وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مهم برای کسب و کارها در ایران و جهان

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارند. ما گزارش سالانه نوین هاب از عملکرد کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی را به تازگی منتشر کرده‌ایم. در این گزارش به شبکه‌های اجتماعی محبوب برای کسب‌ و کارها در ایران و جهان پرداختیم. و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی را معرفی کردیم. در این پست از بلاگ نوین هاب قصد داریم به جزییات این گزارش بپردازیم و دلیل این اهمیت را بررسی کنیم.

 

شبکه‌های اجتماعی محبوب

برای یک کاربر ساده، دلایل زیادی وجود دارد که از یک شبکه اجتماعی بیشتر از بقیه استفاده کند. مردم ممکن است برای وقت‌گذرانی و سرگرمی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

 

اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در دنیا

 

اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران

 

همانطور که در دو تصویر بالا مشاهده می‌کنید، ما در این گزارش، تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی را منتشر کردیم. این آمار و ارقام برای کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، طبق گزارشی است که socialmediatoday منتشر کرده. فیسبوک کماکان بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص داده و تعداد کاربران آن 2.85 میلیارد نفر است. فیسبوک یک شبکه اجتماعی آنلاین است که در سال 2004 از آن رونمایی شد. این سرویس در روزهای اولی که شروع به کار کرد، فقط برای دانشجویان دانشگاه هاروارد قابلیت نام‌نویسی داشت. اما بعدها امکان نام‌نویسی برای کاربران عادی هم فراهم شد. شما در این شبکه اجتماعی می‌توانید به برقراری ارتباط با دوستان‌تان بپردازید و عکس و ویدئو منتشر کنید.

یوتیوب، شبکه اجتماعی محبوب دوم در دنیاست. این شبکه اجتماعی که بر پایه انتشار ویدئو پایه‌گذاری شده، فضای مناسبی برای تماشای ویدئوهای سرگرم‌کننده و آموزشی است. اینفلوئنسرها و افرادی که در یوتیوب به تولید محتوا مشغول هستند، ازاین طریق کسب درآمد می‌کنند. یوتیوب به ازای هر 1000 ویوی یک ویدئو 1 یا 2 دلار به تولیدکننده محتوا پرداخت می‌کند. البته این پول بابت بازدید تبلیغاتی است که مابین ویدئو پخش می‌شود و اگر کاربران این تبلیغات را رد کنند، یوتیوب بابت بازدید خالص ویدئو پولی به اینفلوئنسر پرداخت نخواهد کرد.

در این گزارش، اینستاگرام و تیک تاک در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر هستند. شبکه اجتماعی تیک تاک که به نظر می‌رسد از روز اول با هدف رقابت با اینستاگرام شروع به کار کرده، تقریبا 1 میلیارد کاربرد در سراسر جهان دارد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

طبق گزارش سالانه نوین هاب شبکه اجتماعی که در ایران بیشترین کاربر را دارد، اینستاگرام با 47 میلیون کاربر ایرانی است. البته اگر پیام‌رسان‌ها را درنظر نگیریم. پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها واتساپ است. کاربران ایرانی با اهداف مختلفی در اینستاگرام فعالیت دارند. این شبکه اجتماعی تصویر و ویدئو محور، پلتفرم محبوب ایرانی‌ها برای سرگرمی است. البته ذکر این نکته ضروری است که این شبکه اجتماعی خیلی زود به پلتفرمی برای رشد و توسعه کسب‌وکارها تبدیل شده. مخصوصا بعد از پاندمی کرونا که افراد مجبور به خانه نشینی شدند و سرگرمی خاصی نداشتند، استفاده از این پلتفرم به اوج خود رسید. همانطور که احتمالا خودتان هم دیده‌اید، اکثر کسب و کارها به فکر استفاده از این فضا برای فروش و ارائه کالا و خدماتشان افتاده‌اند.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها

 

شبکه‌های اجتماعی محبوب برای کسب و کارها

فیسبوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای فعالیت کسب‌وکارها در ایران است. این درحالی‌ست که برای ایرانی‌ها اینستاگرام محبوب‌ترین است. البته دلیل این محبوبیت بسیار واضح است. فیسبوک به سبب محدود شدن دسترسی‌هایش در ایران، روال کاری گذشته را ندارد. اما اینستاگرام ابزار ساده‌تری برای فعالیت است و کسب و کارها با فعالیت در آن بیشتر دیده می‌شوند. الگوریتم اینستاگرام قابلیت‌های زیادی برای دیده شدن دارد. تلگرام و فیسبوک در رتبه‌های دوم محبوبیت کسب و کارها قرار دارند. شاید حضور فیسبوک در این طبقه‌بندی برای شما عجیب باشد. اما از زمانی که فیسبوک اقدام به خرید اینستاگرام کرده، برای اینکه بتوانید اکانت اینستاگرام خود را بیزینسی کنید، لازم است آن را به فیسبوک وصل کنید. به همین دلیل تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش پیدا کرده‌اند.

 

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در این گزارش برای شما عجیب به نظر برسد، حضور یوتیوب در بین شبکه‌های اجتماعی محبوب کسب و کارهای ایرانی است. کسب و کارهای ایرانی، اقدام به انتشار محتوای آموزشی در این فضا می‌کنند. بسیاری دیگر از این کانال برای انتشار اخبار مربوط به کسب و کارشان استفاده می‌کنند. برعکس مردم سراسر دنیا که به شکل دیگری از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

 

همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، ما در یوتیوب خود اقدام به انتشار محتوای آموزشی کرده‌ایم. کسب و کارهای ایرانی معمولا برای بهبود پرسونال برند خود و با کمک گرفتن از کارمندان تیم محتوا، اقدام به انتشار محتوای آموزشی در یوتیوب می‌کنند که بیشتر دیده شوند.

جمع‌بندی

در این پست از بلاگ نوین هاب سعی کردیم به پرسش‌هایی که کاربرانمان درخصوص اهمیت شبکه‌های اجتماعی از ما پرسیده بودند بپردازیم. امیدواریم که توانسته باشیم پاسخ مناسبی به سوالات شما بدهیم. چنانچه علاقه به مطالعه جزییات بیشتر از این گزارش دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به دانلود آن کنید.

 

دانلود گزارش کامل سالانه نوین هاب از فعالیت کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی

ارسال نظر