وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

مارکتینگ تنها در ۱۵ دقیقه!

تا به حال شده است که آنقدر برنامه‌ی فشرده‌ای داشته باشید که تنها یک ربع برای کسب و کارتان و ایده پردازی مهلت داشته باشید؟

یک ربع هم یک ربع است. و حتی از یک دقیقه هم نباید در دنیای پر رقابت امروز گذشت. اگر واقعا در کارتان جدی باشید، از هر فرصتی برای صرفه جویی در وقت خود استفاده خواهید کرد.

چه این کار استفاده از نوین هاب باشد، که پست‌های شما را اتوماتیک پست می‌کند و چه استفاده از تک تک وقت‌های پرت.

در اینجا ما 10 ایده را برای این‌که چگونه از این یک ربع‌های خود استفاده کرده و ایده پردازی کنید، در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  1. لیستی از شبکه‌های اجتماعی خود با ترافیک بالا تهیه کنید

اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنید، وارد گوگل آنالیتیکس شده و به ترتیب این گزینه‌ها را بزنید: Acquisitions ٫ All Traffic ٫ Referrals

سپس شما لیستی از شبکه‌های اجتماعی که بیشتر ترافیک جذب می‌کنند و مخاطب بیشتری دارند را می‌بینند. همچنین هر مورد، پستی که مردم را به سمت شما هدایت کرده اند، را لینک کرده است.

برای مثال اگر پینترست بیشترین ترافیک را برایتان داشته باشد؛ شما می‌توانید بفهمید چه عکسی و چه پینی بیشترین مخاطبان را جذب کرده پس متوجه می‌شوید که مخاطب چه چیزی می‌خواهد.

تنها شبکه‌ای که این امکان را نمی‌دهد فیس‌بوک است.

  1. بهترین پست های شما در فیس‌بوک کاری کدام است؟

برای آن‌که به این سوال پاسخ بدهید، به صفحه فیس‌بوک کاری خود بروید و به دنبال گزینه insight بگردید و بر روی آن کلیک کنید.

سپس پست‌های برتر خود را دنبال کنید و آنها را برای خود مستند کنید. حال به این سوالات پاسخ بگویید:

  • ۵ پست برتر این هفته شما کدامند؟
  • چه زمان از روز پست شده‌اند؟
  • چه روز از هفته پست شدند؟
  • موضوعیت و پیام آن پست چه بود؟
  • از چه مدیایی استفاده کرده‌اید؟

هر چه بیشتر insight خود را چک کنید، بیشتر متوجه پترن موفق پست‌های خود می‌شوید. در نتیجه زمان و موضوعیت مورد توجه مشتری و مخاطب خود را پیدا می‌کنید.

  1. در توییتر شما چه می‌گذرد؟

به اکانت توییتر خود مراجعه کرده و لینکی که شما را به نوتیفیکیشن هدایت می‌کند، پیدا کنید. در اینجا شما تمام اعمالی که به تازگی انجام دادید را می‌بینید.

  • آیا کسی به تازگی شما را فالو کرده؟ اگر جواب مثبت است پس پیج او را ببینید و در نظر بگیرید که خوب است فالو کنید او را یا خیر. توییت‌های او را چک کرده و ببینید کامنت یا ریتوییت کردن می‌طلبد؟
  • آیا کسی به تازگی بلاگ شما را شر کرده یا محصول شما را تبلیغ کرده است؟ در این صورت کامنت تشکر برای آنها بگذارید. بهتر است کامنتی طبیعی و صمیمی بگذارید تا ربات به نظر نیایید.
  1. فالو کردن شما در پینترست

یک راه موفقیت و جمع کردن فالور در پینترست آن است که؛ مثلا هفته‌ای یک‌بار به دنبال بوردهای جدیدی بگردید که می‌توانید پین‌‌هایش را ریپین کنید.

قسمت سرچ خود پینترست کارآمد است. تنها کافیست کلمه‌ی مناسب سئو خود را سرچ کنید، تا پین‌های مرتبط را بیابید.

  1. لینکد‌ین خود را بروزرسانی کنید

گاهی آنقدر درگیریم که فراموش می‌کنیم جدیدترین کار خود را در لینکدین قرار دهیم.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

لینکدین برای کار شما بسیار دارای اهمیت است زیرا وقتی اسمتان را مشتری یا هر کس دیگری سرچ کند؛ در صفحه اول نتایج جستجوها، لینکدین شما قابل مشاهده است. شناخت اولیه شما از این طریق است. پس به روز بودن اطلاعات شما ضروریست.

  1. فالو کردن افراد در اینستاگرام

مطالعه کسانی که در حوزه ‌ی شما در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید باشد. کلمات کلیدی مربوط به خود را سرچ کنید و ببینید چه نتایجی می‌آید. در ضمن با فالو کردن افراد مشابه که احتمال قوی آنها هم شما را فالو بک می‌کنند.

با استفاده از ابزار افزایش فالوور واقعی اینستاگرام ،نوین هاب می‌توانید بصورت اتوماتیک بر اساس هشتگ، پیج رقیب و لوکیشن افراد را بیابید و فالو کنید تا با صفحه شما آشنا شوند.

به تمام اعمال آنها توجه کرده و نت بردارید. بخصوص می‌توانید از هشتگ‌های موفق آنها استفاده کنید.

  1. هدف گذاری برای هر شبکه

آخر هر ماه کارکرد شبکه‌های مختلف خود را چک کنید، و بببنید کدام یک به کار بیشتری نیاز دارند. برای هر کدام هدف گذاری کنید و برنامه کاری برای خودتان ایجاد کنید.

برای آمار و ارقام گرفتن از کارکرد شبکه‌های خود از آنالیز نوین هاب بهره ببرید.

  1. جلسه‌ی کوتاه اندیشه گشایی

تا به حال سعی کردید از شبکه اجتماعی جدیدی استفاده کنید، ولی هیچ چیز از آن سر در نمی‌آوردید؟

با جلسه‌های کوتاه اندیشه گشایی و بررسی پیج‌های موفق آن شبکه و نت برداری از عملکرد آن‌ها؛ می‌توانید مطالب مورد علاقه مخاطبین خود را بیابید و برای تهیه محتوای آن برنامه ریزی کنید.

از آنجایی که فقط ۱۵ دقیقه فرصت دارید، سخت نگیرید و هر ایده‌ای که به ذهنتان می‌آید را به تحریر در آورید.

  1. وبلاگ‌های مورد علاقه خود را بخوانید و برایشان کامنت بگذارید

پست‌ها و بلاگ‌هایی که می‌خوانید را فقط اسکن نکنید. وقت درست بگذارید و خوب فکر کنید و برای آنها کامنت بگذارید تا ارتباطات خود را قوی‌تر کنید.

  1. نقاط قوت خود را بشناسید.

قدر پیشرفت‌های خود را بدانید و همواره به بهتر شدن خود بیاندیشید. برای یک ربع برنامه ریزی کنید و لیست کارهایی که به پیشرفتتان کمک می‌کند را بنویسید.

 

 

یک نظر