وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

پنج نکته برای صاحبان کسب و کاری که از شبکه‌های اجتماعی بیزارند!

ده سال گذشته، کمتر کسی نفوذ و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگیمان را پیش‌بینی می‌کرد. اما امروزه به یکی از اساسی‌ترین نیازهایمان تبدیل شده‌اند.

هر روز نقش شبکه‌های اجتماعی پر رنگ‌تر می‌شود. برای مثال در توییتر روز‌های خوب و بدمان را به اشتراک می‌گذاریم و در لینکدین فرصت‌های شغلی جدیدی پیدا می‌کنیم.

ولی اگر شما به این شبکه‌ها گارد دارید و نمی‌خواهید وقت خود را دائما صرف آن‌ها کنید، چطور؟ آیا این امر به کسب و کار شما ضرر می‌رساند؟

جواب متاسفانه بله است! واقعیت آن است که مردم هر روزه بیشتر از شبکه‌های اجتماعی برای شناخت کسب و کار‌ها و همکاری با آن‌ها استفاده می‌کنند.

تصمیم شما بر استفاده و یا عدم استفاده از این شبکه، انتخاب بین ارتباطات بهتر یا فرصت از دست رفته است.

پس اگر شما جزو کسانی هستید که از شبکه اجتماعی بیزارید، بهتر است حداقل حضور اندکی در آن داشته باشید، تا نبود شما در شبکه‌های اجتماعی، مشتری‌هایتان را دور نکند و افراد بیشتری را به محصول و خدماتتان جذب کند.

دلایل بیشتری از لزوم داشتن شبکه‌ی اجتماعی برای کسب و کارتان وجود دارند، که تعدادی از آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • شناخته شدن و آشنایی آفرینی برای برند و شغلتان
  • جست و جو پذیری در موتور‌های جست و جو مثل گوگل
  • یک راه دیگر برای پشتیبانی مشتریان
  • جلب مخاطبان و ترافیک به وبسایتتان
  • Lead generation و کسب و کار جدید
  • تبلیغات گسترده، تبلیغات رایگان

 

در دسترس باشید

در دسترس بودن، بهترین پیشنهاد برای کسب و کا‌رهای کوچک است، که در هر جای دنیا که می‌خواهند باشند. بدون توجه به آن‌که چقدر می‌خواهید برای شبکه اجتماعی وقت بگذارید و تلاش کنید، مهم‌ آن است که در دسترس باشید.

به عنوان اولین قدم برای پیشرفت کار خود وبسایت بسازید. در قدم بعدی تا می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی اکانت بسازید. مهم نیست چقدر در آنها فعالیت دارید، مهم آن است که در دنیای بی‌انتهای وب یافت شوید.

شما باید به مخاطبان این احساس را بدهید که اینجا جاییست که اطلاعات جدیدی دریافت می‌کنند. وقتی برای بار اول پست می‌گذارید، از آنها بخواهید که نوتیفیکیشن خود را روشن کنند تا اولین اخبار را از دست ندهند.

شبکه‌ی اجتماعی اصلی را انتخاب کنید

البته که لازم است در اکثر شبکه ها اکانتی با برند خود داشته باشید. ولی شاید بپرسید که آیا لازم است در همه فعال باشید، که جواب منفی است.

بهتر این است که در یک یا چند شبکه فعال و مفید باشید، تا آن‌که در 15 شبکه فعالیتی نه چندان خوب داشته باشید!

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

عوامل بسیاری در انتخاب شبکه اجتماعی تاثیر گذار است، که در این مقاله نمی‌گنجد و در آینده به آن می‌پردازیم. ولی می‌دانیم که هر شبکه اجتماعی با هدفی خاص و قابلیتی متفاوت ساخته شده است. پس هدف خود و محتوای مناسب با محصول، خدمات و برند خود را مشخص کنید.

برای مثال اگر شما بیشتر مقاله و متن تخصصی ارائه می‌دهید پست کردن آن در اینستاگرام بیهوده است. زیرا اینستاگرام شبکه‌ای بر پایه تصویر است و محتوای تصویری در آن تاثیر بیشتری می‌گذارد. در مقابل مقاله‌ خود را می‌توانید در لینکدین به اشتراک گذارید!

زمان خود را با برنامه ریزی و فکر شده تنظیم کنید

یکی از دلایل تنفر برخی افراد از شبکه اجتماعی زمان‌گیر بودن آن است. حق دارید ولی با یک سری تدابیر می‌توان زمان آن را کاهش داد:

  • برای پست هایی که قرار است در آینده بگذارید برنامه بریزید و محتوا را زودتر آماده کنید. در تقویم خود زمان و موضوعیت را بنویسید. برای این کار از تقویم نوین هاب نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • پاسخگویی به مخاطبان و مشتری در شبکه اجتماعی بیشتر از 5 دقیقه شاید طول نکشد. پس ساعت خود را کوک کنید و در زمان مناسب به آن رسیدگی کنید.
  • شما می‌توانید اپلیکیشن هر شبکه را در موبایل خود نصب کنید تا عملکرد آن را زیر نظر بگیرید ولی با استفاده از نوین هاب همه‌ی شبکه های خود را می‌توانید در یک صفحه داشته باشید تا منسجم آنالیز آنها را زیر نظر بگیرید.

فقط چیزهای مهم را پست کنید

یک بخش خوشحال کننده برای کسانی که از شبکه اجتماعی بیزارند: نیازی نیست که سر پست کردن استرس داشته باشید و دائما دنبال چیزی باشید، که 24 ساعته پست کنید. حتی یک پست در هفته هم می‌تواند کافی باشد.

این به شما 6 روز فرصت می‌دهد تا فکر کنید که چه چیزی را پست کنید. آن چیز می‌تواند محصول جدید باشد (با جزییات کافی) یا یک کارمند جدید باشد. یا شاید یک مقاله جدید درباره کسب و کار باشد که شما آن را مفید می‌بینید. منظور آن است که نترسید و هر چه که به نظرتان برای مخاطبتان جذاب است را به اشتراک بگذارید.

از شبکه‌های اجتماعی برای پشتیبانی مشتریان استفاده کنید

براساس آمار sprout social survey بیشتر از 90 درصد افراد شبکه اجتماعی را برای ارتباط مستقیم با کسب و کار مورد نظر فالو می‌کنند.

از آن جالب تر اکثر افراد بیشتر از شبکه اجتماعی برای بیان مشکلشان استفاده می‌کنند، تا از خدمات تلفنی یا ایمیل. این چه کاربردی دارد؟ اینکه بدانید مردم چه چیزی درمورد کسب و کارتان می‌گویند بسیار اهمیت دارد!

در دنیایی که همه چیز سریعا برای دانلود آماده است و صبر دیگر معنایی ندارد، مشتری‌های شما سریعا از عدم پاسخ‌گوییتان خشمگین می‌شوند.

اگر روزی ده دقیقه هم برای پاسخ‌گویی به مشتریان و مشاهده شبکه اجتماعی خود بگذارید، کفایت می‌کند. خیلی سخت است؟ پس از ایده‌ی بعدی خوشتان می‌آید.

کسی را برای این کار استخدام کنید

مدیریت درست آن است که بدانید چه زمان کارهای بزرگ را به دیگران بسپارید. سپردن این کار به کسی در شرکتتان که از تکنولوژی سردر می‌آورد به حضور آنلاین شما کمک می‌کند.

از آن‌ها بخواهید این کار را در برنامه هفتگی خود جای دهند و هر اتفاق مهمی را به شما گزارش دهند. به این صورت هم مطلع هستید و هم از زمان خود به خوبی لذت می‌برید.

ارسال نظر