وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

هفت روش برای پیشرفت استراتژی شبکه‌های اجتماعی

با وجود مخالفت بسیاری از نظریه پردازان اقتصاد و سیاست شبکه‌های اجتماعی همچنان یکی از مهمترین زمینه‌های ارتباطی اینترنت است. بیش از ۲۵ بیلیون کاربر از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند و همچنان این امار در حال افزایش است.
فروشندگان نباید تنها به هشتگ و ایموجی در شبکه‌هایی مثل اینستگرام و فیسبوک و سنپ چت اکتفا کنند. در سرتاسر جهان فروشندگان موفق در شبکه‌های اجتماعی از استراتژی خاصی پیروی می‌کنند که هم باعث شناخته شدن برند شده هم بیزنس جدید ایجاد کرده و فالوئرها را راضی نگه می‌دارد.

بیاید به هفت روش موفق که رشد کسب و کار شما را به صورت عجیبی افزایش می‌دهد نگاهی بیاندازییم:

 

  •  یک روش موثر برای همه شبکه‌ها

تنها چند سال پیش شبکه‌ای که کسب و کارها از آن استفاده می‌کردند توییتر بود و بعد از آن این فیس بوک بود که به عنوان بهترین شبکه برای کسب و کارها استفاده می‌شد اما امروزه به نظر اینستاگرام بهترین راه برای جلب مشتری است.
همانطور که میبینید سرمایه گذاری روی تنها یک شبکه منطقی نیست و هر لحظه امکان تغییر بهترین انتخاب شبکه اجتماعی برای کسب و کار است. به همین دلیل داشتن چند شبکه اجتماعی و شناخت و استفاده درست از آنها، قابلیت‌های متنوع آنها کار بهتری است تا فعالیت تنها در یک شبکه اجتماعی!
داشتن یک استراتژی بیناشبکه‌ای کاریست که کسب و کارهای مجازی انجام می‌دهند و در آن تضمین می‌کنند که هر شبکه با قابلیت خاص خود به بهترین شکل مشتری را جذب کرده و آنها را به دنبال کردن شما در شبکه‌های دیگر دعوت می‌کند.

  • در بازاریابی تاثیر گذار سرمایه گذاری کنید

بر اساس تحقیقات جدید صورت گرفته ۹۵ درصد از بازاریاب‌ها بازاریابی تاثیر گذار را بسیار ثمره دهنده می‌دانند .برخی از مهم‌ترین برندهای دنیا مثل نایک، رولکس و … بر این سرمایه گذاری حساب می‌کنند زیرا بیشتر کاربران می‌توانند تبلیغات عادی خود را حذف کنند.
برای مقابله با این اتفاق برخی برندها اسپانسر محتوایی کاربران معروف و تاثیر گذار می‌شوند که مخاطبان آنها می‌توانند مشتری آن برند باشند.

  • پاسخ کامنت‌ها را سریعا بدهید

اکثر شبکه‌های اجتماعی از الگوریتمی تبعیت می‌کنند که در آن دیده شدن یا نشدن یک محتوا را اندازه گیری می‌کند. برای مثال اینستاگرام و فیسبوک «مرتبط شدن» را به عنوان مهم‌ترین گزینه برای نمایش دادن یا ندادن یک محتوا در نظر می‌گیرند.
یک روش مرتبط شدن کامنت‌ها هستند. پست‌هایی که کامنت بیشتری دریافت می‌کنند در فیدهایی مثل اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرند.
برای تشویق مخاطبانتان برای گذاشتن کامنت باید از فردی برای پاسخ دهی به کاربران استفاده کنید تا در اسرع وقت به کامنت‌ها پاسخ دهد که نوین هاب بزودی سرویس جدید برای نمایش و پاسخگویی کامنت‌های تمامی شبکه‌های اجتماعی در یک داشبورد را فراهم خواهد کرد! هرچه سریع‌تر پاسخگو باشید امکان کامنت از سایر مخاطبان را بیشتر می‌کنید. اگر گونه‌ای پاسخگو باشید که مخصوص برند خود باشید می‌توانید اثر گذاری بیشتر روی مخاطبان خود داشته باشید.

  • دسترسی خود را از طریق مخاطبان مشابه بیشتر کنید

اکثر کسب و کارها تنها به روند طبیعی فالوئرها اکتفا نمی‌کنند. بلکه به برخی روش‌های پولی هم متوسل می‌شوند تا تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند.
مخاطبان مشابه بر اساس الگوریتمی که شبکه‌های اجتماعی می‌سازند تا مخاطبانی که می‌توانید داشته باشید را به شما معرفی می‌کند. به راحتی ایمیل برخی از مشتری‌های خوب خود را در شبکه‌ای مثل فیسبوک وارد کرده و فیسبوک مخاطبان مشابه را برای شما پیدا میکند.
سپس شما تبلیغاتی را قرار می‌دهید که مخاطبان را به سایت یا پیج کاری شما راهنمایی میکند.

  • سنجش موفقیت استراتژی در سایت یا شبکه

آنالیز کردن موفقیت استراتژی بهترین راه برای سنجش موفقیت شماست

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

البته بهترین روش آن در شبکه‌های اجتماعی است مثل مقدار افزایش فالوئر و ارتباط برقرار کردن آنها با شما و البته اندازه گیری آن در سایت هم بد نیست.

نوین هاب ابزار آنالیز وضعیت شبکه‌های اجتماعی را در داشبورد دارد که بزودی بخش های بیشتر و آنالیز کاملتری نیز ارائه خواهد شد.
سئوال مهمی که مطرح است این است که می‌توانید فالورهای خود در شبکه‌های اجتماعی را به سایت هدایت کنید؟ اگر اینطور‌ است آیا تنها به سایت یکبار سرمی‌زنند یا مدتی را در آنجا می‌گذارنند؟
با توجه به یافته‌های شما که از طریق Google analystics بدست می‌آورید می‌تواننید کارایی استراتژی را بررسی کنید.

  • ویژگی خاصی برای برند خود بسازید

شبکه‌های اجتماعی بسیار پرجمعیت و شلوغ هستند پس اگر ویژگی خاصی نداشته باشید تا شما را از بقیه جدا کنند و تنها کپی از هزاران برند دیگر هستید و علاقه‌مندی مخاطب راجذب نکرده و از فالویینگ آنها حذف می‌شوید!

می‌توانید برای خاص بودن خود از مدیاهای مختلف برای محتوا استفاده کنید.

  • از روش‌های خلاقانه برای رضایت مخاطبان استفاده کنید

به طور متوسط هر فرد عادی در صورت رضایت از شما، شما را به ۹ نفر دیگر معرفی می‌کند! یافتن راه‌هایی برای رضایت کاربران شبکه اجتماعی راه مناسبی برای جذب طبیعی فالوئرها و معرفی شدن شماست.
در تقویم خود روزهای خاصی را برای ایجاد رضایت کاربران از خودشان و همینطور از شما قرار دهید. بهترین موقعیت برای این کار در مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی هستند اما در بین هفته‌ها ویدیوهای سرگرم کننده که مرتبط با برند هستند می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

دنیای شبکه‌های اجتماعی و تاکتیک‌های بازاریابی دائما در حال تغییر هستند با این‌حال با وجود تغییر تاکتیک‌ها ولی استراتژی‌های این پست همچنان کارامد می‌مانند.
توسعه یک استراتژی چند رسانه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی که واقعا بیانگر برند شماست، با استفاده از روش‌های طبیعی و پولی، همچنین رضایت فالوور شما را بدست می‌آورد در همان حال شما کسب و کار‌های بزرگ را هم به خود جذب میکنید…

ارسال نظر