وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

سئو در اینستاگرام: چگونه حساب‌های اینستاگرام خود را در‌سال 2021 بهینه کنیم؟

سئو در اینستاگرام

آیا به‌دنبال راهی برای جذب افراد جدید در حساب شبکه‌های اجتماعی خود هستید؟ آیا می‌دانید که استفاده از سئو در اینستاگرام می‌تواند افراد بیشتری را به‌سمت حساب‌کاربری شما سوق‌دهد؟

در این پست از بلاگ نوین هاب به‌طور مفصل به بحث سئو در اینستاگرام و همچنین برخی استراتژی‌ها برای بهینه‌سازی پست‌ها و حساب‌های اینستاگرام در‌سال 2021 می‌پردازیم.

 

قدرت جست‌و‌جوی کلمات کلیدی در سئوی اینستاگرام

اینستاگرام همیشه تا‌حدودی از کلمات‌کلیدی پشتیبانی می‌کند و کاربران از این کلمات‌کلیدی برای پیدا‌کردن دیگر حساب‌ها استفاده می‌کنند. تا‌زمانی که یک حساب اینستاگرام از کلمات‌کلیدی در پروفایل خود از‌جمله نام، نام کاربری، بیوگرافی و هشتگ‌ها استفاده کند، دیگر کاربران به‌راحتی می‌توانند در جست‌و‌جوی خود این حساب را پیدا‌کنند.

قابلیت سئو در اینستاگرام هنوز در همه جا قابل استفاده نیست و گفته‌شده که فقط در ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ایرلند و کانادا می‌توان محتوا را با کلمات‌کلیدی جست‌و‌جو کرد.

همچنین برای استفاده از سئوی اینستاگرام و بهینه کردن محتوای خود، ابتدا باید با نحوه کار الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید.

 

نحوه بهینه‌سازی حساب اینستاگرام و محتوای آن

   1. بهینه‌سازی حساب اینستاگرام

برای این‌که محتوا، پست‌ها، استوری‌ها، عکس‌ها و ویدئو‌های شما قابل رویت باشند، ابتدا باید حساب خود را بهینه کنید. همچنین برای این‌که بتوانید بازدید‌کنندگان جدید را به دنبال‌کننده تبدیل کنید، باید از داشتن یک تجربه کاربری خوب در حساب خود اطمینان حاصل کنید.

  • نام‌کاربری شما باید قابل جست‌و‌جو باشد: نام‌کاربری شما باید ساده و حاوی کلماتی مربوط به برندتان باشد. همچنین دارای هیچ نمادی نباشد تا راحت‌تر قابل جست‌و‌جو باشد.
  • از کلمه کلیدی اصلی خود در کنار نام برندتان در قسمت بیوگرافی استفاده‌کنید: این کلمات در هشتگ پروفایل قابل مشاهده است و اینگیجمنت را افزایش می‌دهد.

  • از یک لینک در بیوگرافی خود استفاده کنید: این لینک باید قابل پیگیری باشد تا میزان مشارکت را بسنجد.

 

   2.استفاده از کلمات‌کلیدی در محتوای خود

سه بخش در محتوا که ما می‌توانیم از کلمات‌کلیدی در آن استفاده ‌کنیم:

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
  • بیوگرافی
  • کپشن پست
  • هشتگ

   الف) استفاده از کلمات‌کلیدی در بیوگرافی

کلمه کلیدی اصلی که شامل بیشترین توصیف از برند شما است، باید به‌ عنوان نام‌ کاربری انتخاب شود. سپس از کلمه‌ کلیدی ثانویه باید در بیوگرافی استفاده ‌شود که معنی و مفهوم کلمه ‌کلیدی اصلی شما را گسترش می‌دهد.

   ب) استفاده از کلمات ‌کلیدی در کپشن

اگر در رابطه با محصول و یا خدمات خود کپشنی می‌نویسید، حتما از کلمات‌ کلیدی ثانویه در آن استفاده ‌کنید.

   ج) استفاده از کلمات ‌کلیدی در هشتگ

مزیت استفاده از هشتگ‌ها این است که، شما بدون اینکه به متن کپشن کلمه‌ای اضافه‌کنید، متن خود را بهینه‌کنید. همچنین می‌توانید از کلماتی به‌ عنوان هشتگ استفاده ‌کنید، که در متن کپشن شما جایی ندارند.

یک مورد دیگر نیز برای استفاده از سئو در اینستاگرام وجود دارد که برای کمک به افراد کم‌بینا قابل‌استفاده است، تا بتوانند آنچه در تصویر وجود دارد را، به‌خوبی درک ‌کنند. شما می‌توانید آنچه را در تصویر مشاهده می‌کنید، با استفاده از کلمه‌کلیدی ثانویه بهینه کرده و به اینستاگرام کمک کنید، تا محتوای شما را بهتر بشناسد و به مخاطبان پیشنهاد دهد.

اینستاگرام هنوز مانند موتور‌های جست‌و‌جو در سئو قابل‌استفاده نیست. اما با همین ویژگی‌های محدود هم می‌توان برای بهینه‌سازی پروفایل و محتوای منتشر‌شده از آن استفاده ‌کرد.

با استفاده از نوین هاب می‌توانید از قابلیت‌های زمان‌بندی و انتشار محتوا، آنالیز اینستاگرام و مدیریت و دانلود کامنت‌ها برای رشد کسب‌و‌کار خود در اینستاگرام استفاده ‌کنید.

6 نظر