وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

امنیت پیج اینستاگرام | بالا بردن امنیت اینستاگرام و جلوگیری از هک اینستاگرام

امنیت پیج اینستاگرام

امنیت پیج اینستاگرام راست یا دروغ؟

همانطور که می‌دانید؛ اینستاگرام طی سال‌های اخیر در ایران و کشورهای دیگر محبوب‌تر شده است. بر اساس آخرین آمار، این شبکه اجتماعی، ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال دارد. این رقم در سال گذشته، 500 میلیون نفر بوده است.

با افزایش محبویت اینستاگرام، بحث امنیت پیج اینستاگرام بارها در این شبکه اجتماعی مطرح شده است. همه ما اکانت‌های آدم‌های معروف و به اصطلاح سلبریتی را در این پلتفرم دیده‌ایم؛ که در بیو آنها نام اشخاصی به عنوان تامین کننده امنیت پیج نوشته می‌شود.

اما این فراد برای امنیت پیج شما چه کاری انجام می‌دهند؟ جواب ساده است: هیچ!

اینستاگرام تیم خدمات و پشتیبانی دارد که وظیفه آنها پاسخ دادن به مشکلات کاربران است. وقتی پیج شما ریپورت شود و یا بسته شود، شما با مکاتبه با اینستاگرام به راحتی قادر به برگرداندن پیج خود هستید.

این افراد از ناآگاهی بقیه سو استفاده می‌کنند و همان مکاتبات عادی را با پشتیبانی اینستاگرام انجام می‌دهند. این کار تنها به مهارت مکالمه به زبان انگلیسی، آن هم در سطح ابتدایی نیاز دارد.

اما به جای اینکه به سمت این افراد بروید و پول کلان برای آنها خرج کنید؛ این 6 راه برای افزایش امنیت پیج اینستاگرم خود را انجام دهید تا از هک، ریپورت و بسته شدن اکانت خود جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: محدودیت‌های اینستاگرام ۲۰۲۰ | قوانین اینستاگرام که باید بدانید

افزایش امنیت پیج اینستاگرام

 

1) اکانت خود را پرایوت (خصوصی) کنید

اگر اکانت اینستاگرام شما شخصی است و مربوط به کسب و کار شما نیست، حتما آن را پرایوت کنید. اگر عکس‌ها و اطلاعات شخصی خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، برای جلوگیری از سو استفاده دیگران، اکانت خود را پرایوت کنید.

 

پرایوت کردن پیج اینستاگرام

2) رمز عبور

از رمز عبور (پسورد) قوی و پیچیده استفاده کنید. رمز عبور شما بهتر است تلفیقی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علایم و کاراکترها باشد.
از رمز عبور یکسان برای اکانت‌های محتلف استفاده نکنید. با این کار، اگر برای یکی از پیج‌های شما مشکل امنیتی پیش بیاید، بقیه هم درگیر شوند.

 

پسورد قوی

3) فعالیت‌های ورودی را کنترل کنید

برای امنیت بیشتر پیج اینستاگرام، به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید. سپس از بخش Security به Login Activity بروید.

در این قسمت مکان‌هایی که از آنها در اینستاگرام خود وارد شده‌اید را چک کنید و می‌توانید مکان فعلی خود را تأیید کنید و به فعالیت‌های قبلی نگاه کنید. اگر مکان‌هایی وجود دارد که شما آنها را نمی‌شناسید، رمز عبور خود را تغییر دهید.

 

login activity

4) غیرفعال کردن وضعیت فعالیت

یکی از ویژگی‌های اینستاگرام این است که به افراد امکان می‌دهد تا ببینند که بقیه چه زمانی آنلاین بوده‌اند.

شاید شما زمانی حوصله جواب دادن به دایرکت‌ها و پیام‌ها را نداشته باشید. در این صورت به تنظیمات اکانت خود بروید. از گزینه‌ها Privacy را انتخاب کنید و از آنجا می‌توانید Activity Status را خاموش کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

وضعیت فعالیت اینستاگرام

5) تگ عکس را دستی کنید

ممکن است کسی شما را در عکس‌های نامربوط و بد تگ کند و یا عکسی که دوست ندارید منتشر شود و دیگران منتشر کنند و شما را تگ کنند.

در این صورت نام کاربری شما به آن عکس‌ها اضافه می‌شود. برای جلوگیری از این کار، گزینه تگ کردن را به حالت دستی تغییر دهید.

به این معنی که شما تعیین کنید در کدام عکس تگ شوید و در کدام تگ نشوید.

وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید، سپس Photos of You را انتخاب کنید. روی آیکن منو در گوشه سمت راست کلیک کنید و Manually approve tags را فعال کنید.

بیشتر مطالعه کنید: آموزش کامل استفاده از چند حساب اینستاگرام به صورت هم‌زمان

6) تایید هویت دو مرحله‌ای را روشن کنید

یکی از مهم‌ترین نکات امنیت پیج اینستاگرام، فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای است.

تایید هویت دو مرحله‌ای در واقع یک لایه امنیتی دیگر به امنیت پیج اینستاگرام شما اضافه می‌کند.

وقتی شما تایید هویت دو مرحلهای را روشن می‌کنید، اگر کسی حتی پسورد اینستاگرام شما را داشته باشد، به علت نداشتن کد دوم به حساب اینستاگرام شما دسترسی نخواهند داشت.

برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای، به تنظیمات اینستاگرام بروید، از بخش Security، Two-Factor Authentication را انتخاب کنید. سپس بر روی Get Started کلیک کنید.

اینستاگرام به شما دو گزینه می‌دهد. یکی اینکه از طریق پیام کد را به شما بدهد و یا از طریق یک اپلیکیشن که باید گزینه Authentication App را انتخاب کنید.

اینستاگرام کد احراز هویت دو مرحله‌ای را به شما ارسال می‌کند.

از این به بعد هروقت که بخواهید وارد پیج اینستاگرام خود شوید، علاوه بر رمز عبور، کد ارسالی را نیز باید وارد کنید.

تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

 

با رعایت کردن نکاتی که گفته شد، امنیت پیج اینستاگرام شما حفظ خواهد شد و نیازی به هکرها و تامین امنیت کنندگان پیج ندارید.

اگر برای صفحه اینستاگرام خود دنبال ابزاری کامل و مطمئن هستید حتما در سایت نوین هاب ثبت نام کنید.

101 نظر

  • تایید هویت دومرحله ای رو انجام دادم،از پیجم رفتم بیرون،وقتی درخواست کد کردم یکم طول کشید دوباره درخواست کردم،هم از یه شماره که پیش شماره ی ایران داشت برام کد ارسال شد هم از فیسبوک(دقیقا یک کد) چرا؟!یکم مشکوک نیست؟!

      • سلام خوبید .اینکه یکی تهدید میکنه پیجمو میپرونه شدنیه؟؟باید چکار کنم که نتونه سواستفاده کنه

          • سلام وقت بخیر پیج من دوروز پیش اول نوشت پوشش خبری باز نمیشود و بعدش کلا پرید و از اون موقع هر پیجی که زدم بعد چندساعت کلا میپره باید چکار کنم

          • سلام وقتتون بخیر ببخشید بنده پیج استوک داشتم لباس های برند در حد نو نمیدونم چرا هر بار پیج میزنم اینستاگرام پیجمو میبندم پیج بسته میشه مشکل چیه باید چیکار کنم

          • سلام پیج من مدام داره هک میشه همه این کارارو کردم بازم پیام میاد یکی با گوشی سامسونگ هکم میکنه توی قیمت لاگین و نگاه میکنم هیچ کس نیست ولی رمز پیجمم قویه و عوض میکنم رمز دومرحله ایم داره

  • درود بر شما. ببخشید من امنیت پیجم رو فعال کردم ولی برای احتیاط دوباره اون قسمت get new cods رو زدم و دوباره چند تا کد جدید ارسال شد واسم ولی از قسمت صفحه اصلی مربوط به کدهای امنیت که اولین بار ارسال شدن هنوز هست آیا این اولین کدها واسم قابل استفاده ست؟

  • سلام خسته نباشید
    یک هکر ماهر منو چند وقتیه اذیت میکنه و هک میکنه. به پیجم وارد میشم دوباره میندازتم بیرون
    بایذ چکار کنم؟
    نه پسوردمو داره ایمیل

  • سلام خسته نباشید یه هکر پیج مارو هک کرده پسورد پیج رو هم داره چجوری پیجم رو برگردونم ممنون میشم اگه جواب بدین

  • پیج اینستاگرام کاری من ادمین داره خودمم هم هستم ولی وقتی کسیو فالو میکنه یا لایک میکنه پیج بلاک میشه توی این ماه ۴ بار بلاک شدم عملا هیچ استفاده ای نتونستم‌بکنم باید چیکار کنم ؟؟؟؟

  • سلام خسته نباشید
    من امروز ایمیل هامو چک میکردم دیدم چندین بار با یه گوشی که مدل گوشی خودم نبوده از چند جای ایران مثل بانه,محمود اباد ، تهران ، مشهد و چند جای‌ دیگه نوشته بود ورود به سیستم با این گوشی من هم احراز هویت فعال دارم هم ایمیل هم شماره خیلی‌ ترسیدم وقتیم تغییر رمز رو زدم کلا ارور داد و پرتم کرد بیرون از‌ پیجم بعد از‌نیم ساعت تلاش برگردوندمش از طریق کد و پیامک
    و ناگفته نماند از این برنامه های دانلودرم داشتم
    میشه بگین از چی بوده یا اصلا چیزی نبوده چون ابن مدت پیج دست خودم و فعال بوده ممنون میشم بگین ایا هکم کرده بودن یه کلمه web view هم نوشته بودبغل ورود به پیج

    • سلام به احتمال زیاد به خاطر استفاده از برنامه دانلودره پسوردتون رو عوض کنید و از این برنامه ها استفاده نکنید

  • سلام
    خسته نباشید
    پیج من یهو کلا سفید شد بعد فورا حذفش کردم رمز عوض کردم، برگشت..روز بعد باز همینجور شد یک ساعت بعد که خواستم وارد بشم نوشت چند دقیقه بعد تلاش کنید..ایمیل و نام کاربری هم که میزنم ،میزنه کاربر یافت نشد..البته یه روز ۱۰۰۰ نفر آنفالو کردم …
    امکانش هست که دوباره پیجم برگرده؟؟یعنی از طریق خود اینستا دی اکتیو شده باشه؟؟؟

  • سلام من یه پیج کاری داشتم اینستا ریپورتش کرده اول تاکید کرد که تا یک ماه حق استفاده ندارید بعد از یک ماه هم دیگه نیومد امکان برگردوندش هست؟
    ضمنا نام کاربری و گذرواژشو دارم اما جیمیل مربوط به اون پیجو خیر . ممنون

  • message “message”: “checkpoint_required”، “checkpoint_url”: “https://www.instagram.com/terms/accept/”، “قفل”: false، “flow_render_type”: 0، “status”: “fail”}

  • سلام من رباتی پیدا کردم که ۳ روز رایگان میاد ربات پیجم میشه و فالوور میاره بعد یکی گفت نکن پیچت اینستا میبنده درسته یا الکی گفته موندم چیکار کنم

  • سلام بنده پیج خود را هویت دو عاملی فعال کرده بودم و الان برای ورود کد احراز هویت و کد بازیابی اینستا را میخواهد که من آن را ندارم و نمی توانم به حساب اینستا خود وارد بشم می توانید کمک کنید وارد بشم چون از کد های که اینستا به من داد را یادداشت نکردم و برنامه احراز هویت را حذفش کرده بودم نمیدونستم میشه راهنمایی کنید

  • سلام،من یه اکانت دیگه هم از قسمت پایین سمت راست(با نگه داشتن انگشت روی عکس پروفایلم) ساختم با add account که فقط ازم user جدید میخواست. پسورد پیج اصلیم رو که عوض کردم، دیگه نتونستم وارد پیج دومم بشم، پیام داد که your owner change password, راهی هست بتونم واردش بشم؟

    • سلام اگر با یک پسورد ساخته بودین باید بشه واردش بشین. پسوورد قبلی رو هم براش میزنین همین ارور رو میده؟

  • سلام پلیس امنیت اومده بود دنبال من بخاطر پیجم! از کجا پیدا میکنن؟ شماره ثبت شده؟ یا ایمیل؟ یا وای فای که اینترنت مصرف میکنم؟

  • سلام روز خوش، من برای یک اسم برند خودم میخواستم در تمامی شبکه های اجتماعی پیج باز کنم، به نظر جنابعالی آیا من برای افزایش امنیت پیج ها بهتره برای هر شبکه اجتماعی از ایمیل متفاوت استفاده کنم؟ یا تنها با یک ایمیل در تمامی سایت ها پیج باز کنم مشکلی از نظر امنیت پیدا نمیکنه؟ چون نگرانم اگر ایمیل من هک بشه و هکر تمامی پیج های انواع سوشیال های من رو بدستش بگیره، ممنونم نظرتون رو به من بفرستید، تشکر

  • سلام خسته نباشید
    چند روز پیش وقتی اومدم توی اینستام دیدم یسری استوری و پست ناشناس بالا اومده
    بعد اومدم تعداد فالوور فالوئینگ رو چک کردم دیدم 1500 نفر به فالوئینگ هام اضافه شده
    در صورتی که من کسی رو فالو نکردم..
    توی تنظیمات به بخض لوگین اکتیویتی هم رفتم کسی توی اکانتم نبوده
    الانم که اون تعداد رو انفالو کردم باز هر روز یکی دو نفر همینجوری فالو میشن
    میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم
    رمز و اینا رو هم عوض کردم ولی باز واسه خودش فالو میشه

    • سلام ممنون احتمالا دسترسی اکانت شما به رباتی داده شده. قاعدتا با عوض کردن پسوورد باید درست بشه.

  • سلام خسته نباشید یه نفر کاری کرده ک وقتی میرم تو اکانتم برنامه کلا بسته میشه،با اکانتای دیگه میرم مشکلی نداره ولی با ماله خودم ک میرم برنامه رو میبنده قبلا هم شنیده بودم میتونن اینجور مشکلی واسه ی اکانت درست کنن باید چیکار کنم تا درست بشه؟

  • سلام از پیجم خارج شدم وقتی مجددا به پیجم برگشتم کد احراز هویت به سیمکارتم ارسال نشد چند بار تکرار کردم و دیگه برام ارسال نکرده به اینستاگرام ایمیل زدم گفته با ایمیلی که پیج را ساختید به ما ایمیل بزنید من اون ایمیل را فراموش کردم چکار کنم
    لطفا اگه راهی هست کمکم کنید
    باتشکر

  • سلام ببخشید پیج ما دوتا ادمین داره که رمز رو به کسی نمیدن اما هر چند وقت یکبار که نگاه میکنیم افراد مدیدی واردش شدن باید چیکلر کنیم؟

    • راهش تغییر دادن رمزه. و از قسمت setting وارد security بشید و گزینه two-factor authentication رو انتخاب کنید و مراحلش رو پیش برید

      • سلام
        فکر می کنم کسی به پیجم دسترسی داره
        با توجه به مطالب شما سیستم دو عاملی و فعال کردم
        آیا بازم میتونه وارد بشه
        تو پیجم رفتم دیدم زده ورود از کرج
        در حالی که من شمال هستم

        • ببینید اگه کد دو مرحله‌ای رو فعال کردین دیگه نمی‌تونن وارد بشن چون به سیم کارت شما دسترسی ندارن. اون لوکیشن کرج رو می‌تونید پاک کنید. روش نگه دارید یه گزینه حذف یا log out باید داشته باشه. الان هم که کد تایید دو مرحله‌ای فعال کردین دیگه مشکلی نخواهید داشت.

  • سلام خوبین
    عزیز اکانت اینستا من وقتی میرم توش یهو پرتم میکنه بیرون
    همینجوری یهو پرتم میکنه بیرون درسته همه چیش هابا گوشی دیه میرم درسته ولی با گوشی خوددم میرم یهو پرت میشم بیرون میدونین مشکلش چیه؟

    • بله. لطفا وارد تنظیمات اینستاگرامتون بشید و از قسمت زبان گزینه english رو انتخاب کنید. دقت کنید که زبانتون روی گزینه english(UK) نباشه.

  • سلام وقتتون بخیر
    اکانت من بخاطر زیاد دایرکت دادن روز اول دیسیبل شد و منم نمیدونستم نباید از اون شماره برای اکانت جدید استفاده کنم حدود دو سه تا اکانت دیگه با اون شماره ساختم بعد چند دقیقه دیسیبل میشدن همشون رو همشون هم
    عکس خودم بود الان هم گوشیمو عوض کردم هم شمارمو فقط میخواستم بدونم چون سه چهارتا اکانت با عکس خود من روی اکانت دیسیبل شده اینستاگرام روی عکس من حساس نمیشه که؟

  • سلام وقتتون بخیر دو هفته پیش پیج کاری و پیج شخصیم هر دو باهم خطای couldnt Refresh feed داد و بعد از 24 ساعت گفت پیجتون دیسیبل شده. ایمیل زدم برای برگردوندن پیج عکس و کد فرستادم اما جوابش نیومد. پیج جدید زدم با شماره و ایمیل جدید باز همین مشکل براش پیش اومد. نمیدونید مشکل از کجاست.؟ هر پیجی که میزنم میپره.

  • سلام من گوشیم رو عوض کردم و الان کا با گوشی جدید وارد اینستاگرام میشم رمز دوم یا بک آپ کد میخاد که من اصلا یادم نیست و ندارمش باید چیکار کنم

    • سلام. امکان بازیابیش براتون وجود داره. اگه ایمیل و شماره تلفمن درستی رو ثبت کرده باشین.

      • سلام من ترکیه هستم بعد از یه مدت استوریهای سیاسی بعد فعالیت پیجمو تغییر دادم و تبلیغات انجام میدم ولی پستهام و استوریهام مثل قبل ویو و لایک نمیخوره تازشم چند وقت از این پیجهایی ک فالور ندارن و عکسای +۱۸ استوری میکنند میان تو استوریهام اینقدر بلاکشون کردم روز ب روز بیشتر میشن احساس میکنم از این پیجهای سایبری، ممنون میشم کمکم کنید

  • سلام وقتتون بخیر
    چندروزه که واسه پیج کاریم مشکل پیش اومده متاسفانه واسش فالوور فیک میزنن و با وجود پرایوت کردن پیج و حتی تغییر دادن نامش اما همچنان این مشکلو دارم لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنم و چطور این مشکل رو حل کنم؟؟؟

    • لطف کنید پسورد پیج و ایمیلی که بهش متصله رو عوض کنید.
      ولی وقتی پیجتون رو پرایوت کردین دیگه مشکلی به وجود نمیاد چون تا شما قبول نکنید کسی نمی‌تونه فالوورتون بشه.

  • سلام خسته نباشین
    پیجم هک شد و مطالب شیطان پرستی بارگذاری میکردن باهاش ،جیمیلمو پروندن
    آیا کسی هست ک دوباره برش گردونه برام ؟

  • سلام. تایید دومرحله ای کردم. گوگل اتتنتیکیتور فعال کردم کدبازیابی رو فراموش کردم. حدود دوماه ایمیل زدم به پشتیباتی اما جوابی نگرفتم. ایمیل و شماره تلفنمم هم صحیح زدم‌ چیکار باید کنم

  • سلام خسته نباشید من دیروز اشتباهی دستم خورد سنمو کم زدم الان هز کاری میکنم نمیاره فرمو کامل پر میکنم باز نمیاره چیکار کنم همه روشارو رفتم ج نمیده

  • در مورد تماس تصویری اینستاگرام سوالی داشتم
    ایا تماس تصویری اینستاگرام ممکنه توسط خود اینستاگرام یا برنامه هایی به صورت خودکار ضبط بشه؟
    اصلا نرم افزارهایی وجود دارند که بدون اجازه هر دوطرف اقدام به ضبط تماس تصویری کنن؟
    اگه هستن بفرمایید چ نرم افزارهایی هستن و کجای حافظه ممکنه ویدیوکالهای انستاگراممون ضبط شده باشه؟
    «البته به جز نرم افزارهای اسکرین رکوردر screen recorder که خود شخص اقدام به فیلم برداری از صفحه گوشی میکنه»
    ممنونم از پاسخگوییتون

  • سلام گوشی من به خاطر یک سری مسائل تحت کنترل و تعقیب اداره اموزش و پرورش هست..ایا پیج من که همه نکات امنیتی رو داره میتونه توسط اونها ردیابی بشه یا نه؟؟؟

  • سلام روز بخیر . در قسمت ورود متوجه شدم شخصی وارد اکانت من شده و رمز پیج را عوض کردم مجدد رمز رو عوض کردن و حال هر چه ایمیل میزنم میگه چنین حسابی پیدا نمیشه یعنی چی چه طور میتونم پیج رو منحل کنم یا لاقل خودم وارد بشم ‍♀️

  • سلام ببخشید من میخواستم واسه اینستاگراممم فالور بزنم برنامه نصب کردم رمز و آیدی اینستامو زدم
    رفتم دیدم اینستام پریده

  • سلام بنده از طریق رایانه می خوام ویدئو بالای 30 دقیقه بزارم ولی اخیرا سه روزی هست ارور میده، علتش چیه و چه باید کرد؟

  • سلام ،کد تایید دومرحله ای برای شمارم ارسال نمیشه و از طریق ایمیل هم‌میزنم دوباره همون کد رو میخواد ؟مشکلش چیه ؟

  • سلام خسته نباشی من الان 6 روزه پیجم را اینستا گرام غیره فعال کرده چند تا انفالو یاب نصب کردم اینجوری شد بعد یه فرم هایی بود پر کردم باز نشد یه ایمیلی برام اومد از طرف اینستا کد ونام کاربری با اسمم را ارسال کردم ولی فایده نداشت. چکار کنم میشع کمکم کنید؟

  • سلام من رنز دوعاملی رو میخوام فعال کنم یه دستی داره که نمیدونم ۸تا کد ۴ تایی میده ولی قسمت بعدش دوتا ۳تایی میخواد و یه نرم افزار Due فک کنم که نمیشه هم نصبش کنم چون فیلتره برای کشورمون باید چیکار کنم؟