وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چه رنگی برای برند خود برگزینیم؟

رنگ بخش مهمی از برند است. زیرا می‌تواند احساسات را برانگیزد و مشتری را ترغیب به خرید کند.

بر اساس تحقیقات،  قضاوت مردم در مورد محصول، در ۹۰ ثانیه شکل می‌گیرد. که ۶۲ تا ۹۰ درصد آن تنها بر اساس رنگ است.

در زمان انتخاب برند اشتباهات زیادی وجود دارند که احتمال مرتکب شدن به آنها زیاد است برای مثال رنگ مورد علاقه خود و یا رنگ مد روز را بدون توجه به هماهنگی آن با برند انتخاب می‌کنند، یا اصلا هیچ رنگ مشخصی انتخاب نمی‌کنند، تا هر وقت دوست داشتند آن را تغییر دهند‌.

البته همه می‌خواهیم رنگی که به آن علاقه‌مند هستیم را انتخاب کنیم چون قرار است هر روز آن را ببینیم و ممکن است خسته کننده باشد. ولی انتخاب رنگ اندیشه بیشتری را می‌طلبد!

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
زمان انتخاب رنگ چه چیزی را در نظر بگیریم؟

رنگ اثر روانی بسزایی می‌گذارد و اگر مراقب نباشید مخاطب مناسب خود را پیدا نکرده و یا بدتر، فراری می‌دهید. به همین دلیل زمان انتخاب به موارد زیر توجه فرمایید:

  • رنگ را پایه‌ای بشناسید و بدانید چه رنگ‌هایی به هم مرتبط است و با هم چه تاثیری می‌گذارند. در واقع چرخه رنگ را بشناسید. اگر این کار برایتان مقدور نیست از یک نفر مطلع از هنر‌های تجسمی و گرافیک پرس و جو کنید، یا می‌توانید از ابزارهای colors و Adobe color cc استفاده کنید.
  • روانشناسی رنگ‌ها را بشناسید. شاید شما هم دوران کودکی خود در مجله یا جاهای دیگر دیده باشید که کلمات را ردیف می‌کنند و در مقابل هر کدام یک سری کلمات می‌نویسند؛ مثلا خشونت، عشق، شادی ، ناراحتی و… یک مثال واضح آن لوگو کوکاکولا است. این لوگو که قرمز است نشان دهنده احساسات، هیجان، انرژی، بلند پروازی است و کاملا می‌توان ارتباط آن را با برند احساس کرد!
  • درست است که گفتیم رنگ را تنها براساس علاقه انتخاب نکنید و مطمئن شوید رنگی که انتخاب می‌کنید را دوست دارید. اما برای مثال اگر یک خوراکی را دوست داشته باشید و رنگ بسته‌بندی آن را عوض کنند، بر روی شما تاثیر منفی می‌گذارد پس مطمئن باشید رنگی که انتخاب کردید را تغییر نخواهید داد.
  • همانطور که به احساسات توجه کردید، به پیامی که می‌خواهید برسانید نیز توجه کنید. برای مثال اگر کار شما مربوط به طبیعت است رنگ سبز و قهوه‌ای اساساً بهتر این مفهوم را می‌رسانند.
  • تصمیم بگیرید برند شما چند رنگ دارد! با وجود استثنا ولی بهتر است حداکثر ۶ رنگ داشته باشید و کاربرد مخصوص هرکدام را مشخص کنید. شما حداقل یک رنگ تیره و یک رنگ روشن و یک رنگ طبیعی که به هر چیزی بخورد، نیاز دارید.
  • به جای آنکه بگویید رنگ‌های من سبز زرد و سفید است، یک نمونه دقیق تر داشته باشید که همه تصاویر را بر آن اساس تنظیم کنید. برای این کار HEX code را برای وب و برای پرینت CMYK و pantone code را استفاده کنید.

 

دنیای رنگ بسیار بسیار گسترده‌تر از چیزیست که اینجا بیان شد. ولی برای شروع می‌توانیم این موارد را به کار بگیریم و با رنگ‌های خود مخاطب را جادو کنیم.

ارسال نظر