فرد و مرتبط ایجاد کنید

زمانی که این شبکه اجتماعی را باز می‌کنیم حجم بسیار زیادی از محتواهای ویدیویی را در این پلتفرم می‌بینیم و قطعا شما برای دیده شدن در این فضا باید ویدیوهای منحصر به فردی را تولید کنید. ویدیوهای شما علاوه بر جذابیت و سرگرم کردن مخاطبان،‌ نباید ارزش و جایگاه برند شما رو تحت تاثیر قرار دهد.

اما تصور نکنید که حتما باید ویدیوهای فانتزی با دوربین‌های حرفه‌ای و ادیت‌های خاص تولید کنید. هدف این فضا بیشتر نوع و محتوای ویدیوکلیپ‌های شماست. ویدیوهایی را تولید کنید که به طور واقعی برند شما را معرفی کنند.

برای پیدا کردن ویدیوهایی که عملکرد بهتری داشتند و در بازه زمانی یک ماه گذشته ترند بودند می‌توانید از بخش تنظیمات حساب کاربری خود روی گزینه business suite یا creator tool انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه analytics کلیک کنید.

دربخش overview می‌توانید محتواهای خود را از 7 تا 28 روز گذشته مشاهده کنید و از بخش content می‌توانید محتواهای برتر خود را مشاهده کنید.

افزایش فالوور در تیک تاک

  • جنبه انسانی و پشت صحنه فعالیت خود را به نمایش بگذارید

از پشت صحنه،‌ میز کارمندان و کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند،‌ ویدیوهایی را به نمایش بگذارید. این کار حس اعتماد و اطمینان میان شما و مخاطبان را افزایش می‌دهد.

  • ایده‌های ویدیویی جدید را از دست ندهید برای این کار حتما در چالش‌هایی که در این شبکه برگزار می‌شود شرکت کنید. موسیقی یا ویدیوهای پر طرفدار را در این فضا دنبال کنید. توجه داشته باشید برای انتشار پست، هشتگ‌های تیک تاک را برای برندسازی،‌ تغییر دهید.
  1. به ویدیوهای خود موسیقی و افکت اضافه کنید

با این کار باعث ایجاد جذابیت در ویدیوها و جذب کاربران می‌شود. برای ایجاد جذابیت بیشتر، تنوع و خارج شدن از یکنواختی ویدیوها می‌توانید در طول ویدیو خود هم از دوربین جلو و هم از دوربین پشت استفاده کنید. سرعت فریم ویدیوهای خود را کم یا زیاد کنید،‌ و از فیلترهای رنگی یا کنتراست استفاده کنید تا ویدیوی جذاب‌تری داشته باشید. همچنین از جلوه‌هایی مثل تغییر پس زمینه،‌ یا تغییر صدا هم می‌توانید استفاده کنید.

  1. از ویژگی‌های انتشار محتوای تیک تاک استفاده کنید

شبکه اجتماعی tiktok اشتراک گذاری و بهینه سازی ویدیوهای شما را بسیار آسان کرده است و شما با استفاده از چند روش می‌توانید از ابزارهای انتشار این پلتفرم استفاده کنید و مطمئن شوید ویدیوهای شما به اندازه کافی جذاب و کابرپسند است.

به اندازه 150 کاراکتر می‌توانید توضیح و زیرنویسی را برای ویدیوهای خود بنوسید. ازهشتگ‌ها برای دسته بندی و نمایش ویدیوها به مخاطبان هدف استفاده کنید.

تا حد امکان از هشتگ‌های خاص و منحصر به فرد برند خودتان استفاده کنید تا کاربرانی که به محتوای شما علاقه مند هستند جذب کنید. دوستان خود را تگ کنید، شما می‌توانید افرادی را که با برند،‌ و تولید محتوای شما در ارتباط هستند و یا دوستان و همکاران خود را در زیر ویدئو تگ کنید.

همچنین می‌توانید یک لینک برای ورود به وبسایت خودتان در پروفایل حساب کاربری تیک تاک اضافه کنید و از کاربران بخواهید برای خرید محصولات در سایت ثبت نام کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
  1. در یک بازه زمانی منظم در تیک تاک پست ارسال کنید

طبیعتا یکی از مهمترین استراتژی‌ها برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی، توجه به رفتار مخاطبان است،‌ اینکه چه ساعت‌هایی آنلاین هستند و یا کدام روزهای هفته بیشتر از تیک تاک استفاده می‌کنند. تجزیه و تحلیل و در نظر گرفتن این فاکتورها برای ارسال ویدیو بسیار مهم است. برای دسترسی به این فاکتورها نیز می‌توانید یک حساب تجاری در تیک تاک ایجاد کنید.

فالوور در تیک تاک

  1. می‌توانید محتوای جذاب کاربران خود را در تیک تاک به اشتراک بگذارید

به محتوایی که کاربران تولید می‌کنند، محتوای UGC گفته می‌شود. این محتوا تاثیر بسیار زیادی بر روی محبوبیت برند شما خواهد داشت به همین دلیل شما می‌توانید با کسب اجازه از کاربر خود،‌ ویدیو را در پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید و بازنشر دهید.

  1. یک کمپین ویدیویی راه اندازی کنید و هدف خود را تعیین کنید

اولین قدم برای ایجاد یک کمپین ویدیویی، تعیین یک هدف خاص بر اساس اهداف کلی کسب و کار شماست. در حقیقت شما سه هدف می‌توانید داشته باشید: بازدید بیشتر از پیج شبکه اجتماعی تیک تاک، بازدید بیشتر از وبسایت، یا افزایش فالوور در تیک تاک

بازدید بیشتر از پیج تیک تاک

اگر هدف شما این است که بازدید و ویو بیشتری در تیک تاک داشته باشید، باید نمایش بیشتر را به عنوان هدف خود انتخاب کنید که این مورد سبب می‌شود افراد بیشتری ویدیوهای شما را تماشا کنند و پتانسیل شما برای تعامل بیشتر از طریق پست و پروفایل افزایش پیدا می‌کند. چرا که اگر محتوای شما جذاب باشد کاربران پست‌های شما را دنبال می‌کنند و برای اطلاعات بیشتر وبسایت شما رو هم بررسی می‌کنند.

بازدید بیشتر از وبسایت

اما اگر قصد دارید بازدید بیشتری از وبسایت داشته باشید،‌ گزینه Promote این امکان را به شما می‌دهد که افراد را مستقیما به وبسایت خود هدایت کنید.

افزایش فالوور در تیک تاک

اما اگر هدف شما افزایش فالوور در تیک تاک است،‌ گزینه دنبال کنندگان بیشتر را انتخاب کنید که می‌تواند به شما کمک کند که به اهداف دیگری مانند افزایش بازدید بیشتر نیز دست پیدا کنید.

برای راه اندازی کمپین ویدیویی خود می‌توانید از دکمه پروموت استفاده کنید. برای این کار روی سه نقطه گوشه سمت راست ویدیو ضربه بزنید یا از طریق creator tool به بخش promote بروید. در مرحله بعد ویدیویی که می‌خواهید تبلیغ کنید را انتخاب کنید و از بخش goal هدف خود را تعیین کنید.

اگر بازدید بیشتر از وبسایت more website visits را انتخاب کردید باید url لندینگ پیج و دکمه CTA را هم برای آن تعریف کنید. در مرحله بعد مخاطب خود را انتخاب کنید که می‌توانید گزینه automatic را انتخاب کنید. اما اگر مخاطب هدف خود را به صورت سفارشی انتخاب کنید می‌توانید جنسیت، محدوده سنی و علایق مخاطبان را هم انتخاب کنید. سپس روی next ضربه بزنید تا بودجه و مدت زمانی که می‌خواهید تبلیغات را اجرا کنید،‌ تعیین کنید. و پس از پرداخت هزینه می‌توانید روی start promotion ضربه بزنید.

روش‌های افزایش فالوور در تیک تاک

  1. از انواع تبلیغات در تیک تاک استفاده کنید

از تبلیغات درون فید استفاده کنید، تبلیغات درون فید مانند تبلیغات تصویری مثل یک بیلبورد یا تبیلغات ویدیویی مانند تبلیغات تلویزیونی هستند. این تبلیغات در تیک تاک به صورت ویدیوهای تمام صفحه بین فعالیت پیمایش کاربر نمایش داده می‌شوند که می‌تواند به لندینگ پیج شما لینک داشته باشد.

نوع دیگری از تبلیغات هستند که به محض باز کردن برنامه تیک تاک توسط کاربران نمایش داده می‌شوند که شامل تصاویر 3 ثانیه‌ای یا ویدیوهای 3.5 ثانیه‌ای هستند و قابل رد کردن هم نیستند.

تبلیغات Topview نسخه پیشرفته‌تری هستند و نسبت به تبلیغات نوع قبل گران‌تر هستند و می‌توانند بین 5 تا 60 ثانیه باشند،‌ همچنین کاربران می‌توانند با لایک کردن،‌ نظر دادن و به اشتراک گذاری با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

  1. با اینفلوئنسرهای تیک تاک همکاری کنید

همان طور که پیش‌تر گفتیم تیک تاک فضای بسیار مناسبی برای برندهایی است که به دنبال بازاریابی تاثیرگذار هستند. اینفلوئسرهای بسیاری با میلیون‌ها فالوور در همه سطوح این پلتفرم فعالیت می‌کنند که می‌توانند سبب افزایش فالوور در تیک تاک شوند.

برای این کار اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که فعالیت آن‌ها با برند و محصولات شما همسو باشد. نکاتی را که می‌خواهید اینفلوئنسر برای شما پوشش دهد را مشخص کنید اما در عین حال اجازه دهید آزادی خلاقانه خود را نیز داشته باشد.

در حالی که استفاده از این شبکه اجتماعی هنوز در ایران رواج زیادی پیدا نکرده است اما با گذشت زمان تبدیل به یک پلتفرم پر مخاطب برای ایرانیان نیز می‌شود.

اگر شما از دسته افرادی هستید که از شبکه‌های اجتماعی برجسته مانند اینستاگرام، فیسبوک،‌ توییتر، لینکدین، تلگرام و سایر شبکه‌ها برای انتشار محتوا استفاده می‌کنید و یا حتی اگر صاحب یک برند و کسب و کار هستید،‌ استفاده از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی گزینه‌ای بسیار مناسب برای مدیریت همزمان و یکجای شبکه‌های اجتماعی، در یک داشبورد است.

ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب با پوشش سیزده شبکه اجتماعی از شبکه‌های داخلی و خارجی یک دستیار هوشمند مدیریت می‌باشد. این ابزار امکان انتشار و زمانبندی محتوا، مدیریت محتوا،‌ مدیریت تیمی و بسیاری امکانات بیشتر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارسال نظر