وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

20 ایده محتوای شبکه‌های اجتماعی در سال 2020

ایده محتوای شبکه‌های اجتماعی در سال 2020

پیدا کردن ایده‌های تازه درباره محتوای شبکه‌های اجتماعی وقتی باید هر روز چیزی را روی پلتفرم‌های مختلف بنویسید، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

اما محتوای تازه و با کیفیت که توجه کاربران را به خود جلب کرده و آنها را آگاه نگه دارد؛ از اهمیت زیادی برخوردار است.

مخاطبان بعد از دیدن محتوای با کیفیت از شما، منتظر پست‌های بعدی شما می‌مانند و این باعث می شود که آنها بیشتر با پست‌های شما تعامل داشته باشند و حتی ممکن است تبدیل به مشتری شوند.

20 ایده محتوای شبکه‌های اجتماعی در سال 2020

 

ویدیو

تا سال 2020؛ 82% ترافیک وبسایت‌ها را هدایت می‌کنند. اگر نمی‌خواهید از ویدیو استفاده کنید؛ به این معنی است که شما تعامل و رسیدن به مخاطبان بیشتر را نمی‌خواهید.

گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد:

  • استوری فیسبوک و اینستاگرام
  • اسنپ چت
  • IGTV اینستاگرام
  • یوتیوب
  • ویدیو لایو (لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک)
  • تیک تاک
  • ویدیوهای فید (فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، پینترست)

نکته: شما می‌توانید در هر کدام از کانال‌ها ویدیو‌های خود را منتشر کنید؛ اما بهتر است در فیسبوک و توییتر برای اثرگذاری بیشتر ویدیو را مستقیم ارسال کنید و از ارسال لینک ویدیو از اینستاگرام و یا یوتیوب خود پرهیز کنید.

تیک تاک را فراموش نکنید. جایی که با ارسال ویدیو در آن می‌توانید به مخاطبان جوان‌تری دسترسی پیدا کنید.

 

 

View this post on Instagram

 

پشت هر خرید شگفت‌انگیزی، یه خریدار شگفت‌انگیزه🤓🧐🤩 ‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🗣🔄دوستات رو‌ منشن کن یا این پست رو براشون بفرست🔄🗣 ‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌📆از همین حالا، خودت رو برای ۲۹ و ۳۰ آذر و خرید تا ۵۰ درصد تخفیف در یلدای شگفت‌انگیز آماده کن، تا شانس‌تو برای برنده شدن بهترین جوایز سال امتحان کنی. هر ۱۰۰ هزار تومان خرید در یلدای شگفت‌انگیز (۲۹ و ۳۰ آذر) یک امتیاز شرکت در قرعه‌کشی: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ دو ‌دستگاه پژو ۲۰۶ 🚗🚙‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ یک سال ناهار رایگان از چیلیوری برای ۴۰ نفر 🍲 🌭🍔🍕🌮🥗 ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌یک سال استفاده از سبد محصولات منتخب کاله برای ۱۰۰ نفر 🧀🥓🍕🌭🍔🍮🍺🧇🧈🥛 ‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌ سفر به پاریس برای ۲۰ نفر از فلایتیو ✈️ ‌‌‌‌‌‌‌ یک سال سفر رایگان با تپ‌سی برای ۱۰۰ ‌‌‌‌‌نفر 🚖 ‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌ ۳۰ دستگاه گوشی Huawei P30 📱️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌امتیاز دوبرابری دیجی‌کلاب و یک شانس گردونه با هر خرید 🎁 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ۵۰۰۰ تومان شارژ کیف پول دیجی‌پی 💰 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ 🤩شگفت‌انگیزهای جدید در: ۰۰:۰۰ 🕛 ۹:۰۰ 🕘 ۱۸:۰۰🕕 ‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌📆‌‌‌جمعه و شنبه یادت نره! ‌‌‌ #یلدای_شگفت_انگیز #دیجی_کالا #تخفیف #یلدا

A post shared by Digikala | دیجی‌کالا (@digikalacom) on

 

ویدیو لایو

علاوه بر ارسال ویدیو؛ پخش ویدیو لایو در شبکه‌های اجتماعی خود را فراموش نکنید. بر اساس نظرسنجی مجله نیویورک، از هر پنج نفر، چهار نفر ترجیح می‌دهند یک ویدیو لایو از یک برند را تماشا کنند تا این که یک مقاله از بلاگ آنها را بخوانند!

این یک ایده عالی برای رویدادها یا کنفرانس‌های مطبوعاتی است. همچنین می‌توانید از لایو فیس بوک یا لایو توییتر برای میزبانی از یک رویداد پیش نمایش برای محصولات آینده یا برای نمایش زنده از خدمات خود استفاده کنید.

 

ویدیو لایو فیسبوک

کارمندان شما

اعتماد به برند شما می‌تواند سال‌ها طول بکشد، اما نشان دادن افراد واقعی که در شرکت شما کار می‌کنند؛ می‌تواند برقراری ارتباط مخاطبان با شما را سرعت ببخشد.

تعدادی عکس یا ویدیو از کارمندان خود منتشر کنید. این محتوا می‌تواند در حین انجام کار، پشت صحنه و یا توضیح مشاغل کارمندان شما باشد.

 

اخبار شرکت

اخبار جالب درباره شرکت خود را در فید شبکه‌های اجتماعیتان به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال،، عکسی از تیم خود در حال جشن گرفتن یک مشتری بزرگ جدید یا دریافت یک جایزه و یا معرفی یک محصول جدید را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

 

 

View this post on Instagram

 

امروز تو نیوُ تولد رئیس بود 💚

A post shared by اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ (@nivoapp) on

 

مقالات و پست‌های بلاگ

اگر بلاگ دارید، لینک پست‌ها و مقالات جدید آن را در شبکه‌های اجتماعی خود هم ارسال کنید. پست‌های بلاگ که می‌تواند اخبارشرکت، تحولات صنعت و یا پست‌های آموزشی باشد را مجددا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

یک عکس پست کنید و در کپشن قسمتی از مقاله یا پست بلاگ را در آن بنویسید. شاید کپشن طولانی به نظر برسد اما قطعا از بلاگ کوتاه‌تر است.

با این کار مخاطبان را قدم به قدم برای خوانده پست‌های طولانی‌تر در بلاگ آماده می‌کنید.

 

 

View this post on Instagram

 

لطفا ورق بزنید 👉 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، شاید کار سخت و دشواری که نیاز به تیم بزرگی دارد، به نظر بیاید. اما با رعایت نکات کوچک شما به راحتی می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را رونق ببخشید. ما 11 نکته مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به شما یادآوری کردیم. برای مطالعه بیشتر درباره این 11 نکته به بلاگ نوین هاب سر بزنید. 🖥️ #بازاریابی_شبکه_های_اجتماعی #دیجیتال_مارکتینگ #بازاریابی_دیجیتال #بازاریابی_آنلاین #نوین_هاب

A post shared by NovinHub | نوین هاب (@novinhub) on

 

پشت صحنه

مردم همیشه درباره پشت صحنه کسب وکارها کنجکاو هستند. شبکه‌های اجتماعی مکانی عالی برای به اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌هایی از فعالیت‌های روزانه شماست.

این محتوا می‌تواند از یک روز کاری، یک جلسه، بازی و سرگرمی و یا مصاحبه با کارمندها باشد.

 

 

View this post on Instagram

 

‌ 🎧 مرکز تماس اسنپ همیشه کنار شماست!‌ ‌‌در هر سفر فرقی نمی‌کنه راننده باشید یا مسافر، مرکز تماس اسنپ، ۷ روز هفته و شبانه‌روزی به سوالات، درخواست‌ها و پیشنهادات شما رسیدگی می‌کنه.‌ ‌یادتون باشه که در سفرهاتون شما هیچ‌وقت تنها نیستید و کارشناسان مرکز تماس اسنپ همیشه گوش به زنگ هستند تا به همه‌ی موضوع‌های مطرح‌شده پاسخ بدهند. همکاران این بخش با حساسیت و به طور دقیق به تماس‌های شما رسیدگی می‌کنند. اسنپ همیشه در تلاشه تا رضایت صد در صدی شما را حاصل کنه. ‌ ☎️ شماره تماس با مرکز پشتیبانی: ۰۲۱۴۱۸۴۹۰۰۰ ۰۲۱۹۱۰۳۹۰۰۰ برای بهبود کیفیت سفرها و خدمات با ما در تماس باشید. #اسنپ #snapp

A post shared by Snapp! l !اسنپ (@snapp_team) on

 

مسابقات

در شبکه‌های اجتماعی خود مسابقه برگزار کنید و از فالوئرهایتان بخواهید شما را به دوستانشان معرفی کنند. قرعه کشی کنید، به برنده‌ها جایزه بدهید و در نهایت فالوئرهای بیشتری جذب کنید.

این پست‌ها همچنین راهی عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات جدید هستند.

 

 

محتوای اینفلوئنسرها

با یک اینفلوئنسر که با برند شما آشناست و حوزه کاری او با شما مرتبط است؛ همکاری کنید. از او بخواهید محتوای مورد نظرتان را تولید کند و در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.

به اینفلوئنسر آزادی عمل دهید تا محتوایی که مخاطبانش می‌پسندند، تولید و منتشر کند. محتوایی که اینفلوئنسر منتشر کرده را در شبکه‌های اجتماعی خود مجددا ارسال کنید تا بیشتر دیده شود.

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

عکس محصولات

خلاق باشید!

 راه‌های جدیدی برای به اشتراک گذاشتن عکس از محصولات خود به صورت آنلاین پیدا کنید. این عکس ها نباید مانند عکس های ساده در یک فروشگاه آنلاین باشند.

بامزه باشید! محصولات را با هم گروه بندی کنید، از آنها در پس زمینه‌های جالب عکس بگیرید و یا از آنها در مکان‌های غیر متداول عکاسی کنید.

مطمئن شوید که هر عکسی که به اشتراک می‌گذارید، با زیبایی شناختی برند شما به خصوص در پلتفرمی مثل اینستاگرام، یکپارچگی داشته باشد.

 

 

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

اگر طرفدارانی دارید که از محصولات و خدمات شما برای ایجاد محتوای شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کنند، به آنها دسترسی پیدا کنید و محتوا را در اکانت خود مجددا ارسال کنید.

این یک راه عالی برای گسترش پست‌های شبکه‌های اجتماعی و نشان دادن قدردانی از مشتریان کلیدی شما در همان زمان است.

در توییتر، برای اشتراک گذاری پست‌هایی که در مورد شرکت شما صحبت می‌کنند، ریتوییت یا نقل قول کنید.

در فیس بوک ، می‌توانید لینک پست آنها را در پیج خود بگذارید. در اینستاگرام، برنامه‌هایی مانند InstaRepost یا Repost به شما امکان می‌دهند محتوا را از سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

استوری اینستاگرام

هنگام استفاده از اینستاگرام از استوری غافل نشوید. روزانه 500 میلیون استوری در اینستاگرام، مشر می‌شود.

برای ایجاد پست‌های تصویری سرگرم کننده می‌توانید با برنامه‌هایی مانند PINS خلاق‌تر باشید یا به راحتی استیکر و متن را به عکس‌ها اضافه کنید.

همچنین، اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا پست‌های فید را در استوری خود به اشتراک بگذارند، و به پست‌های شما را به مخاطبان گسترده‌تری نشان می‌دهد.

 

استوری برند در اینستاگرام

مطالعه کنید: افزایش لایک در اینستاگرام | ۱۲ راه‌ جادویی گرفتن لایک بیشتر

اخبار حوزه کاری

علاوه بر اشتراک اخبار در مورد سازمان خود در اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی، مقالات و به روزرسانی‌های مربوط به صنعت خود را نیز به اشتراک بگذارید.

 این پست‌های شبکه‌های اجتماعی به خصوص برای توییتر مناسب است؛ جایی که مردم در آنجا پیگیر اخبار هستند.

لینکدین هم محل مناسبی برای این نوع از محتواست. جایی که مردم به دنبال اطلاعات متمرکز بر صنعت هستند.

 

اخبار شبکه های اجتماعی

اینفوگرافیک

پست‌های اینفوگرافیک ویژوال راهی عالی برای به اشتراک گذاری سریع بسیاری از اطلاعات است.

 به عنوان مثال ، اگر نتایج فروش جدید یا تحقیق در بازار برای به اشتراک گذاشتن دارید، یافته‌های اصلی را در اینفوگرافیک همانطور که در پست‌های جداگانه که آمار خاص را برجسته می‌کند، در نظر بگیرید.

براساس ماهیت آنها، تصاویر اینفوگرافیک معمولاً عمودی هستند. برای Pinterest، که در آن تصاویر عمودی است، مناسب است.

همچنین، برای به اشتراک گذاشتن در فیس بوک، توییتر و لینکدین، ​​تصاویر اینفوگرافیک با جهت افقی استفاده کنید.

 

اینفوگرافیک پینترست

بازخورد مشتری

اسم خود را در شبکه‌های اجتماعی سرچ کنید. بازخوردهایی که مشتریانتان درباره محصولات و خدمات شما داده‌اند را پیدا کنید. از آنها اجازه بگیرید تا این بازخوردها را در اکانت خود منتشر کنید.

شما حتی می‌توانید به مشتریان خود کد تخفیف هم بدهید و از آنها بخواهید درباره شما در شبکه‌های اجتماعی خود صحبت کنند.

این یک راه عالی برای برجسته کردن تجربیات مثبت از تعامل با مشتری است.

سوال و جواب

ایجاد تعامل در شبکه‌های اجتماعی مهم است و یک راه ساده برای این کار این است که در استوری از فالوئرهای خود یک سؤال بپرسید. سؤالی که با بله یا خیر نمی توان به آن پاسخ داد.

شما می‌توانید در پست‌ها هم سوال بپرسید، اما امکان ایجاد تعامل کمتر است و از استوری جذابیت کمتری دارد.

یکی از راه‌های پرسیدن در شبکه‌های اجتماعی استفاده ازاستیکر سوالات اینستاگرام در استوری‌های اینستاگرام است. همچنین می‌توانید برخی از پاسخ‌های دریافت شده در استوری را نیز به اشتراک بگذارید.

 

سوال و جواب

محتوای همیشه سبز

اگر وبلاگ دارید، به آن سر بزنید. مطلبی در وبلاگتان هست که امروز هم می‌توانید آن را دوباره منتشر کنید؟ به آن مطلب «محتوای همیشه سبز» می‌گویند.

استفاده از این محتوا، رنک بالاتری در موتورهای جست و جو به شما می‌دهد و بازدهی بالاتری در جذب مخاطب در بلند مدت دارد.

رویدادها

بعضی از رویدادها مشخص و واضح است. مثلا زمانی که  شما میزبان یک کارگاه آموزشی و یا یک دورهمی هستید.

اما از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک وبینار مثلا درباره معرفی محصول جدید و یا تبلیغ خدمات خود در فیسبوک داشته باشید.

تبلیغاتی از طریق یک رویداد به جای یک پست معمولی در شبکه‌های اجتماعی به این معنی است که هر کسی که علاقه‌مند است و یا برای شرکت ثبت نام کرده، هنگام شروع رویداد به او یادآوری خواهد شد.

 

 

View this post on Instagram

 

نوین هاب برگزار می‌کند: ‌ ‌ وبینار رایگان نحوه ساختن استراتژی موثر محتوای شبکه‌های اجتماعی ‌ ‌ چهارشنبه 4 دی ساعت 19 در ایسمینار مدرس: علیرضا کاظم زاده مدرس و مشاور سوشال‌مدیا سرفصل‌های وبینار: ‌ ‌ • هدف گذاری • برنامه ریزی محتوایی • ساخت تقویم محتوا • توزیع و تبلیغ محتوا • آنالیز و بررسی نتایج • پرسش و پاسخ ‌ ‌ #وبینار #وبینار_رایگان #استراتژی_محتوا #تقویم_محتوا #دیجیتال_مارکتینگ #بازاریابی_محتوا

A post shared by NovinHub | نوین هاب (@novinhub) on

 

نظرسنجی

مردم دوست دارند نظر بدهند! این یک واقعیت است. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این نظرسنجی‌ها برای شما ساده خواهد بود.

یکی از محبوب‌ترین ابزار نظرسنجی استیکرهای استوری اینستاگرام است. از فیسبوک و توییتر هم در کنار استوری برای نظرسنجی استفاده می‌شود.

سعی کنید این نظرسنجی‌ها برای مخاطبانتان جذاب باشد. مثلا از آنها بخواهید رنگ محصول بعدیتان را حدس بزنند.

بنشینید و میزان تعامل با این نوع محتوای شبکه‌های اجتماعی را ببینید!

 

نظر سنجی در فیسبوک

 

نقل قول‌های جالب یا الهام بخش

نقل قول‌ها یک روش عالی برای برجسته کردن قسمت‌های مهم مقاله‌ها یا پست‌های وبلاگ شما است. این پست‌ها به خصوص در اینستاگرام و پینترست محبوب هستند، اما می‌توانند در هر پلتفرم دیگری نیز موثر باشند.

 

نقل قول

داده‌های بازار

اگر شرکت شما داده‌هایی دارد که بینش مهمی در مورد عملکرد شما یا صنعت شما را ارائه می‌دهد، آنهایی که مهم‌تر هستند را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید گزارش و یا مقاله‌ای که شامل داده‌ها هست را در لینکدین منتشر کنید. آمار و نقل قول‌ها را برای سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام را به تصویر تبدیل کنید.

حتی اگر طراح گرافیک نیستید؛ با استفاده از نرم افزاری مثل Canva پست‌هایی با جذابیت‌های بصری بسازید.

بیشتر بخوانید: دانلود کامنت اینستاگرام

 

ارسال نظر