وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

پینترست؛ یک شبکه غیر اجتماعی!

اگر تصور کنیم اینستاگرام یک تعطیلات رویایی است و فیسبوک یک جشن فامیلی پر جمعیت و شلوغ که همه بحث سیاسی می‌کنند، پس پینترست، شما هستید به تنهایی و در حال دیدن سریال مورد علاقه‌تان!

پینترست چگونه شروع به کار کرد؟

در دسامبر 2009 توسعه اولیه پینترست توسط بن زیلبرمن شروع و در مارچ 2010 نسخه بتا این شبکه اجتماعی ارائه شد. این شبکه اجتماعی از ابتدا با بقیه شبکه‌ها متفاوت بود. بیشترین آمار مخاطبان آن خانم‌ها بودند و نسل جوان کمتر در آن فعالیت داشتند.

9 ماه پس از راه‌اندازی این وبسایت، 10 هزار کاربر داشت که  زیلبرمن گفته که با 5000 کاربر اول سایت مکاتبه داشته، شماره تلفن خود را به آنها داده و حتی با چندتا از آنها ملاقات داشته‌است.

پینترست چگونه کار می‌کند؟

برای شروع کار در پینترست اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید و اکانت دارید، وارد اکانت خود شوید. اگر هم تا به حال اکانتی نساخته‌اید، جاهای خالی را پر کنید و اکانت بسازید. و یا با اکانت فیسبوک و گوگل وارد شوید.

پینترست

بعد از وارد شدن پینترست از شما می‌خواهد تا چند تا از موضوعات مورد علاقه‌تان مثل: فشن و مد، معماری داخلی، فیلم، موزیک و… را انتخاب کنید.

شاید کار با پینترست به نظر سخت برسد، اما در واقع کار راحتی است. در قسمت بالای صفحه جایی برای جستجو وجود دارد. در اینجا می‌توانید کلیدواژه‌های موردنظرتان را جستجو کنید.

در اینجا می‌توانید هم به زبان فارسی و هم انگلیسی، کلیدواژه‌های مورد نظر را بنویسید. با نوشتن کلمه مورد نظر، پینترست پین‌های مختلفی را به شما نشان می‌دهد. و همچنین عبارت‌های مشابه و مرتبط را به شما نشان می‌دهد تا به پین‌های مرتبط و نتیجه مورد نظرتان برسید.

پینترست 1

 

 

آیا پینترست به عنوان یک شبکه‌ غیر اجتماعی موفق می‌شود؟

پینترست مدتی است حساب خودش را از شبکه‌های اجتماعی جدا کرده است. یعنی شما را ترغیب به جمع کردن فالوئر و ساخت ارتباطات نمی‌کند.

با وجود آنکه در مقایسه با شبکه‌هایی مثل توییتر، فیسبوک و اینستاگرام، شبکه‌ای بزرگ نیست. ولی در عین حال از گزند کامنت‌های خشمگین و آزار دهنده و همچنین اخبار اشتباه در امان است‌. چیزی که اشتباه بزرگ اکثر شبکه‌های اجتماعی است!

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این شبکه تا جای ممکن جلوی آزار شما را می‌گیرد و به شما حس خوبی می‌دهد.

ایوان شارپ سازنده پینترست در مصاحبه‌ای گفته است:

شبکه‌های اجتماعی برای نمایش کارهایتان به دوستانتان است ولی پینترست برای نمایش نیست! پینترست درمورد شماست، آرزوها، ایده‌ها و چیز‌هاییست که در آینده می‌خواهید.

در این صورت شما را با دعوت به اشتراک گذاری، دوست‌یابی اذیت نمی‌کند. کامنت‌ها هستند ولی ضرورت و جایگاه خاصی ندارند.

پینترست اعلام کرده است که به احتمال زیاد به زودی تعداد بیشتری از پین‌ها قابل خرید می‌شوند.

هدف اصلی این شبکه اجتماعی آن است که توجه مخاطبان را جلب کنند و بهترین ایده را برای مناسبت‌هایی همچون عید، تولد و… به شما بدهد. در عین حال به شما کمک کند وسایل را تهیه کنید یا بسازید و یا ایده‌ها را عملی کنید.

پینترست 16 اکتبر 2018 در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پین‌های بیشتری را دارای قابلیت خرید می‌کند و  مستقیما می‌توانید وسایل را تهیه کنید.

حتی اگر ایده شما برای فروش وجود نداشت ولی می‌توان مشابه آن را به راحتی پیدا کرد.

با وجود آنکه پینترست از این قابلیت جدید درصدی دریافت نمی‌کند؛ ولی با تبلیغات و پین‌های پروموت شده سود خود را نیز می‌برد.

این شبکه اجتماعی در مقایسه با فیس‌بوک که سریعا رشد کرد و همه جا را بهم ریخت، آرام و قوی به جلو می‌رود. گاهی همین استمرار و آرام به جلو رفتن بهترین روش است.

در نوین هاب می‌توانید پین‌های پینترست را همزمان با سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر و یا زمان‌بندی کنید تا در آینده بصورت اتوماتیک در شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر شوند.

با گذر زمان و دیدن این تغییرات باید دید این شبکه‌ی آرام و دوست داشتنی چقدر پیشرفت خواهد داشت.

ارسال نظر