وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

هشدار توییتر برای به اشتراک‌گذاری توییت‌هایی با اطلاعات نادرست

هشدار توییتر

توییتر پیام هشدار دیگری را برای کاهش سرعت انتشار اطلاعات نادرست اضافه کرده است. توییتر به کاربرانی که قصد ریتوییت کردن توییتی که تحت قوانین پلت فرم پرچم گذاری شده است را دارند؛ با پیامی هشدار می‌دهد.

هشدار توییتر

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، وقتی کاربر قصد بازتوییت و یا نقل قول به توییت یک توییت که از قبل پرچم «مورد اختلاف» دارد داشته باشد، توییتر هشداری مبنی بر «مورد اختلاف» بودن آن توییت می‌دهد تا توییتر مکانی برای انتقال اطلاعات قابل اتکا و درست باقی بماند. همچنین لینکی برای کسب اطلاعات بیشتر نیز در این قسمت برای کاربران قرار داده شده‌است.

به گفته مسئولان توییتر: «کار ما برای محدود کردن گسترش اطلاعات گمراه‌کننده فراتر از انتخابات است. از امروز، قبل از بازتوییت یا نقل قول به توییت، هر توییتی با برچسب اطلاعات گمراه کننده، هشداری را فوری مشاهده خواهید کرد.»

این هشدار اضافه شده در روند توییت کردن، می‌تواند به کاهش سرعت پخش شدن اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده کمک کند.

کاربران همچنان می‌توانند این توییت‌ها را ریتوییت کنند. برای این کار در قسمت کوت چیزی وارد نکنید تا توییت را ریتوییت کنید. اما چرا به شما کوت کردن یا بازتوییت با نقل قول را پیشنهاد می‌دهد؟

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

توییتر قصد دارد تا با ترغیب کاربران به اضافه کردن افکار خود درباره توییت، حداقل یک‌بار دیگر به اینکه چرا این توییت را ریتوییت می‌کنند، فکر کنند. این کار پخش شدن کور پیام‌ها را کاهش دهد و بیشتر درباره آنها بحث کنند.

هشدار توییتر برای مقالات

توییتر قبلا هشداری برای مقالات نیز تنظیم کرده‌بود تا کاربران بدون خواندن مقالات، آنها را به اشتراک نگذارند. این پلتفرم اخیرا گزارش داده است که کاربران مقالاتی که قبل از ریتوییت کردن به آنها هشدار داده‌می‌شود را، 40% بیشتر می‌خوانند.

آخرین آپدیت توییتر، درباره همه توییت‌هایی است که برچسب «حاوی اطلاعات گمراه‌کننده» دارند. و این فشار ناچیز می تواند باعث شود افراد بیشتری به فکر توزیع مجدد چنین پیام هایی بیفتند.

البته، بسیاری از  توییت‌هایی با محتوای گمراه‌کننده، مربوط به استفاده از ربات‌ها است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که از تعداد زیادی ربات برای تقویت برخی پیام‌های سیاسی خاص و تأثیرگذار در توییتر استفاده می‌شود که توییتر به شدت با آنها مقابله می‌کند.

ارسال نظر