وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

5 ابزار تحلیل رقبا در سایت و شبکه های اجتماعی

ابزار تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی

در این مقاله به معرفی 5 ابزار تحلیل رقبا در سایت و شبکه های اجتماعی پرداخته ایم که اطلاعات جالبی درباره وب سایت و شبکه های اجتماعی رقبا در اختیارتان می گذارند. با شناخت این ابزارها، می بینید که چه گستره وسیعی برای تحلیل و آنالیز رقبا وجود دارد. همینطور می بینید با چه ابزارهای متنوعی باید تمامی جوانب فعالیت آن ها را زیر نظر بگیرید. لازم به ذکر است هرکدام ابزارهایی که در ادامه معرفی می کنیم در قسمتی آنالیز رقبا بهتر و تخصصی تر عمل می کنند. مثلا یکی از ابزارها بیشتر اطلاعات سئویی را در اختیارتان می گذارد و دیگری، به شبکه های اجتماعی رقیب می پردازد. با ما همراه باشید تا بیشتر از هرکدام از ابزار تحلیل رقبا بدانید.

ابزار تحلیل سایت رقبا سیمیلار وب | Similar Web

این ابزار هوشمند بازاریابی به کاربران خود اجازه می دهد تا به اطلاعات وب سایت های رقیب دسترسی داشته باشند و از داده های آن ها، به نفع خود استفاده کنند. سیمیلار وب یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل وب سایت رقبا شمرده می شود. به کمک این ابزار نمای کلی از رقبایتان در صنعت و همینطور اطلاعاتی از مشتری های بالقوه تان خواهید داشت. کافیست که در قسمت جست و جوی این ابزار، نامک رقیب را وارد کنید و بررسی اجمالی از ترافیک وب سایت مد نظر را در دست دارید. به کمک داده های سیمیلار وب، امکان مقایسه در روند رشد خود و رقیب هایتان را خواهید داشت و بهتر می تواند مسیر پیش رویتان و تقویم محتوایی آینده تان را تدوین کنید.

ابزار آنالیز رقبای سیمیلار وب، عملکرد و روند حرکتی هر وب سایتی را بر اساس بانس ریت، مجموع بازدید و بسیاری موارد دیگر در اختیار می گذارد. داده های نظیر ترافیک از یک کشور یا منبع خاص هم از طریق این ابزار در اختیار کاربرانش قرار می گیرد. سایت ‌های ارجاع دهنده برتر و داده های شبکه های اجتماعی رقبا هم از دیگر اطلاعات کاربردی هستند که سیمیلار وب با کاربرانش به اشتراک می گذارد.

برای استفاده از سیمیلار وب شما می توانید در ابتدا از نسخه رایگان آن استفاده کنید و پس از آن‌، یکی از اشتراک های مناسب خود را خریداری کنید.

ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی رقبا سوشال بلید | Social Blade 

سوشال بلید یک ابزار آنالیز ادغام شده از شبکه های اجتماعی است که تمرکز خود را به روی شبکه های اجتماعی رقبا قرار داده است. سوشال بلید با بسیاری از رسانه های اجتماعی ادغام شده و از جمله، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … رقبا با ابزار سوشال بلید قابل بررسی و آنالیز هستند؛ به ویژه آنالیز اینستاگرام رقبا برای کاربران ایرانی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

برای استفاده از این ابزار برای تحلیل شبکه های اجتماعی رقبا، باید آیدی آن ها در هر شبکه اجتماعی را در قسمت جست و جو وارد کنید و به سرعت، اطلاعات با توجه به اکانت رقیب برایتان ظاهر می شود. به کمک این آنالیز به اکانت فالوور و سابسکرایبرهای رقبا دسترسی دارید. جالب اینکه، شما در لحظه می توانید روند رشد فالوورهای رقبا را مشاهده کنید و در هر ثانیه، آن ها را در دسترس داشته باشید. ابزار سوشال بلید، امکان مقایسه اکانت توییچ، توییتر و یوتیوب شما با رقبا را هم فراهم می کند.

خبر خوب آنکه قسمتی از امکانات سوشال بلید به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد داشت و اگر بخواهید به اطلاعات کاملتر و سریعتری دست پیدا کنید، می توانید یکی از اشتراک های برنز، سیلور، گلد یا پریمیوم این ابزار را تهیه کنید.

ابزاری برای تحلیل سئو، سمراش | Semrush

نوبتی هم که باشد، نوبت ابزار تحلیل رقبای سمراش است. سمراش را می توان یک ابزار همه کاره به حساب می آید و بسیاری از متخصصان سئو با این ابزار سر و کار دارند. به کمک سمراش می توان آنالیزی به روی سئوی سایت خود یا رقبایتان داشته باشید. به کمک این اطلاعات می توان به بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت کمک کرد و دیدی کامل از چهره آنلاین خود به دست آورد. با دسترسی به تبلیغات سئو و ابزارهای تولید محتوای سمراش هم شراطی برای بهتر دیده شدن و بالا رفتن در نتایج جست‌وجو خواهید داشت.

قسمتی از خدمات سمراش به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارند. برای دسترسی به ابزارهای بهتر و کاملتر باید نسخه‌های پولی را خریداری کرد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

ابزار جست و جوی کلمه کلیدی و آنالیز اسپایفو | Spyfu 

ابزار جست و جوی کلمه کلیدی و تحلیل رقبای اسپایفو کمک می کند تا وب سایت رقبا را به راحتی آنالیز کنید. اطلاعاتی که اسپایفو درباره کلمات کلیدی در اختیار می گذارد جامع و کامل هستند و برای آنالیز وب سایت رقبا، به خوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

اسپایفو، اطلاعاتی هم درباره کلمات کلیدی که رقبا خریده اند یا اسپانسر آن شده اند در اختیارتان قرار می دهد، بک لینک و باقی اطلاعاتی که رقبایتان دارند و شما را از رده خارج می کند هم از آن اطلاعات کاربردی و به درد بخوری است که اسپایفو در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

ابزار تحلیل تکنولوژی رقبا بیلت ویت | Builtwith 

به بیلدویت ابزار جست و جوی تکنولوژی می گویند. کاری که این ابزار برایتان می کند، بررسی تکنولوژی و دسترسی های رقبا است. به گفته وب سایت این ابزار، در پایگاه داده های بیلدویت، اطلاعات بیش از 32634 فناوری وب و 673 میلیون وب سایت وجود دارد. با این ابزار می توان بررسی کرد که کدام سایت‌ها از سبد خرید، تجزیه و تحلیل، میزبانی (هاست) و  … استفاده می‌کنند. همچنین این ابزار اطلاعات فیلتر بر اساس مکان، ترافیک و … را نیز در اختیار کاربرش قرار می دهد.

 

کلام آخر 

در این مقاله نوین هاب، به معرفی 5 ابزار کاربردی برای تحلیل سایت و شبکه های اجتماعی رقبا پرداختیم. نظرتان درباره اطلاعاتی که این ابزارها در اختیارتان قرار می دهند چیست؟ شما از چه ابزاری برای بررسی و تحلیل رقیب هایتان استفاده می کنید؟ در کامنت ها برایمان بگویید تا دیگر مخاطبانمان هم از آن ها استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر