وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

گوگل پلاس به زودی تعطیل می‌شود

گوگل پلاس به زودی تعطیل می‌شود

شبکه‌اجتماعی گوگل پلاس علی‌رغم اینکه مدت زیادی است از فعالیت آن گذشته، تاکنون آن‌چنان که باید مورد توجه کاربران قرار نگرفته و گوگل تصمیم دارد که بزودی آن را تعطیل کند.

گوگل پلاس در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که در جریان پروژه‌ی امنیتی Strobe متوجه یک باگ امنیتی در گوگل پلاس شده‌اند که هکرها با سوء استفاده از این باگ می‌توانستند به اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل، شغل، جنسیت و سن کاربران دست پیدا کنند.

بیش از ۹۰ درصد کاربران در هر مراجعه کمتر از ۵ ثانیه وقت صرف می‌کنند و این عدم استقبال کاربران و افشای این باگ موجب شده که این شبکه اجتماعی طی ده ماه آینده برای کاربران معمولی تعطیل شود. البته کسب و کارهایی که از گوگل پلاس جهت ارتباط بین کارکنان خود استفاده کرده اند همچنان می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

همچنین گوگل اعلام کرده که تنظیمات امنیتی جدیدی را برای سایر سرویس‌های خود اعمال کرده و دسترسی توسعه‌دهندگان را به اطلاعات گجت‌های اندرویدی و جیمیل محدودتر کرده است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اکنون و باتوجه به این خبر کم کم فعالیت کاربران تا ده ماه آینده بسیار کمتر خواهد شد و طی این ده ماه کاربران فرصت دارند از اطلاعات و داده‌های خود در این شبکه اجتماعی نسخه پشتیبان تهیه کنند.

 

ارسال نظر