وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

دو قابلیت جدید در اینستاگرام

اینستاگرام به صورت مداوم در حال کامل‌تر کردن اپلیکیشن بر اساس نیاز کاربران است. هر روز شاهد تغییرات و ویژگی‌های جدیدی در این شبکه اجتماعی عکس محور هستیم.

اینستاگرام شبکه اجتماعی هم‌رسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای تصاویرشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است. (توضیحات بیشتر در ویکی پدیا)

  • ارسال گیف در دایرکت اینستاگرام

در چند روز گذشته قابلیت امکان ارسال گیف در قسمت دایرکت اینستاگرام، (که مدت‌ها کاربران منتظر آمدنش بودند) اضافه شد.

به گفته اینستاگرام حالا کاربران می‌توانند به جای ارسال پیام‌های متنی، با استفاده از گیف‌ها منظور خود را در قالب مجموعه نامحدودی از تصاویر بصری بیان کنند.

برای ارسال گیف در دایرکت در زمان گفتگو، گزینه گیف را انتخاب و از لیست یک گیف ارسال کنید یا اینکه در قسمت جستجو کلمه مور نظر را بنویسید، تا گیف‌هایی مرتبط را نمایش دهد. اگر قصد شوخی کردن دارید می توانید گزینه تصادفی یا همان Random را استفاده کنید تا گیفی مرتبط با عبارت ارسال شود، البته مراقب باشید این کار را با کسانی انجام دهید که صمیمی هستید و از تبعات تصادفی بودن آن جلوگیری کنید.

  • بازنشر محتوا در اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که محتوایی در اینستاگرام را بخواهید در پروفایل خود بازنشر کنید، برای این کار می‌بایست محتوا را ذخیره کنید و مجددا آن را آپلود کنید. اما اکنون خبرهایی منتشر شده که ایسنتاگرام بصورت رسمی قصد دارد این ویژگی را اضافه کند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این قابلیت که در حال حاضر برای قسمت استوری فراهم است بزودی برای پست‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای بازنشر استوری زمانی روی گزینه Add this to your story را انتخاب می کنید استوری برای پروفایل شما بازنشر خواهد شد:

اینستاگرام در پاسخ به خبر اضافه شدن بازنشر محتوا اعلام کرده که این قابلیت در حال توسعه توسط آنهاست و بزودی به اپلیکیشن اضافه خواهد شد.

اما باید در نظر گرفت که حتی الان بازنشر محتوا در اینستاگرام یک رفتار جنجال آفرین است و باید دید حفظ کپی رایت و مالکیت تصاویر توسط اینستاگرام چگونه حل خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا تجربه‌ای از بازنشر شدن بدون اجازه محتواهایتان در اینستاگرام را داشته‌اید؟

ارسال نظر