وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ویژگی Restrict اینستاگرام برای مبارزه با قلدری اینترنتی

Restrict در اینستاگرام

اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام «Restrict» یا محدود کردن را اجرا می‌کند.

این امکان جدید به صاحب اکانت اجازه می‌دهد؛ دسترسی کسانی که در مورد عکس‌هایشان کامنت‌های توهین‌آمیز و زشت استفاده می‌کنند، را بدون معطلی محدود کند. این ویژگی از ماه جولای برای اولین بار عمومی شد.

طبق پستی که اینستاگرام منتشر کرده، جوانان و نوجوانان زیادی قربانی قلدری در اینستاگرام می‌شوند، اما به دلایلی تمایلی به گزارش دادن و یا بلاک کردن همسن و سالان خود که آن‌ها را آزار می‌دهند، ندارند.

برای این کار، کاربر می تواند با سوایپ کردن به سمت چپ روی کامنت مد نظر، به بخش تنظیمات حریم شخصی رفته و یا از طریق اکانت کاربر مدنظر دسترسی وی را محدود کند. به این شکل که به اکانت او رفته و سه نقطه بالای صفحه را بزنید و روی گزینه محدود کردن (Restrict) کلیک کنید.

 

restrict اینستاگرام

با محدود کردن دسترسی کاربر مورد نظر، کامنت‌های او فقط برای خودش قابل نمایش است و دیگران نمی‌توانند آنها را ببینند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

می‌توانید با ضربه زدن بر روی «مشاهده نظر»؛  نظر را ببینید و  روی گزینه تایید (Approve) کلیک کنید تا همه بتوانند آن را مشاهده کنند. همچنین می‌توانید آن را حذف کنید؛ یا آن را نادیده بگیرید. شما هیچ گونه اعلان (Notification) برای اظهار نظر از یک اکانت محدود شده دریافت نمی‌کنید.

محدود کردن کاربر روی پیام خصوصی یا دایرکت هم تاثیرگذار خواهد بود و این پیام‌ها اول به درخواست ارسال پیام خصوصی منتقل می‌شوند.

شما می‌توانید بدون این‌که فرد محدود شده متوجه شود پیام او را بخوانید. همچنین کاربر محدود شده نمی‌تواند وضعیت آنلاین بودن شما را ببیند. شما می‌توانید گزینه (Unrestrict) را انتخاب کنید و از آن به بعد تمام پیام‌ها مستقیما به صندوق وروردی (Inbox) شما بروند.

اینستاگرام این ویژگی را برای مبارزه با قلدری معرفی کرده اما همچنان این مشکل بخصوص در بین نوجوانان گزارش می‌شود.

 

ارسال نظر