وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بهترین ایده های تولید محتوا در سال ۲۰۲۳

بهترین ایده های تولید محتوا

در این مقاله می خواهیم تعدادی از بهترین ایده های تولید محتوا در سال ۲۰۲۳ را با شما در میان بگذاریم و راهنمایی تان کنیم. جالب آنکه به کمک این ایده‌ها، می‌بینید لزوماً نباید تمام محتواهای خود را از نو بسازید و روش‌های ساده‌تری هم برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت وجود دارد. با ما همراه در نوین هاب باشید تا نگاهی به این ایده های تولید محتوا داشته باشیم.

1- بازسازی محتواهای قدیمی

این روزها روش‌های مختلفی برای انتشار محتوا وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تلگرام و … فضایی را ایجاد کرده‌اند تا بتوانیم محتواهایمان را به روش‌های مختلف منتشر کنیم. بسیاری از روش‌های انتشار محتوا در چند سال گذشته وجود نداشته‌اند مانند ریل‌های اینستاگرام و ویدئوهای تیک‌تاکی.

شاید شما در گذشته زمان زیادی را به نوشتن مقاله‌های کاربردی و آموزشی گذرانده باشید و حالا فرصت دارید تا تمام آن مقاله‌ها را تبدیل به ویدئو، اینفوگرافیک یا تصاویر کاروسل کنید و اینگونه از محتواهای گذشته خود استفاده دوباره‌ای داشته باشید. از این بابت مطمئن باشید که محتواهای قدیمی همچنان مخاطب خود را دارند، پس با خیال راحت آن‌ها را به روش های جدید تولید کنید و اگر لازم بود به‌روزرسانی‌هایی در آنها انجام دهید. این گونه جمعیت بیشتری از مخاطبان با سلیقه‌های متنوع را به محتوای خود جذب می‌کنید.

۲- هدفمندتر کردن جامعه مخاطبان 

اگر بخواهیم صحبتی صادقانه داشته باشیم باید بگوییم که در سال ۲۰۲۳ اغلب موضوع ها در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی اشباع شده‌اند. با این حساب شاید بهتر باشد که جامعه هدف خود را کوچکتر کنیم و از افرادی با ویژگی‌های محدودتر به عنوان جامعه هدف یاد کنیم.

به عنوان مثال شاید در گذشته یک محتوا برای تمامی دندانپزشکان کاربردی بود اما حالا بهتر است به شاخه‌های کوچکتری توجه کنیم و مثلاً محتوای خود را برای ارتودنتیست‌ها بنویسیم. حتی این روزها می‌توان جرات بیشتری به خرج داد و از کلمات کلیدی بلندتری در تولید وبلاگ استفاده کرد. با این روش اگر مخاطبی کلمه خاص‌تری را در صفحه گوگل سرچ کند زودتر به مقاله شما می‌رسد؛ در حالی که مقاله‌هایی با کلمات کلیدی پرجست‌وجوتر در صفحه سوم یا چهارم سرچ گوگل پیدا می‌شود. پس از تهیه محتواهایی با موضوعات بسیار خاص نترسید با این روش شاید شما راحت‌تر به مخاطب خود دسترسی پیدا کنید.

۳- فاصله گیری از روش های سنتی برای تولید محتوا 

شاید در گذشته نه چندان دور، تولید محتوا به نوشتن مقالات طولانی محدود می‌شد، اما این روزها روش‌های متنوعی برای تولید محتوا وجود دارد. اگرچه محتواهای بلند، هنوز از اثربخشی خود را دارند و در ادامه، درباره‌ش می‌گوییم. با این حال، باید بدانید هر کدام از روش‌های تولید محتوا گروه خاصی از مخاطبان را به خود جذب می‌کنند و بهتر است دایره‌تان برای ایده های تولید محتوا را گسترده‌تر کنید. تهیه پادکست، ولاگ، ویدئوهای تبلیغاتی و … از روش‌های خوب تولید محتوا در این روزها هستند.

استفاده از روش‌های متنوع برای تولید محتوا یک امتیاز به حساب می‌آید و باعث می‌شود ما جمعیت کثیری از مخاطبان را به سمت خود بکشانیم. همین موضوع هم باعث شده تا در سال ۲۰۲۳ روش‌های متنوع تولید محتوا یک اصل کلیدی در جذب مخاطب باشند. از طرفی باید تولیدکنندگان محتوا همیشه حواسشان به اصول سئو برای بهبود محتوای خود در در موتورهای جستجو باشد. همین مسئله باعث می‌شود تا تولیدکنندگان محتوایی که اطلاعات خود را همواره به روز نگه می‌دارند و به بالا رفتن دانش خود توجه دارند محتواهای جذاب‌تری بسازند و ارتباط بهتری با مخاطبان داشته باشند.

روش های قدیم تولید محتوا

۴- به روز رسانی محتواهای قدیمی

همیشه این را به خاطر داشته باشید که محتواهای قدیمی کاغذهای باطله نیستند که آنها را در گنجه بگذاریم و برای همیشه از یاد ببریم. برای تولید محتوا های قدیمی زمان زیادی وقت صرف شده است و می‌توان از آن‌ها برای افزایش تعامل و بازدید از سایت استفاده بهینه کرد.

به‌روز رسانی محتواهای قدیمی همواره اعتبار ما را در میان موتورهای جست‌وجو بالا می‌برد. پس در کنار بهترین ایده های تولید محتوا لازم است محتواهای قدیمی را از یاد نبریم. اطلاعات آنها را به‌روز کنیم، اگر ایرادی در آنها وجود دارد برطرف کنیم، داده ‌های تازه و ضروری را به‌شان اضافه کنیم و و حتی پرسش‌هایی که در طول سال‌های  گذشته مخاطبان از ما داشته‌اند را به مقاله اضافه کنیم. اینگونه یک مقاله به‌روز و قابل استناد را به مخاطبان خود ارائه می‌دهیم. در ضمن فراموش نکنید که موارد مربوط به سئوی آن پیج (on-page) را هم در چک لیست به‌روز رسانی مقاله‌ها قرار دهید.

۵- شخصی سازی محتواها

بر اساس آمار چند سال گذشته محتواهایی که شخصی‌سازی شده‌اند و به مخاطب این حس را می‌دهند که تنها خواننده این مقاله است، تعامل بیشتری دریافت می‌کنند. پس مخاطبان خود را طرف صحبت خود قرار دهید طوری برای‌شان تولید محتوا کنید که انگار تنها مخاطب شما آنها هستند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

به عنوان مثال اگر درباره روش‌های تولید ریل در اینستاگرام مطلبی می‌نویسید با آنها همراه شوید با استفاده از تصاویر قدم به قدم برایشان توضیح دهید که چگونه می‌توانند یک ریل خوب و موفق در اینستاگرام آپلود کنند.

خودتان را به جای مخاطب قرار دهید ببینید چه سوال‌هایی می‌تواند از شما داشته باشد؟! برای چه کلمه کلیدی محتوای شما را جستجو کرده و به دنبال چه جوابی است؟! با خود بگویید آیا محتوای تولیدی من پاسخگوی مخاطب هست؟! آیا لازم نیست مخاطب من بعد از خواندن مقاله یا دیدن ویدئو یا شنیدن پادکست من به محتوای دیگری سر بزند؟ من تمام آنچه باید را به او گفته‌ام؟! و اگر لازم شد باز هم دستی به محتوای خود بکشید.

۶- سرمایه گذاری به روی محتواهای نوشتاری بلند

شاید بسیاری از افراد فکر کنند که محتواهای لانگ فورم (long-form) در سال ۲۰۲۳ منسوخ شده‌اند اما اینطور نیست. محتوای نوشتاری بلند به چند دلیل مهم هنوز هم پرطرفدار هستند. یکی از این دلایل جامع و کامل بودن چنین محتوایی است. زمانی که مخاطب در جست‌وجوهایش به مقاله بلند می‌رسد می‌توانند بهتر به جواب سوال‌های خود دست پیدا کند. افراد کمی هستند که یک مقاله بلند را به صورت تمام و کمال بخوانند اما جمعیت غالب توجهی از این افراد در چنین مقاله‌ای به جواب خود می‌رسند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت مقاله‌های بلند یا لانگ فرم بهتر دیده شدن آنها در موتور جست‌وجو است. معمولا مقاله‌های بلند در سرچ گوگل و دیگر ابزارهای جست‌وجو رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند و در نتیجه احتمال آن که کاربر به روی چنین مقاله‌ای کلیک کند بالاتر می‌رود.

شاید برایتان جالب باشد که مقاله‌های بلند معمولاً در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و این مسئله هم به بهتر دیده شدن محتوای شما کمک می‌کند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم که قدرت محتواهای نوشتاری بلند را دست کم نگیرید و زمان خوبی را برای تولید چنین نوع محتوایی صرف کنید.

۷– تبدیل سوال به فرصت 

زمان تهیه تقویم محتوایی یکی از پرچالش‌ترین بخش‌های تولید محتوا است. در چنین زمانی شما می‌توانید به پست‌ها و وبلاگ‌های قبلی خود نگاهی بیندازید، نگاهی به سوالات مخاطبان کنید و ببینید آنها با چه چالش‌هایی مواجه هستند و بیشتر از شما می‌خواهند درباره چه چیزی صحبت کنید. خوشبختانه این روزها بیشتر مخاطبان دغدغه‌های ذهنی و مشکلاتشان را در صفحات اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. حتی شما این فرصت را دارید که به صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی رقبای خود سری بزنید و ببینید مخاطبان مشابه از رقبای شما چه سوالی پرسیده‌اند که شما می‌توانید بهتر به آن پاسخ دهید. از تمامی این پرسش‌وپاسخ‌ها برای نوشتن تقویم محتوایی ماه آینده خود استفاده کنید.

تقویم مناسبت های نوین هاب

تقویم محتوایی نوین هاب | موتور تهیه بهترین ایده های تولید محتوا

در بالا 7 مورد از بهترین ایده های تولید محتوا را با شما در میان گذاشتیم. به کمک آنها می‌توانید وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را به روز نگه دارید. در آخر باید نیز معرفی درباره تقویم محتوایی نوین هاب داشته باشیم. زمانی که در حال تدوین تقویم محتوایی خود هستید بد نیست نگاهی به مناسبت‌های ماه آینده داشته باشید شایدهای خوبی برای نوشتن و تهیه تولید محتوا به شما بدهند. تقویم محتوایی نوین هاب، یک مرجع مناسب برای دیدن مناسبت‌های ماه آینده است و به کمک این تقویم هیچ مناسبتی را از دست نخواهید داد.

برای دیدن تقویم محتوایی، کافیست در پنل نوین هاب ثبت نام کنید. با استفاده از پنل کاربری نوین هاب، این امکان را دارید که تقویم مناسبتی نوین هاب را به صورت روزانه مشاهده کنید و هیچ مناسبتی را از دست ندهید.

یک نظر