وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

الگوریتم جدید اینستاگرام و 7 ترفند کاربردی آن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پست‌هایتان کمتر لایک بخورد و یا استوری‌ها و ویدیو‌هایتان کمتر دیده شود. تا شما الگوریتم‌های جدید اینستاگرام را پیدا کنید و خود را با آن تطبیق دهید؛ الگوریتم جدید جایگزین می‌شود.

در این مقاله از نوین هاب سعی کرده‌ایم تا ترفندهایی برای سازگاری بهتر با الگوریتم جدید، به شما ارائه دهیم.

1) بیشتر پست کنید

با الگوریتم‌های قبلی بیشتر از یک‌بار پست کردن در روز، نه تنها خوب نبود، بلکه خطرناک بود. اما از زمانی که، الگوریتم جدید چندین عکس را تفکیک می‌کند تا کاربران محتوای متنوعی ببینند؛ مخاطبان شما حتی ممکن است متوجه این افزایش فعالیت شما نشوند.
استفاده از تقویم زمان‌بندی نوین هاب، می‌تواند افزایش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را برایتان آسان کند.

2) ویدیو پست کنید

طبق گفته اینستاگرام، الگوریتم، ویدیو را در اولویت قرار نمی‌دهد. مگر اینکه مخاطب شما ویدیو را در اولویت قرار دهد. کسی که هرگز برای تماشای ویدیو مکث نمی کند ، تعداد کمتری از آنها را در فید خود می‌بیند.
مشاهده ویدیو در سال 2018، 80 درصدبیشتر شده است. با این آمار، الگوریتم جدید ویدیو‌های بیشتری را به کاربران نشان می‌دهد. ارسال ویدیو چه به صورت استوری، چه IGTV و چه پست؛ زمان ماندن مخاطب در صفحه شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش نرخ تعامل شما می‌شود.

https://www.instagram.com/p/B5nmydfAQD9/?utm_source=ig_web_copy_link

 

3) وقتی پست را ارسال کنید که مخاطبانتان آنلاین هستند

با این‌که الگوریتم ترتیب زمانی به اینستاگرام باز نخواهد گشت، اما الگوریتم جدید هم به زمان انتشار پست‌ها اهمیت می‌دهد. بنابراین برندها باید به زمان آنلاین شدن مخاطبانشان توجه کنند.
برای این‌کار می‌توانید از insight اینستاگرام استفاده کنید و یا به بخش آنالیز نوین هاب مراجعه کنید و بهترین زمان برای انتشار پست را پیدا کنید.

آمار اینستاگرام
4) انسان باشید!

نه! قصد توهین به شما نداریم. منظورمان از انسان بودن این است که؛ الگوریتم اینستاگرام پست‌های شما را به کاربرانی که با آن‌ها ارتباط داشته‌اید نشان می‌دهد. پس روابط خود را اصولی بنا کنید.
با مخاطبانتان چت کنید، برایشان کامنت بگذارید، از آن‌ها سوال بپرسید و مثل یک اکانت شخصی با آن‌ها در ارتباط باشید. این کار ساده اما موثری است.

جواب دادن کامنت‌ها

هم چنین بخوانید: شش معیار مهم الگوریتم اینستاگرام

5) از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید

هدف از هشتگ، دسترسی شما به افرادی است که ممکن است لزوماً شما را دنبال نکنند، اما علاقه‌مند به حوزه های تخصصی شما هستند.
استفاده نادرست از هشتگ، به راحتی چهره برند شما را خراب می‌کند. در عوض استفاده از هشتگ درست و مرتبط به پستتان، شما را به مخاطبان بیشتری معرفی خواهد کرد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

هشتگ

6) برای افزایش سریع فالوئر، مسابقه برگزار کنید

یکی از سریعترین (و در عین حال قانونی) راه‌های بالا بردن نرخ تعامل و سازگاری با الگوریتم؛ برگزاری مسابقه است. محتوای مسابقه‌تان حتی الامکان فکر شده باشد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که سوالی از مخاطبانتان بپرسید و از آن‌ها بخواهید دوستانشان را هم تگ کنند. بهتر است جایزه‌ای که می‌دهید از محصولات و خدمات خودتان باشد تا برای آن‌ها هم تبلیغ شود.

 

https://www.instagram.com/p/B4sBVCQJNl7/?utm_source=ig_web_copy_link

 

7) مخاطبانتان را ترغیب کنید تا اعلان (notification) خود را روشن کنند

افرادی که اعلان را روشن می‌کنند، نه تنها با پست‌های شما تعامل ایجاد می‌کنند؛ بلکه مطالب بیشتری از شما را نیز خواهند دید. از آنها بخواهید نوتیفیکیشن خود را برای پست‌های شما روشن کنند تا پست‌های شما بیشتر دیده شوند.

 

روشن کردن نوتیفیکیشن

وبلاگ نوین هاب را دنبال کنید تا با جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا شوید.

ارسال نظر