وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

فیسبوک زمان مرگ شما را تخمین میزند

فیسبوک زمان مرگ شما را تخمین میزند

فیسبوک راهی پیدا کرده که بتواند اطلاعات و جزئیات بیشتری را از زندگی کاربرانش بدست آورد تا حدی که شاید بتواند زمان مرگ را هم پیش بینی کند.

به گزارش نیویورک تایمز فیسبوک پتنت جدیدی را ثبت کرده که از توسعه موتور پیش بینی تغییرات زندگی قادر خواهد بود رویدادهای بزرگ زندگی همچون وضعیت تاهل، تولد فرزند، شغل جدید، فارغ التحصیلی یا مرگ فرد را تشخیص دهد.

موتور پیش بینی قادر خواهد بود با توجه به تغییرات و تاریخچه فعالیت های کاربر در شبکه اجتماعی فیسبوک احتمال وقوع هر احتمالی در آینده را پیش بینی و به نتیجه دقیق دست پیدا کند. بدین ترتیب این الگوریتم قادر خواهد بود تمامی اطلاعات موجود یک کاربر در شبکه‌‌ی اجتماعی نظیر پست‌ها، پیغام‌های سریع، ایمیل و … را بخواند و تشخیص بدهد که چه واقعه‌ی بزرگی در انتظار اوست تا روند زندگی‌اش را تغییر دهد.

اما هدف از این پیش بینی ها به دست آوردن الگوریتمی برای استفاده های تبلیغاتی میباشد. که قادر خواهد بود باتوجه به تغییرات و اتفاق های زندگی فرد بهترین پیشنهادهای تبلیغاتی را به او نشان دهد.

برای مثال در زمان حامله بودن و با مشاهده پست های ارسالی توسط کاربر سعی دارد بهترین پیشنهاد ها متناسب با وضعیت او نمایش دهد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

علاوه بر این پتنت دیگری از فیسبوک بدست آمده که از میکروفون فرد را مورد بررسی قرار داده و با بررسی صداهای محیط از جمله برنامه های تلوزیونی و موزیک و … علایق فرد را بشناسد و بهترین پیشنهاد ها را به اون ارائه دهد.

 

 

ارسال نظر