وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

پنج دلیل برای الزام استراتژی در شبکه‌های اجتماعی

ساخت برند در شبکه‌ی اجتماعی بدون داشتن استراتژی مشخص می‌تواند کاری بس بیهوده باشد. در این صورت پست‌های شما بدون هیچ دلیل و ریتم و حاصلی صورت می‌گیرد.
این پست به شما پنج دلیل بزرگ برای الزام وجود استراتژی و همچنین ماحصل آن را به شما نشان می‌دهد.

1. ساخت حضوری زنده و قوی

اولیل دلیل برای دلشتن استراتژی آن است که برای شما حضوری زنده و قوی می‌سازد. شما می‌توانید برای پست‌های آینده خود به ترتیب برنامه ریزی کنید و در گروه‌های مشخصی قرار دهید و همه‌ی اینها به شما کمک می‌کند تا به قانون شماره یک شبکه‌های اجتماعی پایبند باشید:

 

پست نکردن مداوم دلیل بسیاری از عقب گرد‌ها و عدم پیشرفت اکانت‌های اجتماعی است.

 

2. صرفه‌جویی در زمان

دومین فایده استراتژی برای شبکه‌ای کارآمد ،صرفه جویی آن در زمان است. بله برنامه ریزی کردن و زمانبندی و دسته بندی پست‌ها در ابتدا کار سخت و وقت گیری به نظر می‌رسد اما با برنامه ریزی برای ماه آینده یا هفته‌ی آینده شما تایم خیلی زیادی را در آن ماه ، در مقایسه با هر روز پست کردن، برای خود حفظ می‌کنید. برای زمانبندی و ارسال پست در آینده، با ابزار زمانبندی نوین هاب پست هایتان را در چند ساعت تنظیم کنید تا در طول ماه به طور اتوماتیک منتشر شوند.

دیگر نیازی به خیره شدن به صفحه‌ی خالی و کلنجار رفتن برای پیدا کردن محتوای مناسب نیست. حال شما تایم کافی برای کارها و پروژه‌های دیگر و همچنین آنالیز کار خود دارید.

3. از رسیدن به هدف خود اطمینان حاصل کنید

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

داشتن استراتژی برای شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند تا کارهای شما به ثمر بنشیند و این امکان را می‌دهد تا به هدف‌های بزرگ‌تری برسید.

برای ساخت استراتژی باید تعریفی از هدف کار خود داشته باشید تا بتوانید پست‌ها را از آخر تا اول برنامه ریزی کنید نا رسیدن به آن هدف را تضمین کند. شما باید یک سری هدف‌های شبکه اجتماعی را تعریف کرده تا بتوانید به سمت آن حرکت کنید و در این صورت است که تلاش و زحمت شما به ثمر می‌نشیند.

4. مخاطبان خود را به طور موثر نشانه بگیرید

چطور شبکه اجتماعی می‌گذارد شما مخاطبان را به صورت موثر نشانه بگیرید؟
بخشی از استراتژی شما ساخت راه‌های مشارکت برای مخاطبان است (مثل نظرسنجی) که با این کار شما نیاز مخاطب را شناسایی کرده و در پی رفع آن میروید.

5. برای خلاقیت از اتاق خود خارج شوید به دنبال محتوای بهتر بگردید

استراتژی شبکه اجتماعی به شما روش‌ها و شبکه‌های مورد نیازتان را نشان می‌دهد تا کسب و کار بهتری داشته باشید همچنین روش‌های مضر را هم مشخص میکند.

استراتژی هماهنگ با کار به شما نشان میدهد که چه هدفی دارید و چه محتوایی لازم و برای مخاطب هم مناسب است و به شما این امکان را می‌دهد تا محتوا مواد خام بهتری داشته باشید و چطور خلاقیت نشان دهید.

برای اینکار باید از ابزار مختلفی برای مثال می‌توانید از ویدیو استفاده کنید مثلا ویدیو زنده در اینستاگرام! یا چت مخصوص خود را در توییتر راه بیاندازید.

از هر راهی که استفاده کنید به مخاطب خود نشان دهید که چه کار موثری انجام می‌دهید…

2 نظر