وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی در شرکت‌ها

استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی

با توسعه فعالیت‌ها و اقدامات مربوط به مدیریت شبکه‌های اجتماعی، زمانی که باید به مدیریت آن‌ها اختصاص داده شود، بیشتر و نیازمند توجه و دقت است.

حقیقتا گذاشتن پست در زمانی مشخص، واکنش نشان دادن به کامنت‌ها و پیام‌های خصوصی، بررسی رفتار رقبا و اخبار فضای آنلاین نیاز به صرف وقت زیادی دارد. انجام این فعالیت‌ها؛ نیازمند فردی است که علاوه بر داشتن تخصص و مهارت مربوط به رسانه های اجتماعی، زمان کافی نیز در اختیار داشته باشد.

برای جلوگیری از کاهش بهره وری و اثر بخشی کارها، رسیدن به سایر وظایف و …؛ کسب وکارها نیازمند استخدام فردی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی هستند. که این استخدام می‌تواند به صورت پاره وقت یا تمام وقت، حضور فیزیکی یا ارتباط از راه دور باشد.

مدیر رسانه‌های اجتماعی؛ مسئول نظارت بر فعالیت‌های روزمره شبکه‌های اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتری است.

فعالیت‌های مدیر رسانه‌های اجتماعی؛ به روز رسانی حساب‌ها، اضافه کردن پست‌ها و تصاویر، پاسخ به نظرات کاربران، توییت‌ها و دیگر تعاملات، پاسخ به شکایات، جمع آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل نتایج است.

که در واقع نقش و وظایف خاص مدیر شبکه‌های اجتماعی شما، بستگی به نیازهای شما دارد و ممکن است با رشد کسب و کار شما تغییر کند.

برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی وجود مهارت‌ها و توانایی های متعددی لازم است؛ که کسب و کارها در هنگام استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی، باید به این مهارت‌ها توجه کنند. این مهارت‌ها حداقل‌های ضروری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است:

  • مهارت‌های ویراستاری، نویسندگی و ترجمه
  • مهارت برقراری ارتباط مفید و اجتماعی در رسانه‌ها
  • آشنایی با مفاهیم مشتری مداری و خدمات
  • توانایی حل مسئله
  • تسلط به نرم افزار آفیس
  • آشنایی با ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند نوین هاب و …

برای پیدا کردن کردن مدیر شبکه‌های اجتماعی می‌توان از راه‌های مفید و متنوعی مانند: لینکدین، پونیشا و… که از هزینه پایین برای جذب نیرو برخوردار هستند، استفاده کرد.

پاسخ به یک چالش

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

برای مدیریت چندین شبکه اجتماعی نیاز به چند نفر نیروی کار است؟ و چگونه می توان به صورت یکپارچه فعالیت‌های آن‌ها را رصد کرد؟

تعداد افراد لازم برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی، به عواملی مانند: نوع بیزنس، تعداد مشتریان، حجم فعالیت و … بستگی دارد.

برای مثال آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ یا کسب و کارهای متوسط و بزرگ به چندین نفر برای این کار، با سطح دسترسی‌های متفاوت نیاز دارند. در حالی‌که در یک استارتاپ نوپا و کوچک، یک نفر برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کافی است.

برای پکپارچگی میان این افراد؛ استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موثر واقع شود.

برای مثال نوین هاب در جدیدترین فیچر خود این امکان را به وجود آورده، که مدیریت فرایندهای کار به وسیله چندین نفر با یک حساب کاربری مورد استفاده قرار گیرد.

به این معنی که هر اکانت به وسیله چندین نفر با سطح دسترسی‌های متفاوت می تواند مدیریت شود. این کار علاوه بر یکپارچگی فرایندها و فعالیت‌ها، باعث تسهیل امور و برنامه‌ریزی هدفمند می‌شود.

 

2 نظر