وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

مدیر پیام‌رسان گپ: از نمایندگان مجلس می‌خواهم که از ما حمایت نکنند!

مهدی انجیدنی، مدیر پیام‌رسان گپ در توییتر خود با انتشار توییتی، خواستار توقف مصوبات مجلس و حمایت نمایندگان مجلس از پیام‌رسان‌های داخلی شد.

مدیر پیام‌رسان داخلی گپ در صفحه توییتر خود نوشت:‌

در مجلس مصوبه‌ای به اسم حمایت از پیام‌رسان‌ها اما با اهداف دیگری در جریان است که فعالان IT و حتی مدیران پیام‌رسان‌ها نیز با آن موافق نیستند! به عنوان مدیر یک پیام‌رسان خصوصی از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهم که از ما حمایت نکنند و این مصوبات را ادامه ندهند.

این توییت در واکنش به آئین‌نامه مجلس که در آن شرط شده‌است؛ که اگر کسی بخواهد کانال یا گروه تشکیل دهد، باید آن را از طریق پنجره واحد با رعایت قوانین کشور ثبت کند. تا پس از تشکیل کانال یا گروه، موثر بودن آن توسط هیات نظارت که ۱۷ دستگاه عضو آن هستند بررسی شود، منتشر شد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

«محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه تلویزیونی حالا خورشید در تشریح برخی مفاد این آئین‌نامه توضیح داد:

در نظام جمهوری اسلامی پهنای باند با سرعت‌های مختلف به پیام‌رسان‌ها داده می‌شود که بخشی از خدمات به آنها است، به همین جهت باید نظارت بر آنها هم وجود داشته باشد. در طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به صراحت عنوان شده است که باید پهنای باند پیام‌رسان‌های داخلی بیش از دو برابر پیام‌رسان‌های خارجی باشد؛ ضمن اینکه باید فعالیت گروه‌ها و کانال‌های موثر در این پیام‌رسان‌ها با دریافت مجوز صورت گیرد.

این درحالی‌ست که پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش، گپ و بیسفون تاکنون حمایت‌های متفاوتی نظیر وام ۵ میلیارد تومانی، سرور، پهنای باند و مواردی از این قبیل را به عنوان حمایت‌های دولتی دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر