وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

پیج مرده اینستاگرام چیست؟| چه طور می‌توان پیج مرده را برگرداند؟

پیج مرده اینستاگرام

خب همان طور که پیداست اکانت مرده اینستاگرام، اکانتی است که زمانی در آن فعال بودید و در مقطعی از زمان، دیگر پستی را آپلود نکردید، پیج شما آپدیت نشده، و به اصطلاح صفحه شما دیگر یک پیج مرده محسوب می‌شود.

هر اکانت اینستاگرام دارای یک امتیاز فعالیت است هر چه امتیاز شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای معرفی خود به مخاطبان هدف خواهید داشت. هر چه این امتیاز کمتر باشد احتمال اینکه به مخاطبان هدف نشان داده شوید، کمتر است.

پیج مرده اینستاگرام

ویژگی‌های یک پیج مرده

_چه طور بفهمیم پیج ما مرده یا نه؟

اگر فالوورهای شما دیگر محتوای شما را نبینند، الگوریتم اینستاگرام آن را به این صورت در نظر می‌گیرد که مخاطبان شما، محتوای شما را دوست ندارند. حالا اگر اینستاگرام تصور کند که فالوورهای شما محتوای شما را دوست ندارند، محتوای شما را در فید خبری خود حذف می‌کند. بنابراین اگر شما در یک بازه زمانی در پیج خود فعالیت نداشته باشید، اینستاگرام شما را به عنوان یک حساب کاربری غیر فعال معرفی می‌کند.

برای مثال فرض کنید شما یک پیج با 20 k فالوور دارید و این پیج یک پیج بیزینسی بوده که فروش خوبی هم از آن داشتید اما در یک بازه زمانی دیگر در آن فعالیتی نداشتید. حالا برای اینکه بفهمید پیج شما مرده یا نه، اگر دوباره شروع به فعالیت کنید ممکن است:

  1. اینستاگرام دیگر مطالب شما را در فید کاربران نمایش ندهد
  2. از هشتگ ها ورودی نداشته باشید
  3. پست‌های شما لایک نگیره
  4. استوری های شما ویو چندانی نداشته باشد

همچنین برای بررسی این موضوع اگر اکانت شما بیزینسی است می‌توانید ER یا همان engagement rate نرخ تعامل پیج خود را بررسی کنید. ابزار نوین هاب یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید، نرخ تعامل و بسیاری از فاکتورهای دیگر پیج خود را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دهید.

برگرداندن پیج مرده اینستاگرام

بازگرداندن اکانت مرده در اینستاگرام

_حالا حتما از خودتان می‌پرسید اگر پیج من به این مرحله رسیده چه طور می‌تونم پیج مرده اینستاگرام خود را دوباره احیا کنم؟

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

خب همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اینستاگرام امتیاز فعالیت شما را در نظر می‌گیرد. هر چه قدر بیشتر فعال باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن محتوای شما وجود دارد.

در نتیجه برای اینکه پیج خود را دوباره به چرخه برگردانید، هر روز در یک ساعت مشخص و به صورت روزانه، فعالیت داشته باشید. برای مثال در صفحه خود محتوایی را پست کنید، مطالبی را در قالب استوری منتشر کنید، لایو برگزار کنید، به دایرکت‌ها و کامنت‌های خود پاسخ دهید.

در مرحله بعد سعی کنید فالوورهای فیکی که با شما تعاملی ندارند، یا اصلا فعال نیستند و به اصطلاح صفحات فیک هستند را ریمو کنید. البته نه به یکباره، برای این کار باید زمان بگذارید و هر روز یک تعداد مشخصی از آن‌ها را حذف کنید.

اکانت مرده اینستاگرام

همچنین با اشخاص و پیج‌هایی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، تعامل داشته باشید تا شما را به مخاطبان خود معرفی کنند. البته در این زمینه توصیه می‌کنیم از میکرو اینفلوئنسرها کمک بگیرید که معمولا تا 100 k فالوور دارند.

حتما نیازی نیست برای تبلیغات هزینه زیادی کنید و از ماکرواینفلوئنسرها استفاده کنید که مخاطبان بسیار زیادی دارند. با استفاده از این روش‌ها اینستاگرام متوجه می‌شود که شما فعال هستید و مطالب شما را دوباره در فیدهای خبری نمایش می‌دهد.

همچنین می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که پست‌های شما را لایک کنند، کامنت بگذارند، ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند. در نتیجه شما می‌بایست مواردی را که به آن اشاره کردم به صورت مستمر انجام دهید تا فالوورها و مخاطبان واقعی و وفادار را به سمت پیج خود جذب کنید.

ارسال نظر