نیاز به ابزاری برای مدیریت کامل شبکه‌های اجتماعیتان دارید؟ کلیک کنید
وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی ترامپ را تحریم کردند

تحریم ترامپ

تحرم ترامپ توسط شبکه‌های اجتماعی در هفته‌ای که گذشت، از داغ‌ترین خبرهای این روزها بود.

به چه دلیل؟

آخر هفته‌ای که گذشت، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرفدارانش را به اعتراض در مقابل کنگره و تجمع برای ادعای تقلب در انتخابات دعوت کرد.

این دعوت دونالد ترامپ از طریق توییتر و فیسبوک انجام شد. در پی این دعوت عده‌ای از طرفداران ترامپ با رفتار خشونت‌آمیز به کنگره آمریکا حمله کردند و خسارت‌هایی به بار آوردند. همچنین طی این رویداد ۴ نفر کشته شدند.

دونالد ترامپ بعد از بالا گرفتن درگیری‌ها در محل کنگره، در شبکه‌های اجتماعی طرفدارانش را به آرامش دعوت کرد، اما از آنها نخواست تا آنجا را ترک کنند و به منزل خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی : بیشتر از 4 میلیارد نفر

واکنش شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی ترامپ را تحریم کردند.

در واکنش‌های اولیه:

فیسبوک

فیسبوک قبل از اعلام اینکه تصمیم گرفته است رئیس جمهور ترامپ را به مدت 24 ساعت از استفاده از پلتفرم خود منع کند، با استناد به نقض سیاست‌های مختلف فیسبوک، چندین پست ترامپ را حذف کرد. به دنبال این اتفاق، مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ اعلام کرد، که ممنوعیت اکانت ترامپ «برای مدت نامحدود و حداقل برای دو هفته آینده» تمدید می‌شود، تا انتقال مسالمت آمیز به دولت بایدن را تضمین کند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

توییتر

توییتر همچنین هشدارهایی را اضافه کرد و چندین توییت ترامپ را در حین حادثه حذف کرد. قبل از اینکه اکانت ترامپ به دلیل توییت‌های متخلف 12 ساعت قفل شد، توییتر اعلام کرد: «اگر توییت ها حذف نشوند، اکانت ترامپ مسدود خواهد شد.». در نهایت هم توییتر اکانت ترامپ را مسدود کرد.

اسنپ‌چت

همزمان با توییتر، اسنپ چت هم اکانت رییس جمهور ترامپ را قفل کرد. اسنپ ​​چت قبلا دسترسی اکانت ترامپ را در اوایل سال محدود کرده‌بود، اما رییس جمهور مرتب محتوا ارسال می کرد تا با مخاطبانش در تماس باشد.

اینستاگرام

اینستاگرام همچنین اکانت ترامپ را به مدت 24 ساعت قفل کرد و علاوه بر این هشتگ StormTheCapitol# را مسدود کرد. اینستاگرام که متعلق به فیسبوک است؛ از ممنوعیت نامحدود فیسبوک در اکانت ترامپ پیروی خواهد کرد که حداقل دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

یوتیوب

یوتیوب اعلام کرد هر کانالی را که ویدیوهایی حاوی اطلاعات نادرست درباره نتایج انتخابات 2020 ارسال کند را، محدود می‌کند. اقدامی که شامل کانال‌های رسمی تیم ترامپ هم می‌شود.

تیک‌تاک

تیک‌تاک نیز ویدیوهای مربوط به خشونت‌های اخیر توسط طرفداران ترامپ را ممنوع و همچنین هشتگ StormTheCapitol# و دیگر هشتگ‌های مربوط به این جریان را حذف کرد.

بحث پیرامون تحریم ترامپ توسط شبکه‌های اجتماعی همچنان داغ و در جریان است. خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از تصمیم این پلتفرم‌ها استقبال کردند و صحبت‌های ترامپ را مصداق دعوت به خشونت می‌دانند. اما گروه دیگر هم این اقدام پلتفرم‌ها را ناقض آزادی بیان می‌دانند  از قدرت گرفتن شبکه‌های اجتماعی و تصمیماتشان و اثرش در آینده هراس دارند.

خوشحال می‌شویم که شما هم نظرتان را با ما درمیان بگذارید.