وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ده روش برای پیشرفت محتوای استوری اینستاگرام

در سال جاری کسب کارها بیشتر بر روی استوری‌های اینستاگرام خود توجه می‌کنند زیرا استوری در حال تبدیل شدن به برترین ابزار شبکه‌های اجتماعی است. حتی مارک زاکربرگ ادعا می‌کند که استوری‌ها در حال تبدیل شدن به بهترین وسیله خبرسانی عصر جدید هستند!

به همین دلیل اگر شما به دنبال ساخت محتوای مناسب و جذب کننده برای استوری خود هستید؛ به عملکرد تازه و بهتری نیازمندید، تا در این رقابت سربلند بیرون بیایید.

خوشبختانه راه‌های زیاد و متنوعی برای برندسازی استوری وجود دارد، که با رعایت آن می‌توانید بیان مخصوص برند و استوری خود را پیدا کنید.

 

حال شاید بپرسید که چرا کسب و کار شما باید از استوری استفاده کند؟

پاسخ این است که استوری سرگرم کننده، رایگان و همچنین راهی موثر برای برقراری ارتباط با فالوورها است. به این صورت فالوورها حتی اگر پست شما را هر روز نبینند با وجود استوری، حتما شما را به خاطر می‌سپارند.

بر اساس آمار نیز، اینستاگرام روزی بیش از ۳۰۰ ملیون کاربر فعال دارد که این تعداد دو برابر اسنپ چت است.

استوری به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین کانال برای جلب نظر، آشناسازی با برند و حتی راه اندازی حراج‌ها است.

اینجا تعدادی از روش‌های پیشرفت استوری را شرح می‌دهیم:

  1. استوری خود را طوری تنظیم و تزیین کنید که مطابق ماهیت برند شما باشد.

ماهیت و زبان برند شما تنها برای پست کردن مهم نیست؛ بلکه باید رویه‌ مشابه آن در استوری نیز مشاهده شود و هماهنگی داشته باشد‌.

وقتی فالوئر شما استورییتان را می‌بیند، باید متوجه شود که این استوری متعلق به شماست حتی بدون نیاز به مشاهده اسم!

همچینن استقبال فالوور شما وقتی افزایش می‌یابد که بداند مطالب و استوری شما محتوایی ثابت، منظم و همچنین کیفتی بالا دارد. یک نمونه ی موفق اکانت india earl عکاس است که همیشه بر پایه برند خود از طریق پالت رنگی مشابه، فونت و دیزاین؛ باقی می‌ماند.

این به مخاطب کمک می‌کند تا به سرعت بفهمد استوری چه کسی را مشاهده می‌کند.

ساخت قالب برای استوری به شما کمک می‌کند تا سریعا یک رشته استوری متحد را بسازید که در عین حال با پست‌های شما هماهنگی دارد. برای این کار شما می‌توانید از ابزار هایی مثل canva و design و kit استفاده کنید که قالب‌های مختلفی را در اختیارتان می‌گذارند.

  1. به استوری خود استیکر، نظر سنجی، گیف و … اضافه کنید.

اینستاگرام خود ابزار دیزاین بی شماری را در اختیار کاربران گذاشته است؛ که به شما اجازه می‌دهد به استوری خود شخصیت ببخشید، و همواره ابزار جدیدی به آن اضافه می‌شود.

راه دستیابی به این ابزارها، استیکر سمت راست در بالای صفحه استوری شماست.

سعی کنید بدون زیاده روی کردن از همه امکانات استفاده کنید. با این کار احتمال نگه داشتن مخاطب خود را بالا می‌برید.

  1. استیکر هشتگ و لوکیشن

به تازگی اینستاگرام به صفحه ی اکسپلور گزینه هشتگ و لوکیشن را اضافه کرده است. با این حساب کاربرانی که هشتگ یا لوکیشنی را سرچ می‌کنند می‌توانند استوری شما را بیابند. در نتیجه شما با جمع عظیمی از مخاطبین مختلف مواجه می‌شوید و اگر به اندازه کافی خوب باشید شاید شما را فالو کنند.

در نظر داشته باشید که زمانی که استوری شما در اکسپلور قرار گیرد برای شما پیامی ارسال می‌شود. همچنین در صورت دیده شدن آن توسط مخاطب جدید می‌توانید در قسمت insight کسانی که استوری شما را مشاهده کردند را بیابید.

  1. نوشته، رنگ و قلم

روش‌های بسیاری برای دیزاین استوری در خود اپلیکیشن وجود دارد (استیکر، نوشته، فونت‌های مختلف و…) ولی در خود این گزینه‌ها امکانات مختلفی نیز وجود دارد برای مثال بعد از نوشتن می‌توانید رنگ مورد نظر را از پالت انتخاب کنید یا با استفاده از گزینه سمت چپ رنگ مورد نظر را از درون خود عکس انتخاب کنید؛ که به استوری شما حال و هوای بهتر و هماهنگ‌تری می‌دهد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
  1. قابلیت swip up

سال گذشته اینستاگرام قابلیت اضافه کردن لینک به استوری را اضافه کرد.

البته این قابلیت تنها برای اکانت‌های کاری با بیش از 10k فالوور است؛ که اگر شما این شرایط را دارید با اضافه کردن لینک وبلاگ، کمپین اینترنتی، و صفحه محصولات خود مردم را به سمت آنها جذب کنید.

  1. با هایلایت‌های استوری کسب و کار خود را به نمایش گذارید

کاورهای مخصوص خود را برای استوری بسازید! این روش مناسبی برای ساختن اکانت خود مطابق برند است و همچنین به علت جای گیری هایلایت‌ها در پروفایل وسیله مناسبی برای شناخته شدن شما و برند و محصولات شماست.

برای مثال stance شرکت جوراب و لباس زیر از هایلایت استوری‌ها برای نمایش محصولات، رویدادها، محتوای خلق شده توسط مخاطب (UGC) و … استفاده‌ می‌کند.

به خاطر شکل پذیری هایلایت‌ها آنها راهی خلاق و قوی برای بیان کردن برند هستند که از طریق آنها فالوور بیشتر و فروش بیشتر خواهید داشت.

  1. استراتژی برای تولید محتوای استوری

برخلاف پست های اینستاگرام که به وقت بیشتری برای خلق شدن نیاز دارند، استوری بخش فیلتر نشده‌ی کسب و کار شما را نشان می‌دهد و در نتیجه به زمان کمتری نیاز دارد. پس نیازی به ترسیدن نیست و می توانید به سرعت شروع کنید.

البته هرچیزی که در شبکه اجتماعی انتشار می‌یابد باید مرتبط با برند شما باشد و هماهنگی لازم را با کسب و کار شما داشته باشد. هر چه در استوری به اشتراک می‌گذارید باید به برند شما ارزش کافی را بدهد تا مخاطب خود را همچنان حفظ کنید.

برای آشنایی بیشتر می‌توانید اینفوگرافیک تولید محتوای جذاب را ببینید.

  1. کاربران را از محصولات و خدمات تازه‌ خود مطلع کنید

بلافاصله بعد از خلق محصول جدید از طریق استوری خریداران خود را مطلع کنید.

در حالی که برای محصول، در حال خلق محتوای مخصوص پست هستید، محتوای استوری نیز تهیه کنید. به این صورت مخاطبانی که پست شما را دائم نمی‌بینند، را مطلع می‌کنید.

مثال مناسب این مورد The North Face است که استوری‌های کوتاه، شیرین و تاثیر گذاری را خلق می‌کند.

  1. پشت صحنه های خود را به مشتری نشان دهید

همانطور که گفتیم استوری‌ها راه مناسبی برای نشان دادن بخش فیلتر نشده و واقعی کسب کار هستند. به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها برای نمایش شرکت خود، راهنمای سریع استفاده از محصول، معرفی تیم، یا تنها نشان دادن فعالیت روزمره‌ی خود از استوری استفاده می‌کنند.

وقتی مخاطب شما بداند برند شما دقیقا برای چه چیزی خلق شده، احساس نزدیکی بیشتری با شما می‌کنند و در نتیجه مخاطبین صمیمی تر و پایدارتری خواهید داشت.

  1. مطالب

امسال بخش جدیدی به استوری اضافه شد. این بخش که در کنار گزینه لایو قرار گرفته و تایپ نام دارد به شما زمینه‌هایی متنوع برای نوشتن می‌دهند با فونت‌های مخصوص که برای شکل دادن شخصیت به استوری شما کمک می‌کند. اگر به دنبال به اشتراک گذاشتن ترانه مورد علاقه خود یا نقطه نظر و یا پرسش سوال از مخاطبان هستید این گزینه برای شما مناسب است.

هچنین نوین هاب ابزاری برای ارسال و زمان‌بندی استوری‌های اینستاگرام دارد که با ثبت نام در نوین هاب می‌توانید از آن استفاده کنید!

  1. خدمات رایگان

استوری وسیله خوبی برای شاد کردن مخاطب است! با انتشار خدمات رایگان مثل دستور پخت و دستور ساخت و ساز، راهنمایی‌ها و یا معرفی خدمات رایگان شرکت و … کاربرانتان را شاد کنید!

اگر شرکت شما هنوز از استوری استفاده نکرده است همین الان شروع کنید تا از خدمات تازه اینستاگرام استفاده کنید و سریع تر به هدف نهایی خود برسید.

 

 

ارسال نظر