وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

پنج راز موفقیت ویدئو مارکتینگ

در حالی که فراگیری ویدئو‌ درخصوص مارکتینگ و کسب و کار نباید هرگز هدف اصلی شما باشد، با این حال این اصطلاح به خودی خود بسیار رایج شده است.

صاحبان کسب و کار، هوشیار باشید که هر ساله بر اساس آمار تعداد تبلیغات بیشتر و بیشتر می‌شود. مخصوصا تبلیغات ویدیویی و با این نکات زیر می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا هر چه سریع‌تر ویدیوهایی کاربردی و در راستای هدف‌های خود بسازید و منتشر کنید.

 

  1. بر داستان تمرکز کنید و نه فروش

همه‌ی ما در سطح اینترنت با تبلیغات ویدیویی که تمرکز آنها تنها  فروش محصول خود است و بسیار ما را عصبی می‌کنند، رو به رو می‌شویم. سعی کنید آن تبلیغات شما نباشد! به یاد داشته باشید که مانند محتوایی که تهیه می‌کنید، محوریت تبلیغات شما باید ارزشی باشد که برای خود در مقابل مشتری می‌سازید و این یعنی تمرکز شما بر روی درخواست مشتری و نیازهای او است و نه بر روی فروش حتمی خدمات یا محصولات خود!

می‌ترسید فروش خود را به این صورت از دست بدهید؟ پس همیشه می‌توانید در آخر ویدیو لینک خود یا دعوت خود را قرار دهید تا مشتری را جذب کنید. تنها باید مراقب باشید که آن بخش با تمام ویدیو هماهنگی داشته باشد.

 

  1. بهترین ۱۰ ثانیه ممکن را بسازید

نیمی از مخاطبین، تنها ۱۰ ثانیه‌ی اول ویدیوها را می‌بینند و به همین علت متخصصین توصیه می‌کنند، تا ویدیو‌هایی کوتاه و تاثیرگذار بسازید. سریعا به سراغ داستان اصلی بروید و از ابتدا همه چیز را طوری مدیریت کنید تا اشتیاق مشتری را بر بیانگیزد. (۵ تا ۱۰ ثانیه).

سعی کنید با استفاده از سوال و تیزر توجه مخاطب را جمع کنید. ویدیو‌ی شما باید سریعاً به این پرسش که «چرا باید این ویدیو را ببینم؟» پاسخ دهد و هدف خود را از ابتدا روشن کند.

آیا این ویدیویی است که ما را می‌خنداند یا چیزی جدید به ما می‌آموزد؟

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

  1. شادی بخشش کنید

ویدیوهای حوصله سر بر نسازید! مخاطبین شما به دنبال کمی شادی و دور شدن از واقعیت‌های روزمره نیز هستند و ساختن ویدیو‌هایی که کاربردی‌اند اما هیچ نشاطی درون خود ندارند مخاطب را به خوبی جلب نمی‌کنند. ریسک پذیر باشید و تنها برای رقابت با رقیبان خود ویدیوهای خشک و تخصصی و دور از ریسک و نشاط نسازید.

 

  1. ویدیو های خود را در دسترس قرار دهید

روش‌های مختلفی برای اطمینان شما از پیدا شدن ویدیوهایتان در موتور های جست و جو وجود دارد. اول باید بیشترین ارزش سئو را از ویدیو خود بگیرید (قبل از آپلود کردن ویدیوی خود در سایت‌های دیگر اول در سایت خود به اشتراک گذارید! Enbedding را فعال کنید‌. نقشه سایت بسازید و توضیحات مناسبی با کلمات کلیدی مناسبی بنویسید زیرا اینگونه گوگل شما را میابد و می‌توان فهمید که ویدیوی شما در چه مورد است.

 

  1. سواد خود و دیگران را بالا ببرید

می‌دانستید بیش از نیمی از مخاطبان شما به دنبال یادگیری از طریق بصری هستند؟ اموزش به مخاطبین راه‌های بسیاری دارد. برای مثال شما می‌توانید به مشتری‌های خود بیاموزید که چگونه از محصول و خدمات شما به خوبی استفاده‌ کنند. زمانی که ویدیویی بر پایه موفقیت‌ها می‌سازید بر داستان مشتری‌های خود تمرکز کنید که چگونه با استفاده از محصولات شما موفق شدند‌.

 

همانطور که گفتیم با توجه به راهنمایی‌هایی که در پست‌های قبل (چگونه محتوای جذابی تولید کنیم؟) درباره‌ی تولید محتوا گفتیم می‌توانید ویدیوهای مناسبی نیز برای خود تهیه کرده و از طریق نوین‌هاب با زمان‌بندی مناسب آن را پست کنید تا مخاطبین بیشتر و مشتاق‌تری داشته باشید.

ارسال نظر