وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

جدیدترین قوانین اینستاگرام 2022 | بایدها و نبایدهای اینستاگرام

قوانین اینستاگرام 2022

هرسال اینستاگرام قوانین جدیدی وضع می‌کند تا این‌گونه فضای ایمن‌تری برای تعامل کاربرانش فراهم کند. دانستن جدیدترین قوانین اینستاگرام برای کسانی که از طریق این اپلیکیشن درآمدزایی می‌کنند بسیار حیاتی است و تأثیر قابل توجهی بر روی کسب‌وکار آن‌ها دارد.

همین بهانه شد تا ما به عنوان یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی جدیدترین قوانین اینستاگرام را با شما در میان بگذاریم و به بهبود عملکردتان در این اپلیکیشن محبوب و پرمخاطب کمک کنیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

قوانین نانوشته اینستاگرام

شاید برایتان پیش آمده باشد که حین استفاده از اکانت اینستاگرامی خود، متوجه تفاوت‌هایی با اکانت اطرافیان‌تان شده باشید؛ مثلاً شما می‌توانید ویدئوهایتان را به صورت ریل منتشر کنید، اما این امکان برای اطرافیانتان ایجاد نشده است.

با وجود چنین تجاربی باید حدس بزنید که اینستاگرام چندان هم اپلیکیشن منصفی نیست و همیشه در حال آزمایش و خطاست. در مورد قوانین اینستاگرام هم هیچ بیانیه عمومی وجود ندارد. محدودیت‌های اینستاگرام بسته به روند کلی اکانت شما ممکن است سختگیرانه‌تر پیش برود یا برعکس، اهالی اینستاگرام به شما آسان بگیرند.

پس در وهله اول، همانطور که آدام موسری در آخرین صحبت‌هایش گفته، اگر محتواهای شما جذاب باشد و با مخاطبتان به درستی تعامل داشته باشید، اینستاگرام هم با شما راه می‌آید و اتفاق‌های تلخی همچون از دست دادن اکانت اینستاگرام برایتان نمی‌افتد.

جدیدترین قوانین اینستاگرام

محدودیت‌های اینستاگرام بیشتر به چه عواملی وابسته اند؟

سن و سابقه اکانت اینستاگرام

منظور از سن اینستاگرام مدت زمانی‌ست که یک اکانت در این پلتفرم ایجاد شده است. اینستاگرام، توجه زیادی به این مسئله دارد، به طوری که به تازگی با نوشته NEW روی پروفایل، اکانت‌های جدید را علامت‌گذاری می‌کند. با این حساب باید توجه داشته باشید که این پلتفرم با توجه به مدت زمان ایجاد شدن اکانت، به شما اعتبار می‌دهد. در واقع اکانت شما سنی دارد و این سن بر روی قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام تأثیر می‌گذارد. هرچه سن اکانت شما کمتر باشد، قوانین اینستاگرام هم به روی آن سختگیرانه‌تر است و باید با دقت بیشتری، بایدها و نبایدها را دنبال کنید.

به ویژه در سه ماه اول،‌ به هیچ‌وجه نباید رفتار مشکوک و ربات گونه‌ای از خود نشان دهید. پس از این مدت، اکانت شما تا حدودی با سابقه و سن‌وسال دار به حساب می‌آید.

تعداد فالوورهای اینستاگرام

شاید برایتان جالب باشد که هرچه تعداد فالوورهای یک اکانت بیشتر باشد، قوانین اینستاگرام کمتر به روی آن تأثیر دارد؛ البته این به معنای دنبال‌کننده‌های واقعی است که با شما در تعامل باشند و خرید فالوورهای تقلبی، اینستاگرام را به شما مشکوک می‌کند.

فعالیت متداوم و تعامل 

در اینستاگرام همه چیز در تعامل و فعالیت پیوسته خلاصه می‌شود. اینستاگرام مانند هر شبکه اجتماعی می‌خواهد کاربران خود را به ماندن در این پلتفرم ترغیب کند. به همین خاطر اگر محتواهای شما جذابیت کافی را نداشته باشد و توجه کاربران را به خود جلب نکند، توجه اینستاگرام را هم جلب نخواهد کرد.

پس با فعالیت زیاد و تعامل واقعی با کاربران، از محدودیت‌های سختگیرانه اینستاگرام در امان بمانید. تعداد بالای لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره پست‌های شما باعث می‌شود تا محدودیت‌های اینستاگرام به روی اکانت شما کمتر شود.

قوانین اینستاگرام 2022

چرا باید جدیدترین قوانین اینستاگرام 2022 را بدانیم؟ 

اینستاگرام به روی دو موضوع حساسیت بالایی دارد، اکانت‌هایی که سایر کاربران اینستاگرام را مورد آزار و اذیت قرار دهند و ربات‌ها! اینستاگرام از ربات‌ها متنفر است و دائماً اکانت‌های خود را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد تا از ورود ربات‌ها به فضای این پلتفرم جلوگیری کند.

در نتیجه دانستنش برایتان ضروری‌ست که در طول روز و هفته چند لایک می‌توانید انجام دهید یا چند نفر را فالو کنید تا به عنوان ربات تشخیص داده نشوید و اکانت‌تان مسدود شود.

محدودیت حروف در کپشن اینستاگرام 

همه ما برای به دست آوردن بازخوردهای بیشتر نسبت به محتواهایمان، از قدرت کپشن استفاده می‌کنیم، پس بهتر است از  مقدار کپشن ایدئال آگاه باشیم. بهترین مقدار کپشن از 180 حرف تشکیل شده است؛ اگرچه اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا 2200 حرف را در کپشن استفاده کنید.

محدودیت فالو و آنفالو در قوانین اینستاگرام

فالو و آنفالو کردن هر دو در یک کاسه قرار می‌گیرند و تفاوتی بینشان نیست. شما می‌توانید در یک ساعت 10 اکانت را فالو یا آنفالو کنید و امکان فالو یا آنفالو کردن 200 اکانت در طول روز وجود دارد. باید اشاره کنیم که سرعت شما در فالو یا آنفالو کردن اکانت‌های دیگر هم از اهمیت برخوردار است.

به عنوان مثال اگر شما 50 نفر را ظرف دو دقیقه فالو کنید، اینستاگرام به رفتارتان مشکوک می‌شود و بهتر است بین هر فالو یا آنفالو کردن 10 تا 20 ثانیه فاصله بیندازید. همینطور سن صفحه اینستاگرام شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی به روی تعداد آنفالو کردن‌هایتان داشته باشد؛ پس در روزهای اول، اکانت‌های کمتری را فالو یا آنفالو کنید و به آرامی سرعتتان را افزایش دهید.

محدودیت تعداد فالویینگ

یکی دیگر از قوانین جالب اینستاگرام، به تعداد دنبال‌شوندگان هر اکانت بر می‌گردد. اینستاگرام برای کاهش دادن پیام‌های اسپم، محدودیت تعداد فالویینگ یا همان دنبال‌شوندگان را ایجاد کرده است؛ به این ترتیب که هیچ اکانتی امکان دنبال کردن بیش از 7500 اکانت دیگر را ندارد.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که اکانت‌هایی که بالاتر از 7500 فالویینگ دارند، حتما قبل از ثبت این قانون، فالووینگ‌های خود را افزایش داده‌اند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

محدودیت لایک در اینستاگرام 

محدودیت‌های لایک می‌تواند برای هر اکانت اینستاگرامی متفاوت باشد. در سال 2022 دیده شده که تعدادی از اکانت امکان لایک کردن 1000 پست در یک روز را هم داشته‌اند، اما برخی اکانت‌ها بعد از 800 لایک در یک روز، مسدود شده‌اند.

به همین خاطر، اگر اکانت‌تان قدمت چندانی ندارد،  بهتر است خودتان را به دایره خطر نیندازید و با لایک‌های محدودتر و ده لایک در یک ساعت، از امنیت اکانت خود مطمئن بمانید.

محدودیت ارسال پیام مستقیم به کاربران در اینستاگرام 

قطعاً برای ارتباط با کاربران و بالا بردن تعامل اکانت اینستاگرام، لازم است به پیام‌های مستقیم پاسخ دهیم یا خودمان را از طریق پیام‌های مستقیم پروموت کنیم. به همین خاطر، محدودیت قطعی در این باره وجود ندارد و می‌توان در یک روز، 50 تا 100 پیام مستقیم به کاربرها ارسال کرد؛ اما اکانت‌های جدید بهتر است باز هم جانب احتیاط را بگیرند و در طول روز 20 تا 50 پیغام مستقیم ارسال کنند.

محدودیت تعداد کامنت‌ها در اینستاگرام 

کامنت گذاشتن در دیگر صفحات یکی از روش‌های عالی برای باقی‌ماندن در چرخه رقابت است و شما می‌توانید روزانه 180 تا 200 کامنت بنویسید. سعی کنید زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف کنید و این‌گونه، رد پای بیشتری در دیگر صفحات از خود به جا بگذارید و توجه‌ها را به خود جلب کنید.

محدودیت آنلایک کردن در قوانین اینستاگرام

شاید برای کمتر کسی این سوال پیش بیاید که در طول روز چند پست را می‌توانم آنلایک کنم، اما ما به این سوال هم پاسخ می‌دهیم! اینستاگرام دست شما را باز گذاشته است و در طول یک ساعت، تا 100 پست را می‌توانید آنلایک کنید.

محدودیت هشتگ‌ها در قوانین اینستاگرام 

همه ما می‌دانیم هشتگ‌ها باعث می‌شوند پست ما به کاربران بیشتری نشان داده شود و بازخورد بهتری داشته باشند؛ اما اگر در استراتژی هشتگ‌گذاری خود دقت نکنیم، ممکن است نتیجه عکس بگیریم و به شادوبن شدن یا موارد سخت‌تری منجر شود.

شما می‌توانید تا 30 هشتگ را در هر پست استفاده کنید. اگر هشتگ‌هایتان بیشتر از این مقدار باشد، اینستاگرام فقط 30 تای اولی را در نظر می‌گیرد.

در ضمن، اگر با شادوبن آشنایی ندارید یا در حال حاضر، شادوبن شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب رفع شادوبن اینستاگرام را بخوانید.

تعداد پست‌های منتشر شده در روز 

اینستاگرام هیچ قوانینی سرسختانه‌ای برای انتشار پست در یک روز ندارد؛ با این حال بهتر است که در بین انتشار پست‌هایتان فاصله‌های زمانی حداقلی داشته باشید و این‌گونه با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام، شما ربات شناخته نمی‌شوید. اگر انتشار پست‌ها در فاصله‌های زمانی کم برایتان دشوار بود، می‌توانید همه آن‌ها را با ابزار نوین هاب زمان‌بندی کنید و تا یکی بعد از دیگری با فاصله زمانی مد نظرتان منتشر شوند.

پاک کردن پست‌ها در حجم بالا 

برای پاک‌کردن تعداد زیادی پست در یک زمان،  هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا وظیفه‌اش را به اپلیکیشن نوین هاب بسپارید.

تعداد فعالیت‌های کلی در اینستاگرام 

تا الان محدودیت‌های اینستاگرام را برای هرکدام از فعالیت‌های اینستاگرامی نام بردیم. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که روی هم رفته، تعداد فعالیت‌هایمان در اینستاگرام چقدر باشد؟

به صورت کلی تعداد فعالیت‌های روزانه شما می‌تواند به 500 تا برسد که شامل لایک، فالو، آنفالو و … می‌شود. اگر شما یک اکانت جدید دارید، بهتر است فعالیتتان را به 100 مورد در روز برسانید.

قوانین اینستاگرام درباره محدودیت تعداد افراد با یک اکانت

اینستاگرام مسئله‌ای ندارد که چندین نفر در فاصله‌های جغرافیایی مختلف از یک اکانت استفاده کنند، اما استفاده از vpn ممکن است باعث مسدود شدن اکانت شما بشود. با vpn شما دائما از طریق ip های مختلف وارد اینستاگرام می‌شوید و این موضوع،  اینستاگرام را به شما مشکوک می‌کند.

تگ کردن افراد در یک پست 

در پست‌های ساده تا 20 نفر را می‌توان زیر در یک تصویر تگ کرد. در پست‌های کاروسل (آلبومی) امکان تگ کردن تا 35 نفر وجود دارد.

اکانت بلاک شده اینستاگرام

سخن پایانی 

نگاهی به محدودیت‌های اینستاگرام داشتیم و تا حدودی دایره امن این پلتفرم را به شما معرفی کردیم. حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر از قوانین اینستاگرام پیروی نکنیم، چه اتفاقی ممکن است بیافتد؟!

  • در وهله اول با پیغام “Try again later” زیاد مواجه می‌شوید.
  • در مرحله بعدی باید نگران مسدود شدن اکانت خود به صورت موقت یا دائم باشید.

پس همیشه در محدوده امن قرار بگیرید و با تعامل درست، به تدریج کاربران بیشتری را به خود جلب کنید. اگر هم در حال حاضر، با مسئله بلاک شدن توسط اینستاگرام مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب لینک رفع محدودیت اینستاگرام را بخوانید.

2 نظر