وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آیا توییتر رفع فیلتر خواهد شد؟

رفع فیلتر توییتر

جهرمی وزیر ارتباطات در مصاحبه خود با ایسنا گفته که شخص او مسئول فیلتر تلگرام نیست و نمیتواند راجب فیلتر شدن شبکه های اجتماعی دیگر همچون اینستاگرام نظری بدهد اما در حال حاضر هیچ خبری در رابطه با فیلتر اینستاگرام وجود ندارد.

جهرمی افزود در رابطه با رفع فیلتر توییتر پیگیری های لازم صورت گرفته و نامه ای در این زمینه تنظیم شده که امضای شش وزیر پای آن است و امیدوارم این مساله در دستور کار قرار بگیرد و شاهد رفع فیلتر توییتر باشیم.

همچنین زمان رفع فیلتر توییتر را منوط به اقدامات دادستانی باید دانست: ” در مورد رفع فیلتر تلگرام اظهار نظری ندارم و باید از مرجع فیلترینگ درباره آن سول کرد. ما تلگرام را فیلتر نکرده‌ایم که حالا آن را رفع فیلتر کنیم و دستگاه قضایی کشور در این خصوص باید تصمیم بگیرد. ”

پیش تر معاون دادستانی کشور و خود دادستان بارها و بارها تاکید داشته‌اند که توییتر رفع فیلتر نخواهد شد: حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور پیش‌تر گفته که اساسا طرح رفع فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه وجهه قانونی ندارد ” توییتر به موجب دستور قضایی فیلتر شده و مادامی که شرایط توئیتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استحکام خود باقی است. ”

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این درحالی است که شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توییتر شده‌اند اما عبدالمصد خرم‌آبادی دبیر این کارگروه مخالف این موضوع است و این طرح را بایگانی شده می‌داند.

با این حال باید منتظر ماند که با اظهار نظرهای جدید وزیر ارتباطات زمزمه های رفع فیلتر توییتر دوباره آغاز شده و باید دید نظر مسئولان دادستانی در این رابطه تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر.

ارسال نظر