وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

احتمال رفع فیلتر تلگرام

احتمال رفع فیلتر تلگرام

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی: در خصوص اینستاگرام فعلا هیچ بحث خاصی نشده و در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود.

به گزارش ایبنا فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته: تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروج از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در رابطه با فیلتر اینستاگرام و رفع فیلتر توییتر نیز اشاره کرد: البته در سال‌های اخیر مردم و نخبگان درباره باز شدن یا بسته شدن برخی از پیام رسان‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که در این خصوص شورای عالی فضای مجازی درباره بازشدن توییتر یا فیلتر شدن اینستاگرام هیچ بحث و بررسی تا به امروز نداشته است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

وی همچنین اشاره کرده: تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروح از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است و در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود، البته این تصمیم درباره این موضوع به عهده قوه قضاییه است.

ارسال نظر