وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

وزیر ارتباطات: ۱۵ میلیون نفر عضو پیام‌رسان‌های داخلی هستند

محمدجواد آذری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که اکنون ۱۵ میلیون نفر عضو پیام رسان‌های داخلی هستند و این پیام رسان‌ها هنوز راه طولانی را برای کسب سهم بیشتری از بازار دارند.

چند روز پیش نیز وزیر ارتباطات در گقتگوی خود با سایت خبری دیگری این آمار را ۱۰ میلیون کاربر اعلام کرده بود که اختلاف زیادی میان این دو عدد وجود دارد.

محمدجواد آذری در گفتگو با خانه ملت در مورد امنیت پیام رسان‌های داخلی با اشاره به لایحه صیانت داده ها که در الکامپ امسال به مجلس اراپه شد اعلام کرد:

کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از وزارتخانه ارتباطات درخواست ارائه گزارشی از وضعیت امنیت فضای مجازی را داشت که در پی این درخواست از وضعیت امنیت و چارچوب‌های سامانه‌های پیاده‌سازی شده برای دفاع سایبری در برابر هجمه‌های که وجود دارد گزارش مفصلی به این کمیسیون ارائه شد و براین اساس تعداد تهاجمات، میزان تهاجمات شناسایی و دفع شده، سامانه‌ها و سازکارهای دیده شده از جمله مفاد این گزارش به شمار می‌آیند.

جهرمی همچنین اعلام کرد: این پیام‌رسان‌ها به لحاظ بازاریابی و حوزه‌های دیگر نیاز به تلاش بیشتری دارند و راه جدی‌ برای کسب سهم بیشتر از بازار در پیش دارند که با توجه به فضای رقابتی موجب نزول و رشد برخی دیگر میان آنها داشته است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

جدا از موانع گفته شده موانع دیگری نیز سد راه پیام رسان‌های داخلی قرار گرفته است:

برخی مشکلات به مسائل نرم‌افزاری و معماری طراحی آن‌ها باز می‌گردد به همین دلیل برخی از اپلیکیشن‌ها در حال تغییر مدل‌های نرم‌افزاری خود هستند و ما نیز به دنبال ایجاد فضای مناسب برای رشد بیشتر آن‌ها هستیم.

طبق آمارهای مرکز ایسپا و آمار دانشگاه تهران٬ پیام رسان‌ فیلتر شده تلگرام کم کم به دوران قبل از فیلترینگ خود از نظر بازدید و کاربر برمی‌گردد. در نهایت این زمان و کاربران هستند که آینده راه پیام رسان‌های بومی را مشخص می‌کنند و باید دید که سرانجام این اپلیکیشن‌ها چه خواهد شد.

ارسال نظر