وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

نوشتن اولین استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی

زمانی که الگوریتم تغییر میکند و راه‌های جدیدی خلق می‌شود، محتوا ثابت می‌ماند و همچنان مردم با آن ارتباط می‌گیرند و آنها را به عنوان مخاطب حفظ می‌کند برای همین هست که قبل از آنکه آنلاین و اجتماعی باشید لازم است به یک استراتژی محتوایی برسید.
در سالیان پیش راه‌های مختلفی را امتحان می‌کردیم و امیدوار بودیم که شاید یکی از آن راه‌ها جواب دهد، ما استراتژی های زیادی را امتحان کردیم برای ارتباط با مشتری بدون آنکه در نظر بگیریم چقدر در آن موفق بودیم و چقدر از تلاش‌های ما ثمر بخش بودند.

شاید به نظر سخت و غیر ممکن به نظر برسد ولی نا امید نشوید! ساخت استراتژی‌ برای محتوا آنقدر هم سخت نیست مطمئنا شما می‌دانید که هدف شما چیست و این پایه‌ی استراتژی شماست.

 

همه چیز بر اساس هدف شما شکل می‌گیرد و داشتن این پایه باعث می‌شود که راحت تر با گروه خود هماهنگ شوید.
استراتژی هر برند متفاوت است اما یک سری مسائل هستند که برای همه مفید است:

هدف خود را مشخص کنید
اول از همه هدف خود را مشخص کنید. “چرا”ی خاص خود را بیابید؛ چرا در این حوزه هستید؟ آیا می‌خواهید با مشتری‌های بیشتری ارتباط داشته باشید؟ یا می‌خواهید مشتری‌های شما همیشگی شوند؟ یا شاید می‌خواهید برند شما در ارتباط با افراد بیشتری که به آن نیاز دارند باشد ولی هنوز آنها را نیافتید؟ اگر شما روند خود را در نظر نگیرید نمی‌دانید چقدر به هدف خود نزدیک شده‌اید!
KPIs (روشی برای سنجش موفقیت کاری بر اساس هدف کلی) بخشی از شروع کار شما می‌باشد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

مخاطب خود را بشناسید
نگاهی به مشتری‌های خود (چه موقت و چه دائمی) بیاندازید. اگر یک فرد خاص را در نظر بگیرید و در ذهن داشته باشید راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنید و راحت‌تر می‌فهمید که مشتری مورد نظر شما چه چیزی می‌خواهد.
مشتری مورد نظر چه چیزی می‌خواهد؟ چه دغدغه‌ای دارند؟ چه چیزی نیاز دارند که شما می‌توانید برای آنها تامین کنید؟
مهم ترین چیزی که می‌توانید درباره‌ی مشتری خود متوجه شوید آن است که بدانید کجا هستند و دوست دارند چگونه اطلاعات خود را دریافت کنند. شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد ولی اگر شما در شبکه‌ی مناسب، در زمان مناسب فعال نباشید اطلاعات و زمان و انرژی خود را در جایی دیگر هدر می‌دهید که می‌توانست در جای بهتری استفاده شود.

شبکه‌های اجتماعی به یک شکل نیستند و تفاوت‌های فاحشی دارند این مهم است که به نقاط قوت هر شبکه توجه کنید!

اطلاعات ارزشمند خلق کنید
حال وقت ساخت محتواست! چگونه شما می‌تواند پیام خود را به خوبی به گوش مشتری برسانید؟ تا زمانی که هدف خود را حفظ کنید راه‌های زیادی وجود دارند که خلاقیت خود را به نمایش بگذارید. برخی دوست دارند وبلاگ بخوانند برخی ویدیو ببینند و برخی هم می‌خواهند اطلاعات را از طریق عکس دریافت کنند.
شاید ساخت محتوا به نظر مهم‌ترین بخش از استراتژی محتوا ب نظر برسد ولی شما نمی‌توانید بدون توجه به راه‌های ساخت ستون‌های اطلاعات خود استراتژی موفقی داشته باشید. درست است که می‌توانیم به صورت بداهه پست‌های ساده‌ای را به اشتراک گذاریم ولی اکنون می‌دانید که موفق ترین پایه و ستون از هر دو (اعمال بداهه و حساب شده)  ساخته شده است!
ابن پایه به شما بسیار کمک می‌کند ولی نوشتن تمام جزییات برای خود، در ابتدای کار بسیار مفید است و به ادامه راه شما کمک میکند…

ارسال نظر