نیاز به ابزاری برای مدیریت کامل شبکه‌های اجتماعیتان دارید؟ کلیک کنید
وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ترفند‌هایی برای لینکدین

همانند فیس‌بوک، اینستاگرام و اسنپ چت، لینکد‌ین یک شبکه اجتماعی است. و علاوه بر آن یک شبکه‌‌ی کاری، که در آن مهارت و کار خود را به معرض نمایش می‌گذارید نیز هست.

هر کاربر لینکدین می‌داند توازن برقرار کردن بین اطلاعات کاری و شخصی خود در یک انجمن عمومی به گونه ای که مختصر و مفید باشید کمی دشوار است. ولی با بدست آوردن این توانایی می‌توانید میزان مخاطب پروفایل را بالا ببرید و توجه مدیران استخدام کننده را جلب کنید.

خب پس چگونه پروفایلی مناسب کار خود داشته باشیم؟ چند نمونه از آن را شرح می‌دهیم:

درخواست ارتباط (کانکت) از غریبه ها را قبول یا رد کنیم؟

در این مورد هدف شما تعیین کننده است. ‌آیا شما به دنبال فالوئر بیشتر و آگاه کردن بخش زیادی از مخاطبان هستید یا به دنبال حفظ  دایره مشخص و محدودی از ارتباطات هستید؟ پیشنهاد ما این است که تنها افرادی را که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید را بپذیرید. می‌توانید تنظیمات خود را به گونه‌ای کنید تا کسانی که می‌خواهند درخواست دهند و نمی‌شناسید درخواست خود را به ایمیل شما ارسال کنند و با بررسی درست آنها را پذیرفته یا رد کنید.

چطور با افرادی که نمی‌شناسیم نیاز به ایجاد ارتباط با آنها داریم، کانکت شویم؟

اکثریت افراد حرفه‌ای دارای شبکه‌ها و ارتباطات گسترده‌ای هستند، پس شبکه‌ها و ارتباطات یک «باید» برای پیدا کردن کار یا یافتن مشتری است. البته فرستادن درخواست ارتباط به کسانی که نمی‌شناسید چندان توصیه نمی‌شود.

اگر نیاز دارید با کسی صحبت کنید ولی هیچ راه ارتباطی با آنها ندارید همیشه می‌توانید از فردی که هر دو شما را می‌شناسد کمک گرفته تا شما را معرفی کنند و این‌کار را با دکمه ask for a refferal می‌توانید در لینکدین انجام دهید.

همچنین می‌توانید با استفاده از LinkedIn inmail  به شخص مورد نظر ایمیل فرستاده و با معرفی و شرح مختصر هدف خود، درخواست کانکت خود را بفرستید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
چه چیزی را در شبکه‌های ارتباطی خود به اشتراک بگذارید؟

پس از بدست آوردن شبکه باید آن را تازه نگه دارید. زیر محتوای دیگران کامنت گذاشته. فیلم و عکس های حرفه‌ای مثل عکس از جلسات و … را منتشر کنید و همچنین می‌توانید مقالاتی که مرتبط با کار شماست را به اشتراک گذارید.

تصاویری که مخاطب از پروفایل شما می‌بیند می‌تواند به درستی توجه را جلب یا برعکس کاملا از شما دور کند. از پس زمینه گرفته که نباید بیش از اندازه توجه را جلب کند (ترجیحا پس زمینه سفید)، تا عکس و فیلمی که به اشتراک می‌گذارید. توجه داشته باشید عکس‌ها حتما مرتبط به کار شما باشد و  مثلا تنها در صورتی که دامپزشک هستید عکس گربه‌های خود را به اشتراک گذارید.

آیا باید از دیگران تاییدیه بگیرید؟

شاید به نظر چندان درخواست درستی به نظر نیاید ولی در لینکدین کار خوبی است تا در عوض معرفی و تاییده از فردی متقابلا آنها را در پروفایل خود معرفی کنید تا هر دو طرف به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

می‌توانید از متخصصان مشورت بگیرید

لینکدین در سال جاری سعی بر پیدا کردن ۱۰,۰۰۰ مشاور کرده است. اگر به دنبال مشاوره کاری در حیطه‌ی خود هستید یا می‌خواهید مشاور باشید می‌توانید از گزینه‌ی career advice tool استفاده کنید. با شناخت بیشتر و استفاده درست از ابزار‌های لینکدین می‌توانید راه خود را هموار‌تر کنید.