وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چه شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است؟

امروزه شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای رشد و پیشرفت کسب و کارها هستند و دیگر هیچکس از اهمیت آن‌ها غافل نیست.

احتمالا تا به حال متوجه دلایل اهمیت شبکه اجتماعی، بر کسب و کار خود شده‌اید. تنها مشکل آن جاییست که به عنوان دارنده یک کسب و کار برای آن زمان کم می‌آورید. البته با استخدام فرد متخصص می‌تواند این مشکل به راحتی حل شود.

بیشتر بخوانید: پنج نکته برای صاحبان کسب و کاری که از شبکه‌های اجتماعی بیزارند!

اگر شما یک کسب کار کوچک یا متوسط هستید، چه قادر به پرداخت هزینه‌ جداگانه برای نیروی کار مخصوص شبکه اجتماعی باشید و چه نباشید، باید یک یا چند شبکه اجتماعی برای حضور و فعالیت در آن‌ها انتخاب کنید.

قطعا برایتان سئوال پیش خواهد آمد که کدام شبکه اجتماعی برای من مناسب است؟ روی کدامیک بیشتر تمرکز کنم؟ راه‌های زیادی برای تشخیص شبکه‌ی مناسب شما وجود دارد که اینجا به چندی از آن‌ها می‌پردازیم:

مشتری شما چه کسی است؟

بهتر است همواره اهمیت به مخاطب خود را افزایش دهید. پس دست از بررسی مخاطب و مارکت برندارید! آمار و ارقام زیاد و پراکنده‌ای برای مخاطب هر شبکه وجود دارد، که می‌تواند به شما دید بهتری دهد.

مثلا ما می‌دانیم اگر مخاطب شما بیشتر از قشر جوان‌تر است، پس شاید اینستاگرام گزینه بهتری باشد. یا اگر مخاطب شما زنان باشند، پینترست می‌تواند کاربردی‌تر باشد.

چقدر زمان دارید؟

آیا می‌توانید در هر شبکه‌ای که مشتری شما استفاده می‌کند فعالیت کنید؟ البته که می‌توانید! ولی به احتمال قوی برای یک کسب و کار کوچک و متوسط این امر بسیار وقت گیر است.

برند‌ها و شرکت‌های بزرگی که می‌بینید در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، دارای تیم بزرگ مارکتینگ هستند که بر روی شبکه‌های اجتماعی آنها مخصوصا کار می‌کنند.

حال اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید، تمام کار (از انتخاب محتوا تا نشر آن و …) با خودتان یا هم‌تیمیتان خواهد بود.

شاید به این نتیجه برسید که اینستاگرام وقت کمتری می‌گیرد پس در آن فعالیت کنید ولی از طرفی یوتوب بسیار زمان بر است و می‌توانید فعلا در آن فعالیتی نداشته باشید.

با استفاده از نوین هاب، می‌توانید پست‌ها را یک‌بار آماده کنید و برای همه شبکه‌های اجتماعی که در آنها فعالیت دارید، بصورت هم‌زمان منتشر کنید.

زبان برند شما چگونه است؟

زمان بگذارید و فکر کنید که برند شما چه زبانی دارد و چه محتوایی بیشتر در آن نشر خواهید داد. مثلا اگر زبانی حرفه‌ای دارید لینکدین یا تامبلر مناسب است.

برندی که زبانی امیدوار شاد و شوخ طبع دارد می‌تواند از توییتر استفاده کند، که در آن محتوای یک یا چند خطی جذاب و کوتاه منتشر می‌شود یا گیف ریتوییت می‌شود.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

البته این مورد بصورت قطعی نیست و دلیلی وجود ندارد که یک شبکه‌ی شوخ طبع و سرزنده در لینکدین موفق نشود یا یک برند جدی در توییتر جایی نداشته باشد!

ولی صرفا منطقی به نظر می‌رسد که برند خود را با شبکه مورد نظر مطابقت دهید. ممکن است شبکه اجتماعی و زبان شما با شبکه اجتماعی مطابقت نداشته باشد و شما با تلاشی بیشتر در آن فعالیت کنید و در آخر موفق نشوید یا اگر موفق شدید به زمان و انرژی که صرف آن کردید نیارزد.

از خلق چه محتوایی لذت می‌برید؟

بهترین استراتژی شبکه اجتماعی آن است که منسجم، منظم و مداوم باشد. پس اگر دائما محتوایی انتشار می‌دهید که از آن لذت نمی‌برید خسته خواهید شد و بازده خوبی نخواهید داشت.

در اینجا سوال‌های مهمی شکل می‌گیرد: از ساخت چه محتوایی لذت می‌برید؟ آیا از گرفتن عکس لذت می‌برید؟ پس شبکه‌های تصویری مثل پینترست و اینستاگرام مناسب است.

آیا از تنوع محتوایی خوشتان می‌آید که بقیه را به بلاگ شما هدایت می‌کند؟ پس شاید فیسبوک و توییتر مناسب شما باشد.

همچنین پست‌ها را آماده و زمان‌بندی کنید تا در زمان مشخص شده بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به حضور شما در شبکه‌های اجتماعی‌تان توسط نوین هاب منتشر شوند.

هدف بعدی شما چیست؟

هیچ وقت یک راه درست وجود ندارد! شما می‌توانید بر اساس آمار انتخاب کنید، یا فقط به ذهن خود رجوع کنید و شبکه‌ی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

هدف اصلی شما موفقیت است پس دائما برگردید و آنالیز و آمار موفقیت خود در هر شبکه را بررسی کنید.

هیچ وقت برای اضافه کردن یا تغییر شبکه‌ی اجتماعی دیر نیست!

نکته‌ی آخر‌

شبکه‌های محدود شده فارغ از فعالیت نیستند! قطعا انتخاب درست و آگاهانه شبکه‌های اجتماعی باعث بهتر دیده شدن و راحت‌تر پیدا شدن مشتریان کسب و کار شما خواهد بود.

سعی کنید شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید و بدانید کاربران زیادی در توییتر، پینترست، تامبلر، فیسبوک و… وجود دارند. پس دست از تلاش نکشید و با استراتژی پیش به سوی موفقیت بروید.

 

2 نظر