وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

15 ترند پرطرفدار حال حاضر اینستاگرام

ترندهای اینستاگرام می‌تواند استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما را بسازد و یا باعث شکستش شود. کسب و کارهایی که در استفاده از ترندهای اینستاگرام مقدم هستند، هم از امکانات جدید اینستاگرام می‌توانند استفاده کنند و هم رقبای خود را پشت سر بگذارند. آن‌ها همچنین به مخاطبینشان نشان می‌دهند که می‌دانند در اینستاگرام چه خبر است و به‌روز هستند.

15 ترند حال حاضر اینستاگرام

1) استوری بیشتر، پست کمتر

استوری‌های اینستاگرام روزانه بیش از 500 میلیون بازدید دارند. بر اساس گزارش اینستاگرام، استوری تبدیل به جایی برای در ارتباط بودن با فامیل و دوستان شده است.

برای رهایی از الگوریتم ترتیب معکوس زمانی که در فید اینستاگرام اجرا می‌شود، استوری گزینه مناسبی است. چون در همان 24 ساعتی که استوری شما در اینستاگرام در دسترس است؛ احتمال دیده شدنش توسط مخاطبانتان بیشتر است.

اکثر کاربران اینستاگرام، فید را جایی برای اطلاع از آخرین اخبار و پیدا کردن کسب و کارها و محصولاتشان، می‌دانند. این خبر خوبی برای برندهاست.  بنابراین برندها می‌توانند با ترکیبی از پست گذاشتن در فید و استوری، به طیف وسیعی از مخاطبان دست پیدا کنند.

2) رشد اکسپلور اینستاگرام

بیش از 200 میلیون کاربر، هرروز به اینستاگرام سر می‌زنند. پیش بینی می‌شود این عدد امسال افزایش پیدا کند.

شما در اکسپلور می‌توانید به فروشگاه  اینستاگرام سر بزنید، IGTV های پیشنهاد شده را چک کنید و یا پست‌ها و استوری‌هایی بر اساس علایق خود مثل: ورزش، زیبایی، غذا و سفر را ببینید. برندها و اینفلوئنسرها به دلیل پیشرفت اکسپلور، تلاش می‌کنند که به آن راه پیدا کنند.

اکسپلور اینستاگرام

3) استوری را با صدا پست کنید

تحقیق اخیر اینستاگرام نشان می‌دهد، استوری‌هایی که صدا و یا موسیقی دارند، محبوب‌تر هستند. 80% از استوری‌های تبلیغی با صدا و یا موسیقی بهتر از نسخه بدون صدای آن، عمل می‌کنند. در حال حاضر 60% از استوری‌ها در اینستاگرام با صدا دیده می‌شوند.

4) برچسب (استیکر) های استراتژیک در استوری

اگرچه برچسب‌ها در استوری محبوب هستند؛ اما کسب و کارها نتایج متناقضی را پس از استفاده از آن‌ها گزارش داده‌اند. در سال جدید انتظار داریم، ابرچسب‌های عمومی و غیر ضروری را کمتر ببینیم و در عوض برچسب‌های اختصاصی برای کسب و کارها بیشتر استفاده شود.

5) استوری‌های تعاملی بیشتر

در حالی‌که نتایج استفاده از برچسب‌ها در کسب و کارها متناقض است؛ برچسب‌های تعاملی فوق‌العاده موفق بودند.

سوالات، نظرسنجی، شمارش معکوس و برچسب‌های ایموجی؛ نه تنها تعامل بیشتری بوجود آورده‌اند، بلکه اینستاگرام را جذاب‌تر کرده‌اند.

برای مثال، تحقیقات اینستاگرام نشان می‌دهد، در 90%  مواقع، گذاشتن نظر سنجی در استوری بازدید آن را افزایش می‌دهد. منتظر ابزار تعاملی بیشتری از اینستاگرام در سال جدید باشید.

نظرسنجی در اینستاگرام

6) خرید آسان در اینستاگرام

بیش از 70% علاقه‌مندان به خرید، از بخش فروشگاه اینستاگرام کسب و کارها را پیگیری می‌کنند. اکنون اینستاگرام رقیبی برای پینترست، در زمینه جست و جو محصول به حساب می‌آید.

در سال گذشته اینستاگرام، برچسب محصولات در پست‌های فید، برچسب محصولات در استوری و یک فید فروشگاهی در اکسپلور معرفی کرده‌است. این برچسب‌ها بیش از 130 میلیون کلیک در هرماه داشته‌اند، که با این تعداد، امکان خرید مستقیم برای قدم بعدی در اینستاگرام، منطقی به نظر می‌رسد.

خرید از اینستاگرام

7) اینفلوئنسرهای خرید

اینفلوئنسرها اکثرا در طول روز بارها این سوال را در کامنت‌ها و پیام‌ها می‌بینند : این را از کجا خریدی؟

برای صرفه جویی در زمان اینفلوئنسرها، اینستاگرام به فروشنده‌ها اجازه می‌دهد محصولاتشان را در پست‌ها تگ کنند. تا کاربران بتوانند به طور مستقیم با Checkout  اینستاگرام خرید کنند.

تعداد محدودی از اینفلوئنسرها به این ویژگی دسترسی دارند؛ مثل کایلی جنر و یا مجله ووگ.

همچنین بخوانید: ده اشتباه خطرناک در بازاریابی اینستاگرام

8) تصاویر واقعی‌تر

در سال 2019، اصالت و واقعیت ترند اینستاگرام بود. امسال یکی از معروف‌ترین هشتگ‌ها، هشتگ #nofilter بود.

اینفلوئنسرهای معروف مثل آماندا سرنی، عکس‌های بدون آرایش و بدون فیلتر اسنپ چت از خودشان منتشر کردند. آن‌ها امسال با کمپین تصاویر واقعی‌تر در اینستاگران همراه شدند تا طرفدارانشان وقتی عکس‌های آن‌ها را می‌بینند احساس ناامیدی و نقص نکنند.

برندها سعی کردند به مسائل سلامت روان بیشتر بپردازند و برای تبلیغات از مدل‌های واقعی‌تر استفاده کنند.

تصویر واقعی‌تر در اینستاگرام

9) ظهور اینفلوئنسرهای قابل اعتماد

کاربران به دنبال اینفلوئنسرهای قابل اعتماد هستند. آن‌ها به دنبال کسانی هستند که تصاویر واقعی از زندگی ارائه دهند.

به طور مثال لورا ایزومیکاوا یکی از بلاگرها که مادر چند فرزند است، فراز و نشیب‌های فرزندپروری را به اشتراک می‌گذارد. جن گوتچ درباره اختلال دوقطبی و اضطراب شدید صحبت می‌کند. کسانی آ‌ن‌ها را دنبال می‌کنند که در حال تجربه مشابه این اینفلوئنسرها هستند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اینفلوئنسرهای قابل اعتماد

10) تاثیر تیک تاک

رشد غیرقابل توقف تیک تاک (یک اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدیو همراه با موزیک) بخصوص در بین نوجوانان، بر رفتار اینستاگرام تاثیر داشته، مشابه تاثیرپذیری اینستاگرام از اسنپ چت.

بنظر می‌رسد IGTV  بیشترین تغییرات را به همین دلیل خواهد داشت. همین الان هم اینستاگرام تغییرات اساسی در فید IGTV انجام داده است.

اسکرول عمودی جای اسکرول افقی را گرفته، و یک الگوریتم به طور خودکار ویدیو بعدی را برای شما به صف می‌کند. چالش‌های پرطرفدار تیک تاک، به فید اینستاگرام کوچ کرده‌اند. جای تعجب نخواهد داشت که اینستاگرام چالش‌های بیشتری نیز ایجاد کند، بخصوص که این چالش‌ها باعث خلق محتوای بیشتری هم می‌شوند.

11) اشتراک گذاری کانال-به-کانال بیشتر

با پست کردن استوری و ویدیوهای IGTV در فید، اینستاگرام در حال امتحان افزایش لینک بین فرمت‌های مختلف خود است.

برای مثال، وقتی اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داد، ما استوری‌های بیشتری از کاربران دیدیم که در آن به انتشار «پست جدید» اشاره می‌کردند. همچنین ، تیزرهای یک دقیقه ای IGTV در فید ظاهر شدند تا کاربران را به کانال اصلی هدایت کنند.

دیگر استوری‌ها فقط در بالای فید اصلی نیستند، شما می‌توانید در اکسپلور هم آن‌ها را ببینید. طبق گزارش‌ها، اینستاگرام در حال اضافه کردن لینک های مستقیم برای استوری‌ها نیز است.

استوری کردن پست جدید

 

12) به اشتراک گذاری توییت‌ها در اینستاگرام

توییت‌های داغ توییتر این‌روزها در اینستاگرام هم نمایش داده می‌شوند.

به گفته «مگان فرخ منش» نویسنده The Verge  نوجوان‌ها هنوز هم انتشار اسکرین شات توییت‌ها در اینستاگرام را دوست دارند.به گفته او برای بعضی کاربران توییتر و تامبلر مثل یک بوم هستند، در حالی که اینستاگرام مثل یک دیوار برای نمایش کارهایشان است.

 

13) افزایش فعالیت‌های اجتماعی

این روزها مردم بیشتر از هر وقتی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و درباره اتفاقات سیاسی و اجتماعی نظر می‌دهند. توییتر و فیس‌بوک که شبکه‌های اجتماعی متنی هستند، همیشه با اتفاقات سیاسی و اجتماعی همراه بوده‌اند. اما این روزها کاربران اینستاگرام هم درک عمیقی از استفاده از اینستاگرام برای بیان نظرات خود، دارند.

از جدیدترین ترندهای اینستاگرام، ظهور نوجوانان فعال در زمینه‌های اجتماعی است. گرتا ثانبرگ، نمونه ای از اتفاقات اجتماعی است که به وسیله اینستاگرام وایرال شد. او رهبران جهان را هم تحت تاثیر خود قرار داد و اخیرا در سازمان ملل هم سخنرانی داشت.

 

14) سرکوب ربات‌های اینستاگرام

فیس‌بوک و توییتر مدت‌هاست به علت تاثیر بر انتخابات و سخن گفتن از نفرت، زیر ذره بین هستند. تحقیقات اخیر به نقش اینستاگرام نیز اشاره می‌کند. احتمالا در سال آینده شاهد مبارزه اینستاگرام با سوءاستفاده از پلتفرمش خواهیم بود. اینستاگرام قبلا هم مواردی را مثل تایید صحت اکانت و «درباره این اکانت» را به پروفیل کاربران اضافه کرده‌است.

ممنوعیت‌های فیس‌بوک نیز شاید بزودی در اینستاگرام نیز دیده شود. به طور مثال اکانت چند سیاست‌مدار راست افراطی، از هردو سایت در چند وقت اخیر حذف شده‌است.

جدا از استفاده‌های سیاسی، ربات‌های افزایش فالوئر نیز از مشکلات اینستاگرام بودند، که آن‌ها را در سال جدید تعطیل کرده است.

همچنین بخوانید: استفاده از آرشیو اینستاگرام به نفع کسب و کار

15) تغییرات در مسیج اینستاگرام

شایعاتی مبنی بر این‌که اینستاگرام، مسیج دایرکت را در برنامه مستقلی ارائه خواهد داد، شنیده می‌شود.

با حذف دایرکت، ممکن است تغییرات یا پیشرفتی در ویژگی پیام رسانی درون برنامه‌ای اینستاگرام ببینیم. GIFs  که پارسال معرفی شد و همچنین ابزار Quick Replies  برای پاسخ سریع، از این دست تغییرات هستند.

مثلا گزینه ایجاد فهرست دوستان نزدیک (Close Friends) برای استوری، فرستادن پیام را به گروهی خاص راحت‌تر کرده است. شایعات دیگری وجود دارد که اینستاگرام، دایرکت مسیج را بر روی دسکتاپ در دسترس قرار خواهد داد.

برای اطلاع از آخرین الگوریتم و ترندهای اینستاگرام با مقاله‌های نوین هاب همراه باشید.

ارسال نظر