وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه در لینکدین لایو برگزار کنیم؟

لایو لینکدین

بر اساس دیدگاه‌ کاربران لینکدین،‌ محتوای ویدیویی سریع‌ترین رشد را در این پلتفرم دارد و احتمال ایجاد مکالمه و تعامل با مخاطبان را تا 5 برابر بیشتر و احتمال اشتراک گذاری مجدد آن محتوا را تا 20 برابر افزایش می‌دهد. لایو لینکدین به بازاریابان این امکان را می‌دهد که به صورت زنده با جوامع و مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند.

اما شاید برای شما سوال باشد زمانی که پلتفرم‌های دیگری با مخاطبان بیشتر وجود دارند چرا باید از لایو لینکدین استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هر پلتفرم و کانالی با توجه به نوع فعالیتی که دارد طیف متفاوتی از مخاطبان را شامل می‌شود، لینکدین یک فضای شغلی و حرفه‌ای را برای افرادی که قصد دارند با مخاطبان هدف خود در این زمینه تعامل برقرار کنند را ایجاد کرده است.

نتیجه اینکه، کاربرانی که به لایو لینکدین شما می‌پیوندند افراد متخصص در زمینه شغلی خود هستند و جزئی از جامعه مخاطبان هدف شما هستند و به مباحثی که شما در لایو خود نشر می‌دهید علاقه مند هستند.

در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از لایو لینکدین،‌ بهترین روش‌ها برای استفاده حداکثری از این قابلیت و ایده‌های محتوایی جذاب برای افزایش تعامل در لایو لینکدین را به شما عزیزان آموزش دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برگزاری لایو لینکدین

معیارهای دسترسی به لایو لینکدین

پایگاه مخاطبان: طبق گفته سایت لینکدین صفحات و پروفایل‌هایی با بیش از 150 فالوور یا کانکشن واجد شرایط دسترسی به لایو هستند.

اشتراک گذاری‌های اخیر: لینکدین به دنبال کاربران و صفحاتی است که تجربه ایجاد محتوا در قالب پست با متن، تصویر، ویدیو یا مقاله را داشته باشند. تا اطمینان حاصل کند که این کاربران آیا می‌توانند از لایو لینکدین حداکثر استفاده را داشته باشند یا خیر.

سابقه پیروی از سیاست‌های جامعه حرفه‌ای لینکدین: لینکدین باید اطمینان حاصل کند که کاربرانش تجربه‌ای امن، قابل اعتماد و حرفه‌ای در لینکدین دارند. در نتیجه صفحات و کاربرانی که سابقه خوبی در این زمینه دارند برای دسترسی به لایو در نظر گرفته می‌شوند.

جغرافیا: لایو لینکدین در حال حاضر برای کاربران و پروفایل‌هایی که در سرزمین چین قرار دارند در دسترس نیست.

توصیه می‌کنیم پروفایل شما به صورت عمومی قابل مشاهده باشد و تایید دو مرحله‌ای را در تنظیمات اکانت خود فعال کنید. این مورد از اکانت شما محافظت می‌کند، همچنین برای دسترسی به ابزارهای پخش باید گزینه creator mode را نیز در اکانت خود فعال کنید.

چگونه لایو لینکدین برگزار کنیم؟

نحوه فعال سازی لایو لینکدین

برای دسترسی به لایو لینکدین در مرحله نخست می‌توانید از طریق فعال سازی یکی از ابزارهای پخش ثالث به صورت خودکار درخواست دهید. همانند گذشته نیازی به ارسال فرم درخواست نیست.

نحوه برگزاری لایو لینکدین

برای این کار:

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
  1. از طریق این لینک در یک ابزار پخش ثالث third-party broadcast tools مانند Streamyard که رایگان است وارد شوید، حساب لینکدین خود را متصل کنید و سپس گزینه allow را انتخاب نمایید.
    فعال کردن لایو لینکدین
  2. برای تکمیل این فرآیند باید دستورات بعدی را تایید کنید.
    لایو لینکدین
  3. در مرحله بعد فورا به شما اطلاع داده می‌شود که برای دسترسی به لایو لینکدین تایید شده‌اید یا خیر.
    فعال سازی لایو لینکدین

توجه داشته باشید که اگر یک یا چندین فاکتور ذکر شده را نداشته باشید به شما اجازه دسترسی به لایو را نخواهد داد. اما اگر درخواست شما رد شد و وضعیت اکانت شما تغییر کرد می‌توانید 30 روز بعد درخواست دیگری ارسال کنید.

همچنین تمامی لایوها به صورت عمومی هستند و ضبط خواهند شد. پس از اتمام آن در فید اکانت لینکدین شما به عنوان ویدیویی که قبلا به صورت زنده ضبط شده باقی می‌ماند. در ادامه برای شروع و راه اندازی لایو در لینکدین سعی کنید جزئیات فنی مانند نور طبیعی و روشن، موقعیت دوربین، صدا، زبان بدن و پس زمینه را بررسی کنید تا همه چیز در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد.

بهترین شیوه‌ها برای استفاده از لایو لینکدین

موضوع مرتبط انتخاب کنید

طبیعتا شناخت مخاطبان برای ایجاد یک محتوای جذاب برای آن‌ها، یک نکته کلیدی است در لینکدین این مخاطبان عمدتا متشکل از افراد تحصیل کرده، متخصص و حرفه‌ای در زمینه شغلی خود و دارای افکار تجاری هستند. سعی کنید از موضوعاتی استفاده کنید که به مارکتینگ و برندینگ در لینکدین مرتبط است. همچنین می‌توانید از وبلاگ‌های ماهانه لینکدین برای محتواهای پر طرفدار ایده بگیرید.

همچنین با استفاده از ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب نیز می‌توانید اکانت خود را از طریق مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی تجزیه و تحلیل و بررسی کنید و دسته بندی شغلی دنبال کنندگان خود و جمعیت شناسی مخاطبان خود را ببینید.

برنامه‌ای تنظیم کنید

برای یک بازاریابی موثر پیش از برگزاری لایو برای آن برنامه ریزی کنید و تاریخ برگزاری لایو را به مخاطبان خود اعلام کنید. برای تاثیر گذاری بیشتر در چندین پلتفرم با جامعه مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و اگر قرار است سخنران مهمانی را در لایو خود دعوت حتما اکانت او را نیز تگ کنید و از هشتگ‌های مناسب و مرتبط حتما استفاده کنید. فراموش نکنید که از هشتگ #linkedinlive نیز استفاده کنید.

ایده‌های ویدیویی لایو لینکدین

رویدادها یک گزینه بسیار عالی برای جذب مخاطبان در لایو لینکدین هستند. برای مثال می‌توانید از:

راه اندازی یا نمایش و معرفی یک محصول جدید به عنوان محتوای اصلی لایو لینکدین استفاده کنید چرا که این امکان را به شما می‌دهد که به صورت زنده و مستقیم با مشتریان بالقوه خود در تعامل باشید،‌به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و آن‌ها را راهنمایی کنید.

تغییرات بزرگ را به اشتراک بگذارید: برای مثال به اعضای جدید تیم خوش آمد بگویید،‌ آگهی‌های شغلی را تبلیغ کنید،‌ مشارکت‌های جدید را برجسته کنید.

با یک متخصص مصاحبه کنید: پرسش و پاسخ‌های تخصصی برخی از بهترین ویدیوهای لایو لینکدین را تشکیل می‌دهند. در همین راستا به شما کمک می‌کنند تا در حوزه کاری خود اقتدار نشان دهید. علاوه بر این راهی عالی برای ارتقای خدمات حرفه‌ای شما به پایگاه مشتریان مصاحبه شونده است.

یک AMA را برای لایو خود برنامه ریزی کنید: AMA (ask me any things) به معنای هرچیزی میخوای بپرس. این روش از فرمت ساده پرسش و پاسخ پیروی می‌کند و تفاوت اصلی این است که مخاطبان و بینندگان می‌توانند سوالات خود را بپرسند نه میزبان.

نکات برجسته کالا یا خدمات خود را اعلام کنید: برجسته کردن یک راه عالی برای اثبات تخصص شما و کارایی محصولات یا خدمات شماست. به صورت هفتگی یا ماهانه اخباری را که برای مخاطبان شما مهم است ارائه کنید.

به پشت صحنه بروید: از پشت صحنه تیم خود و فعالیت‌های آن‌ها ویدیو تهیه کنید. این مورد به بینندگان کمک می‌کند تا تصور کنند اطلاعات منحصر به فردی را دریافت می‌کنند.

ارسال نظر