وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آیا ممبر فیک بخریم؟

با ظهور هر پدیده و  ابزاری در کنار آن رفتارها و الگوهای جدیدی نیز به مقتضی آن ظاهر می‌شود و نیازمند آن است که با تفکر سیستمی محوری نسبت به آن موضع‌گیری کرد .

با ظهور تلگرام و اینستاگرام و رواج اهمیت آن‌ها، جذب ممبر فالوور برای پیج‌ها، کانال و ربات‌ها و  ابزار‌های خرید ممبر فیک (کاذب) نیز رشد پیدا کرد.

و عده‌ای از پیج‌ها و کانال‌ها برای رشد مخاطبان خود و بهره برداری از آن‌ها اقدام به خرید ممبر فیک یا فالوور می‌کنند.

اما سؤال این است اساسا خرید این نوع مخاطبان برای پیج‌ها و کانال‌ها توصیه می‌شود یا خیر؟

پاسخ به این سؤال از چند بعد قابل بحث و بررسی است؛ اما باز هم تکرار می‌کنم و شاید چندین دفعه دیگر هم تکرار کنم آنچه که در اینستاگرام و تلگرام اهمیت دارد کیفیت فعالیت و کار است.

 

اول: درواقع 200 عضو و مخاطب واقعی که 10 نفر آن خرید می‌کنند یا به خواسته‌های شما پاسخ می‌دهند، بهتر از 2000 عضو و مخاطبی است که همان 10 نفر از آن‌ها خرید می‌کنند (به شرطی که 1980 عضو فیک باشند).

چرا که نرخ مشارکت و درگیری یا نوع تعامل در اولی به یقین بیشتر از دومی است. و نرخ مشارکت بالا در دست یابی به اهداف تعیین کننده‌ست و خرید ممبر فیک ابدا تاثیر مثبت در این شاخص  ندارد، بلکه منجر به کاهش آن می‌شود.

 

دوم: آن چه که اهمیت دارد کیفیت و تداوم کار است. حتی اگر عضو فیک خریداری شود، بعد از مدتی ریزش شدیدی پیدا می‌کند و این ریزش بر روی مخاطبان واقعی تأثیر می‌گذارد. باعث ترک پیچ یا کانال شما می‌شود و تأثیر منفی می‌گذارد از طرف دیگر باعث هدر رفت پول می‌شود.

در واقع ریزش عضو فیک باعث دلسرد کردن مخاطب واقعی می‌شود.

پول را بر باد می‌دهد و اعتماد که مهم‌ترین پارامتر حضور در شبکه‌های اجتماعی است را سلب می‌کند.

 

سوم: به شدت باعث کاهش نرخ تعامل و درگیری پیج یا کانال می‌شو،د که باعث بی اعتمادی مخاطب می‌شود.

تصور کنید پیجی 3000 مخاطب دارد اما لایک کم دارد و هیچ کامنتی ندارد .آیا برای سایرین شبهه برانگیز نیست؟

متخصصان معتقدند که باید حداقل یک دهم تعداد فالوران پیج اینستاگرام لایک داشته باشید و نرخ مشارکت مخاطب صفحات بزرگ حدود 2 الی 3 درصد باشد.

که فرمول آن از طریق زیر به دست می‌آید پس خرید ممبر فیک اعتماد و انگیجمنت را از بین می‌برد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

چهارم: آن چه که در نهایت موجب کسب نتیجه از اینستاگرام و تلگرام می شود، همان دوام، ثبات و تشخیص فرصت‌هاست که با آمیزه‌ای از خلاقیت و نوآوری باید ترکیب شود و روش‌های پایداری که در بلند مدت مخاطب را نگه دارد و در اصطلاح ره صد ساله را یک شبه نباید رفت.

باید صبر داشت و نگاه بلند مدت به قضیه رسانه‌های اجتماعی داشت.

خرید ممبر فیک، رویکردی کاملا کوتاه مدت است که منافع کسب و کار را تامین نمی‌کند.

 

پنجم: در روانشناسی اصلی هست به نام اصل اثبات اجتماعی، این اصل بیان می‌کند اگر انجام عملی از طرف تعداد زیادی تأیید شود، یا تعداد زیادی آن کار را انجام داده باشند، ریسک، استرس و اضطراب ناشی از آن کار برای سایرین کمتر است.

برای مثال بین دو کانال تلگرام A و B که به ترتیب 500 عضو و دیگری 150000 عضو و هر دو در یک فیلد خاص فعالیت می‌کنند ،کدام را انتخاب می کنید؟

براساس اصل اثبات اجتماعی احتمال انتخاب کانال B به مراتب بیشتر از کانال A است.

 

به همین خاطر در مبحث خرید فالوور و عضو فیک شاید بد نباشد که در اواسط کار تعداد محدودی بین 2 الی 3 هزار فالوور و عضو فیک خرید.

مشروط به دو شرط:

1- استمرار و تولید محتوای با کیفیت بعد و قبل از خرید ممبر فیک و تثبیت آن به صورت مستمر و در بازه‌های زمانی متفاوت.

2- خرید ممبر فیک در حوزه‌ای باشد که دارای رقیبان جدی و متخاصم نباشد که از این کار علیه شما استفاده کنند.

 

لازم به ذکر است که هنگام طی فرایند خرید عضو فیک باید دانست؛ در صورتی که اینستاگرام پی به این کار و رفتار ببرد پیج را از ادامه فعالیت منع می‌کند.

پس استفاده از این کار توصیه نمی‌شود و متمسک شدن به اصول صحیح مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی و ابزارهایی مانند نوین هاب بهترین توصیه ممکن است.

ارسال نظر