وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آیا پس‌فردا هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر می‌شوند؟

براساس گزارش‌ها، آخرین مهلت “هاتگرام و تلگرام طلایی” برای اتصال به تلگرام تا 15 شهریور است و این دو نسخه موقت غیررسمی و فارسی تلگرام از پس‌فردا دیگر به پایان راه فعلی خود می رسند.

هاتلگرام و تلگرام طلایی که بیش از 30 میلیون کاربر دارند، نسخه‌های غیررسمی این پیام‌رسان فیلتر شده در ایران هستند که بعد از فیلتر شدن تلگرام با رشد بسیار بالای تعداد استفاده مواجه شدند. این امر موجب نارضایتی پیام‌رسان‌های بومی شد.

بیشتر بخوانید: تلگرام طلایی و هاتگرام بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارند

مدیران پیام‌رسان‌های بومی در روزهای گدشته در مصاحبه‌ای اعلام کردند که وزارت ارتباطات و بخش‌های حاکم در پشت قضیه فیلتر نشدن این نسخه‌های غیررسمی تلگرام هستند.

هرچند تا کنون مالکیت و عوامل پشت پرده این دو کلاینت غیر رسمی هنوز مشخص نشده است ولی وزارت ارتباطات و مرکز ماهر درباره امنیت آنها هشدار داده بودند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

چندی پیش شورای عالی فضای مجازی بصورت رسمی واکنش نشان داد و اعلام کرد که باید تکلیفشان تا 15 شهریور مشخص شود، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در نمایشگاه امسال اعلام کرد: به نسخه‌های داخلی تلگرام تا 15 شهریور فرصت داده شده است که به صورت صد درصدی بومی شوند!

حال باید ببینیم که آیا پس‌فردا، 15 شهریور این دو نسخه غیررسمی تلگرام فیلتر می‌شوند یا فرصت چندماهه دیگری برای بومی شدن یا تعیین تکلیف را دریافت خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ شما از چه پیام‌رسانی بیشتر استفاده می‌کنید؟

ارسال نظر